G
Guest
Guest
Niek, ik wil toch het volgende nog even aan jullie voorleggen. Misschien dat iemand nog een idee heeft. Ik heb even wat geknipt en geplakt uit een e-mail aan de pechvogel die dit overkwam.
----------------
Ik heb de motoren open gemaakt, maar kan er niets aan ontdekken. Borstels en lamellen mooi schoon en koperkleurig en ook de windingen zien er goed uit. Ik meet ook geen kortsluiting met het anker.
Wat wel opvalt is dat één van de ontstoorcondensatoren volledig verkoolt is en de krimpfolie aan de pootjes volledig gesmolten. Wanneer het niet de draden van de regelaar naar de motoren zijn geweest die de capaciteit niet hadden om 250 Watt of meer te handelen en daardoor gesmolten zijn en kortsluiting hebben gemaakt, dan verdenk ik toch ernstig deze condensator. Deze heeft dan kortsluiting veroorzaakt wat wellicht tot de oranje hete motor heeft geleid die je tijdens het vliegen hebt gezien.
Ik weet alleen niet of een condensator hiertoe in staat is. Zo niet, dan blijf ik de draden verdenken. Deze waren standaard (meegeleverd met de bouwdoos) en geen hoogstroom-draden zoals ik die normaal gebruik. Aan de binnenkant en de technische staat van de borstels, lamellen en windingen te zien hebben de motoren het overleeft. Wat jij misschien ook al dacht, omdat ze het nog deden (voordat ik ze uitelkaar haalde natuurlijk)
Wie het weet mag het zeggen. (Ik plaats deze tekst ook even op het forum, misschien dat iemand anders nog een idee heeft, kan het namelijk niet uitstaan als de oorzaak niet boven water komt.)
Mvg. Eelco
----------------
Ik heb de motoren open gemaakt, maar kan er niets aan ontdekken. Borstels en lamellen mooi schoon en koperkleurig en ook de windingen zien er goed uit. Ik meet ook geen kortsluiting met het anker.
Wat wel opvalt is dat één van de ontstoorcondensatoren volledig verkoolt is en de krimpfolie aan de pootjes volledig gesmolten. Wanneer het niet de draden van de regelaar naar de motoren zijn geweest die de capaciteit niet hadden om 250 Watt of meer te handelen en daardoor gesmolten zijn en kortsluiting hebben gemaakt, dan verdenk ik toch ernstig deze condensator. Deze heeft dan kortsluiting veroorzaakt wat wellicht tot de oranje hete motor heeft geleid die je tijdens het vliegen hebt gezien.
Ik weet alleen niet of een condensator hiertoe in staat is. Zo niet, dan blijf ik de draden verdenken. Deze waren standaard (meegeleverd met de bouwdoos) en geen hoogstroom-draden zoals ik die normaal gebruik. Aan de binnenkant en de technische staat van de borstels, lamellen en windingen te zien hebben de motoren het overleeft. Wat jij misschien ook al dacht, omdat ze het nog deden (voordat ik ze uitelkaar haalde natuurlijk)
Wie het weet mag het zeggen. (Ik plaats deze tekst ook even op het forum, misschien dat iemand anders nog een idee heeft, kan het namelijk niet uitstaan als de oorzaak niet boven water komt.)
Mvg. Eelco