Triest einde van een Twinjet

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Guest

Guest
Nadat iemand hem overgenomen had vloog het ding tijdens de derde vlucht met de nieuwe eigenaar in de fik :roll: Oorzaak is waarschijnlijk een motor de er op buitengewoon spectaculaire wijze de brui aan gaf (Kortsluiting veroorzaakte).

Is de Twinjet vliegen op 10 cellen misschien toch niet zo´n goed idee :?:

Ik wilde jullie de foto´s (niet door mij gemaakt), niet onthouden.

afb104.jpg

afb105.jpg

:cry:

Wauw!!!

Wat voor motorizering?
sp400 6v op 10 cellen? (dan heb ik vanavond ook een probleem! :? )

Waren er uberhaupt iets van koeling of koelgaten aanwezig?
Was het wel de motor, niet een cel uit het pakket wat affikte?

zeker theo!! met zeer dunne vleugels de radar stralen gaan er gewoon doorheen :D

Maar de eigenaar zal wel balen

niek, ik heb altijd zonder problemen gevlogen met de originele speed 400 motoren op 10 1700 mahs scr's cellen.
de motoren waren dan na 50 vluchten wel op, maar dat ze zo heet werden dat het in de fik vloog?? nee dat niet.
tragisch verlies van een mooi toestel. zonde.
heb slechts eenmaal zoiets meegemaakt en dat is toen mijn vorige twinjet gecrashed is en de motoren sluiting maakte en de regelaar in de fik vloog.

Ondanks dat je het niet zou zeggen is alle electronica inclusief de accu er goed uitgekomen. (De accu is alleen wel wat zwart aangeslagen door het verbrandde piep en de harde landing koste één servo een tandwiel.

(2*Permax480 7,2V met Günther, was de originele aandrijving)

Dat gebeurt er nou als je sneller dan het licht probeert te vliegen :wink:
Ga je een nieuwe kopen of wat anders als opvolger?

Groeten Laurens

Oh! :( Vervelend!! ..'t schijnt een fantastisch kistje te zijn, hoewel je er al gauw op uitgekeken raakt... Zonde!! Komt er gauw een nieuwe?

Ik gebruik ook permax 480 op 10 cellen. Gaat goed.

Mogelijke oorzaak:
- Normaal gaat het net. Motoren worden wel heet, maar net niet overdreven.
- Nu is het wat warmer. mischien maar 10 graden meer dan normaal. Zou niet zoveel ui mogen maken.
- Echter.... Door die 10 graden meer wordt rendement van de motoren net even slechter, dus toch nog weer warmer, waardoor rendement nog weer beroerder enz...
Temperatuur kan dus veel meer uit de hand lopen.
- Als de motor dan ook nog beschadigd (koper brand door, magneten stuk), dan is de boel niet meer te houden en waarschijnlijk begint het dan te fikken.

Over magneten:
We hebben bij speed 300's met versleten magneten gezien dat het toerental hetzelfde blijft, maar de stroom verdubbeld. Al die energie wordt dus pure wamte. Auw...

dit is balen zeg. ben je rustig aan het vliegen begint ie te fikken.
k heb geen idee wat zo'n vliegtuig kost maar tis altijd sneu geld natuurlijk
zeker als ie nieuw is (weet niet of dit het geval is)

je hebt geluk dan als je alle electronica eruit hebt kunnen krijgen (heel)
hopelijk kan je het weer gebruiken.

hoop dat dit met m'n auto niet gaat gebeuren lol.

hoe heette het vliegtuig? "skyburner" zou wel toepasselijk geweest zijn anders :lol: (niet verkeerd opvatten hoor) :wink:

suc6 met je volgende toestel

Toch zorgen dat bij elke club een blusvliegtuig klaarstaat.... Maakt het nog spectaculairder...... 8O

heheh maar alle blusvliegtuigen zitten op het moment in portugal :wink: :wink:

:zon: is veel te warm de laatste weken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back