Trillen Raptor E550

hey allemaal

ik heb nogal een raar probleem ... ik heb 2 batteryen voor men Raptor E550 1 van 2500 mAh en 1 van 3200 mAh. met de battery van 3200 mAh is geen probleem, de heli vliegt dan perfect. Maar bij de andere trilt de heli geweldig ...

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn ?

grts, kenny

Onbalans in je accu!

Even zonder gekkigheid, misschien is je CG niet goed met een lichtere accu?
Waardoor hij uit balans raakt en gaat trillen.

moet ik dan gewoon een zwaardere lipo gebruiken en deze lichtere voor een kleinere heli gebruiken of valt hier iets aan te doen ?

grts, kenny

Je kunt je CG aanpassen met bvb lood te plakken aan de tailrotor...maar is idd een goeie vraag want ik zou ook wel eens willen weten hoe je dat best moet controleren:). Zit ongeveer met hetzelfde probleem...

Als je CoG niet goed is zal de heli niet als een gek gaan trillen. Waarschijnlijk draait hij met het kleinere pack minder toeren, daardoor kan hij wel gaan trillen.

Heb je een 100% vlakke lijn? Zo niet, verhoog de Tcurve, dan gaan waarschijnlijk de trillingen weg bij het kleinere pack.

maarja dan moet ik iedere keer ik van pack wissel men toerental veranderen ??

grts, kenny

Waarschijnlijk is je 2600mah pack wat te licht qua C's of gewoon op. Het kan blijkbaar niet hetzelfde voltage leveren onder belasting zoals het grotere pakket. Dan ga ik er dus wel van uit dat dit het probleem is.

Een raptor 550 heeft 550mm bladen en vlieg je met 6S? Dan is een 2600 pakket sowieso wat aan de krappe kant. Zal ook aardig heet eruit komen denk ik zo.

Waarschijnlijk is je 2600mah pack wat te licht qua C's of gewoon op. Het kan blijkbaar niet hetzelfde voltage leveren onder belasting zoals het grotere pakket. Dan ga ik er dus wel van uit dat dit het probleem is.

Een raptor 550 heeft 550mm bladen en vlieg je met 6S? Dan is een 2600 pakket sowieso wat aan de krappe kant. Zal ook aardig heet eruit komen denk ik zo.
wel erg heet komt ie er niet uit hoor, wel warm ma dat is toch normaal denk ik zo ... het is idd een 6S en 25C Continue... Ik zal de 2500mAh wel voor men 500 houden. was toch van plan een 5200 mAh aan te schaffen voor men 550. denk dat dit de makkelijkste en rendabelste oplossing is.

grts, kenny

Laatst bewerkt:
Back