Trillen servo

Bij vol pitch en vol roll links, gaat de rechter servo trillen of jitteren, hoe het ook mag heten, terwijl de servo niet in de uiterste hoek staan.
Wat kan dit zijn?
Ik ben bezig de grondbeginselen van het rondvliegen onder de knie te krijgen, en zal waarschijnlijk de volle uitslagen nog niet nodig hebben, maar voorkomen is beter dan....

Nee, dat is het niet, ik ben er achter gekomen dat de serve net over het "middenpunt", in mijn geval net boven de middenstand knuppel begint te trillen.
Het is trouwens niet merkbaar in vlucht, maar tijdens het testen op de grond, heb ik een duidelijke trilling in één servo.
Is deze nabij z'n einde, of is het iets anders.

Probeer eens wat de servo op een andere uitgang van de ontvanger doet. Als het dan weg is, zou het aan knuppelpotmeter van je zender kunnen liggen.

Kan ook het potmetertje in de servo zijn (standmelder). Zelf een aantal keren met succes de servo opengemaakt en het standmeldertje ingespoten met contactspray.

Oke, jongens volgens mij heb ik het al gevonden, het was een mechanische opstipatie van de achterste swashplate servo aansluiting.
Ik weet even niet hoe het onderdeel heet, maar het is het begeleidings frame waarin de achterste pin van de swashplate in op en neer schuift, dit frame-pje klemde een beetje waardoor de servo geen vrije bewegingsslag kon maken.
Bedankt voor jullie info.

piccolopup zei:
Ik weet even niet hoe het onderdeel heet, maar het is het begeleidings frame waarin de achterste pin van de swashplate in op en neer schuift

Staat bij mij in de handleiding als:

Radius Arm stay (Taumelscheibenführung)
nr: 03 4124

Maarten2 zei:
Kan ook het potmetertje in de servo zijn (standmelder). Zelf een aantal keren met succes de servo opengemaakt en het standmeldertje ingespoten met contactspray.
Contactspray niet gebruiken, is een lapmiddel, maar potmeter vervangen.

Back