trillingen heckrotor en speling hoofdmechaniek T-rex

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
de staart van mijn t-rex trilt al een hele tijd tijdens het vliegen, aangezien de as recht is/was leek het me slim er andere staartblaadjes op te zetten. net tijdens het eerste testvluchtje trilde hij nog harder en sneller en dit is het resultaat:

een blad is er van af geknalt, hij is bij het begin gewoon gebroken. waardoor dit komt zou ik echt niet weten, dat ze niet 100% gebalanceert waren zorgt niet voor iets als dit lijkt mij.

voor de rest heeft de rotorkop enorm veel speling, sturen en pitchen zijn super indirect, de heli luistert nauwelijks naar wat ik wil. de speling in de pitch komt voornamelijk door dit deel:

alles zit goed vast met locktide, maar toch zit op dit deel heel erg veel speling.

als ik het geld (er voor over) had zou ik gewoon een nieuwe rotorkop kopen van allu bij helidirect, net als een allu staart, maar dan ben ik weer 200euro verder voor een heli waar ik al heel veel geld in heb gestopt. ik had gehoopt dat hij nou eindelijk eens lekker zou vliegen, maar helaas leek dat niet te kunnen. :cry:

ik heb de filmpjes van bob white (finless) als heel vaak gezien, maar dit is echt een geval apart ben ik bang.
please help me :puppydogeyes:

oscar

Zou het heckrotor asje niet krom zijn ? Kan je controlleren door hem op een glazen plaat te rollen. Ook kijken naar bladspoor.

aangezien de as recht is/was leek het me slim er andere staartblaadjes op te zetten.

de as is dus recht, maar ik vervang hem toch maar, kan nooit kwaad.

bladspoor was niet echt te zien, daar trilde de staart te hard voor 8O

ps. even de titel verandert in een iets normalere.

aviador schreef

Wat heeft er presies speling? en waar heb je de rotorkop vandaan??
Ik vermoet dat er speling op de washplate en de hooftas zit
Het enige dat nodig is dat washplate opnieuw te verbussen (dat heb ik ook moeten doen)
mee evt contact op via een PB met mij
groeten jan

hmm, beetje vervelend dat putfile. als je op de foto drukt krijg je de afbeelding op ware groote, met een rode circel is aangegeven dat een van de heveltjes speling heeft. de combinatie van dat heveltje en de swash zorgt waarschijnlijk voor de speling ja, ik heb wel al wat speling kunnen weghalen door de staafjes uit de rotorkern te vervangen. over de bus van de swash stuur ik morgen een PB, bedankt voor je reactie trouwens.

de kop is trouwens van nature een t-rex X kop, maar door steeds meer allu upgrades totaal niet standaart meer.

anders die heveltjes ook nog maar ff vervangen door Alu :). En dan te bedenken dat ik alleen maar een alu washout base heb nu :). En laatst trouwens ook alu heckrotorkopje met bladhouders :). Dat is toch wel fancy.
Ik heb wel denk ik dezelfde soort speling qua pitch wat jij bedoelt...

in prenciepe is de speling nog niet zo super erg, het gevolg wel.. als ik van negatief naar positief ga zakt de heli eerst nog even 3meter door voordat er iets gebeurd :?
dat heveltje vervangen door allu zat ik ook al aan te denken, hoewel de SE kop er anders uitziet met waarschijnlijk wel een gedachte erachter.

ik heb gewoon al meer dan een maand niet meer lekker met mijn t-rex gevlogen, dat hij dus lekker stuurde :( :(

Doe je dat recht naar beneden? Dan komt je heli in de downwash terecht, dan stuurt ie niet zo super.

Ha Aviador

Ik heb je probleem met de speling in de rotorkop ook gehad en het enige wat je daar aan kan doen is indd de washoutbase verbussen.
Ik heb het ook gedaan.
Kijk maar bij het draadje ''speling op washoutbase''
Ik heb er ook bij vermeld hoe je het moet doen.

Gr matthijs

Ik heb bij mijn vergelijkbare X-400 ook zo`n probleem op de staart gehad, dit begon toen ik er een carbon boom op had gezet.
De staart leek in een soort resonantie te komen waardoor hij waanzinnig ging trillen.
Nadat ik carbon heckblaadjes heb gemonteerd is het probleem weg.

hoi mathijs en rheli,

de speling vanuit de washout wil ik inderdaad op mathijs zijn manier proberen te verwijderen. een nieuwe bus draaien is alleen niet zo heel makkelijk, zeker als je er geen gereedschap voor hebt :oops:

rheli: carbon blaadjes lijken zeker aantrekkelijk, ze worden ook niet zo groen (zichtbaar) van het gras als de witte bladen :wink:
als de trillingen er met de nieuwe as en reserve witte staartbladen er nog niet uit zijn, probeer ik eerst de staart van de df36, en daarna de carbon bladen.

grt, oscar

nieuwe as, nieuwe staartmechaniek van de df36 die het op de df36 perfect deed zonder trillen --> zonder bladen echt nauwelijks trillingen, bijna niet voelbaar. met bladen is het een turbo wasmachine, niet zo vreemd dat een van de staartbladen eerder is afgebroken. ik bestel wel wat carbon bladen hoewel ik het raar vind dat die het zouden kunnen oplossen. zoiezo al het hele verschijnsel, de bladen zijn netjes gebalanceert en pitchgelijk, dus geen bladspoor, toch zelfs als ik de staart vasthoud trilt hij als een gek. Sehr bemerkenswert :?

vaaaaaaaaaaaaaaaaaagggg..

Misschien dat de riem slipt ofzo? kweenie hoor, maar dat er daar ergens trillingen in komen? die dan doorwerken naar de staartas zegmaar?

Back