Trillingen in romp,oorzaak ?

Dag,ik heb op mijn Acromaster de aanbevolen Himax motor van Mpx staan. De prop is volledig in balans en ook de propadapter is in balans. Toch krijg ik als ik meer dan 3/4 gas geef,vreemde en luide trillingen in de romp. M.a.w. als ik ben aan het prophangen,kan ik er niet meer uitkomen op vol gas,want dan begint hij door de trillingen echt vaag te doen.

Ik heb gelezen dat de romp van de Am heel gevoelig is voor trillingen,die heb ik dan ook langs binnen bekleed met glasvezeltape. Maar nog steeds krijg ik de trillingen...

Wat ik ook vaag vind,is dat ik onder de 3/4 gas geef,hij perfect werkt,niks op aan te merken. Maar als ik dan ineens een mooi 3D figuurtje wil doen,krijg ik die trillingen weer...

Hopelijk weet iemand raad.
ps.mijn props zijn van APC (11x5.5) en de propadapter is van RCtechnics(5mm).

Gr.Senne

Waarschijnlijk is dit bij jou niet het geval maar ik meld het maar even, wat bij mij eerst trillingen gaf in mijn P51, waren de servostangen in de servohorentjes. Geen idee of je kwik-link's gebruikt maar bij mij begon de servostang te trillen in het gaatje van het servo horentje.

Waarschijnlijk is dit bij jou niet het geval maar ik meld het maar even, wat bij mij eerst trillingen gaf in mijn P51, waren de servostangen in de servohorentjes. Geen idee of je kwik-link's gebruikt maar bij mij begon de servostang te trillen in het gaatje van het servo horentje.

Neen,dat is het niet. Maar ik denk dat ik het heb opgelost,straks proberen. Als het lukt zeg ik hier wel ff wat de oorzaak was.

Gr.

Bij mij is het wel eens voorgekomen dat dat kwam omdat ik te weinig elastieken om mijn propsaver had, maar ik neem aan dat je geen propsaver gebruikt;) Kijk dus of de motor goed vastzit en de prop goed vast zit in de prophouder.

Typish voorval bij de acromaster...
Er zijn al veeeele discusies over deze oorzaak geweest.Ik dacht ook dat ik ergens gelezen had dat Multiplecx een fabrieksfout had gemaakt bij de neus van de acromaster.

Wat goed helpt is die 4 schroefjes die aan het motorschot zitten, en bedoeld zijn om je down- en site-trust af te stellen, goed strak te zetten.

De motor zit eigenlijk maar met 2 lange boutjes vast aan de romp en kan daarom up/down bewegen. Die vier boutjes moeten de boel op zijn plek houden, gezien de korte astand (F=m *A) blijft de boel nog lang wiebilig als die boutjes niet vast staan.

Succes

Back