trimmen binnen of buiten

• Topicstarter Topicstarter pjotter
  • Startdatum Startdatum
P

pjotter

Guest
Hallo ik heb iets gelezen over het : grondeffect,en heb daar ook op gezocht maar dat schiet in mijn geval niet op,vandaar toch even de volgende vraag.
Is een hely(micro) door het grondeffect binnen,s huis minder stabiel door het grondeffect ?,want ik heb alleen nog maar binnen gevlogen omdat ik hem niet stabiel krijg.
Nu las ik ook dat voor het trimmen beter boven de 60 cm kunt vliegen.
Dus kan het ,binnen vliegen (leren vliegen) de oorzaak zijn dat hij slecht te trimmen is,klopt het dat dit komt door de opgewekte lucht stromingen in de woonkamer,of moet ik maar blijven oevenen. gr jp

Beter zoeken want het staan echt wel op het forum ;) Het grondeffect is overal hetzelfde (Je hebt overal grond, toch?). Een micro word nooit zonder meer stabiel. Langer dan 1 a 2 seconden zonder sturen stil hangen is met een standaard micro echt de max. Daarom vliegt niet iedereen heli; je moet constant sturen aanleren, en nog anticiperend ook! Maar ja, als je het door hebt, is het een eitje en hoover je in je woonkamer pack na pack leeg.. Grondeffect zuigt enorm (Blaast, eigenlijk ;)) dus zal je asap eruit moeten, maar daarvoor moet je een beetje kunnen hooveren... Blijven oefenen dus! Denk er maar aan dat iedereen die nu vliegt, dit dipje heeft gehad, ook ik. Er is niemand (Nou ja, bijna dan) die een heli uit de doos oppakt en er mee wegvliegt.
Dus volhouden...

Succes!

Ton.

Oke Ton ik was er al bang voor ,ik zal zien dat ik deze DIP te boven kom.
gr jp :lol:

Back