Trophy of Hellfire ?!

Hey iedereen,

Dit is ondertussen mijn 2e topic. Mijn eerste ging over het afstellen van mijn .28 LRP van mijn Savage. En ik ben daarbij erg goed geholpen ! De LRP draait als een zonnetje en de Savage heeft ondertussen al het strand van IJmuiden goed verkend ! Maar vandaar dat ik jullie ook nu weer om een goede raad vraag !

Ondertussen heb ik mijn on-roaders verkocht en wil eigenlijk wel een tweede voor off-road. Bij een buggy trek ik een vies gezicht en een monstruck heb ik al. Een truggy vindt ik dan weer geweldig qua looks en omdat deze meer op snelheid en racen zijn gebouwd.

Nu heb ik twee Truggy's op het oog.

Een HPI Hellfire die ik heb gezien op Marktplaats.
http://hobby.marktplaats.nl/modelbouw-radiografisch-auto-s/484743653-hpi-hellfire.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

En een HPI Trophy die hier op het forum word aangeboden.
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Het grote voordeel aan de Hellfire is dat er aardig wat spares bij zitten. Een zender, een extra set banden maar geen motor. Maar het type is wel alweer verouderd

De Trophy is zo goed als nieuw met een nog niet volledig ingelopen motor. Ook hier zit een zenderset bij. Dit type word dan ook nog steeds verkocht.

Persoonlijk vind ik de Hellfire aantrekkelijk vanwege de spare parts, en ik zou eventueel zelf een nieuwe motor kunnen kiezen en kopen. En de Trophy natuurlijk omdat deze zo goed als nieuw is. Deze meneer durft de truggy zelfs op zijn witte dekbed te zetten. :cool:

De richtprijs van de Hellfire is 175,- exl. motor. De Trophy 300,- met een nog niet volledig ingelopen motor maar zonder de spare parts.

Nu staat mijn besluit dat ik één van beiden koop nog niet vast, maar wat raden jullie mij aan ? Of zou ik misschien toch verder moeten kijken voor een ander merk/type?

Laatst bewerkt door een moderator:
De Hellfire is een ouder model en die is discontinued door HPI. Dus als er flink wat onderdel;en bij zitten en die zijn op heb je wel een probleem om weer onderdelen te vinden.

Probeer eens via ebay te zoeken naar onderdelen voor het model.

De Trophy is een model van 2010 en die zal voorlopig nog wel ondersteund worden qua onderdelen..

Andere truggies die het erg goed doen momenteel zijn mugen associated en hotbodies meen ik

Dat was dus eigenlijk mijn grootste punt. Spare parts.

Ebay lijkt nog redelijk wat spares te hebben, misschien zou ik HPI een kunnen mailen hoe of wat.

hpi hellfire | eBay

Ik vroeg mijzelf af of de parts van de Trophy niet op de hellfire passen. Zoals de parts van de Savage X op de Savage .21/.25

Misschien kunnen mensen die zo een auto bezetten mij wat meer vertellen ?

Laatst bewerkt:
De Hellfire is een verouderd model en spare parts zijn via via wel te krijgen maar altijd lastig. Tel daarbij op dat er mogelijk een versleten motor op zit (kost weer € 100 extra), lijkt goedkoop maar ik denk duurkoop; persoonlijk zou ik voor de Trophy gaan.

Tja, voor € 125 meer heb je een motor, een 2,4 Ghz zender erbij en een nieuw model auto, alleen geen spare parts.

PS: Probeer geen reclame te maken voor die Trophy, maar lijkt mij gewoon een verstandigere keuze.

Ik zou voor de Throphy gaan, is een geweldig leuke wagen om te bashen op het strand. Zeker als je zoals je al zei rijdt op het strand van Ijmuiden, gegarandeerd veel plezier....

Ik heb er vannacht even goed over geslapen.

Ook antwoord gehad van HPI, Trophy parts passen niet op de Hellfire behalve onderdelen als filters en dergelijken. En een heel vaag antwoord over de beschikbaarheid van de Hellfire onderdelen dus op de vraag of ze die nog leveren lijkt me dat hij gewoon "nee" bedoelde.

Ik denk dat ik voor de trophy ga bedankt heren !

Back