truck transport kist multifunctioneel

Na het mooie dag event in berkel en rodenrijs zijn we gaan brain stormen over hoe kan je baan vulling maken zonder dat je zelf een vrachtwagen nodig hebt om de spullen mee te nemen.

Ik was al wat langer van plan om trucktransport kisten te maken omdat mijn trucks aldoor "los in mijn auto " stonden en ik vond dit niet echt handig en geslaagd , risico dat ze stuk gaan was zo errug gemakkelijk.

Nu zijn de kisten opzich zo gemaakt dus eerst daar maar mee begonnen.

Eerst wat meet werk verricht

de maten zijn geworden

Voor de 3 assers en twee assers heb ik de volgende maten aangehouden

lengte van de kist 620 mm
hoogte van de kist 330 mm
breedte van de kist 250 mm

De beplating van hout met een dikte van 8mm

De maten voor de grotere trucks

Lengte van de kist 650mm
hoogte van de kist 330mm
breedte van de kist 250mm

Beplating van hout gebruikt met een dikte van 8mm

Foto-UVVXNGHO-D.jpg

Foto-UEOGERZ3-D.jpg

Foto-8DV8JGM8-D.jpg

Voor het dragen van de kist een gevlochten band gemonteerd

Foto-OCDEXKCO-D.jpg

Foto-LN7IHA4K-D.jpg

de binnenzijde heb ik voozrien van isolatie schuim en naar eigen inzicht een vak gemaakt voor de zender en battery

Foto-X6K8DRTG-D.jpg

de voorplaat in alu strips gemonteerd alwaar ik de plaat zo uit kan schuiven
aan de onderzijde twee stukjes plaat gemaakt alwaar de plaat oprust.

De beplating is deels gelijmd en met spijkers in elkaar gezet , alleen de alu profielen zijn met schroeven vast gezet mede als de wiel blokkerings balkjes.

Deze bak heb ik naar eigen idee gecreerd , er zullen vele andere manieren zijn om ze te maken maar het ging mij om een voorbeeld , een ieder maakt het toch weer op zijn manier.

de bak word met de tijd nog afgewerkt met hoeklijn vind ik wel zo net staan.

vervolg transport kisten

Nadat ik wat kisten had gemaakt met 1 begonnen er een loods van te maken

de kist

Foto-ZIW7IJHS-D.jpg

Een klep met scharnieren bevestigd , het dak en zijkanten in de behang gezet , bovenzijde donkergrijs en de zijkanten met geribbeld karton .

Foto-MYGPT734-D.jpg

het geheel in de grijzen verf gezet

Foto-47NOJWQR-D.jpg

Foto-RF8AOJKD-D.jpg

voor de test even twee trucks gepast

Foto-UG6TG4HX-D.jpg

We hadden nog een led licht strip over , deze op het plafond gemonteerd , de verlichting is in te stellen wat wel handig is :)

Foto-SOXW8NZ8-D.jpg

voor de fun wat pallets en een heftruckje er in gezet

Foto-7HLKKWAB-D.jpg

de voor wanden gemaakt , deze wil ik demontabel houden

Foto-RI3BIDUL-D.jpg

Foto-WQRDS4AF-D.jpg

Foto-V8L4BRQ8-D.jpg

In de losse wanden komen nog ramen en deuren .

Uiteraard gaan de wanden ook nog in de verf

De hoeken van de kist zullen nog worden afgewerkt met hoeklijn voor de netheid en stevigheid.

De bouw van de loods word vervolgt.

Tankstation

Naast de loods was ik begonnen met uit materiaal wat ik over had een kist te maken voor een twee asser , de kist bestaat uit laminaat hout en wat balkjes en aluminium.

Nadat de kist klaar was kreeg ik meteen een idee om er een tankstations winkel van te maken aan uiterlijk , de binnen zijde wilde ik behouden voor het transport van een truck en de buitenzijde de looks van een winkel.

Het gebouwtje

Foto-3WN6RDSV-D.jpg

Foto-43Y6ARDA-D.jpg

Materiaal om een overkapping te maken

Foto-T6AZ6AG8-D.jpg

Ik heb nog wat materiaal bijelkaar gesprokkeld samen met een collega rc truck bouwer .

Als ik verder ga met bouwen maken we het verslag alhier compleet .

grt Ivar

Bedankt mannen !

Vandaag in de middag wat tijd om wat aan het tankstation te werken.

De voorkant voorzien van een deur en raam , de deur kan niet open dit om het paneel niet te zwak te maken.

Foto-QCK4E8FD-D.jpg

Een gele streep aangebracht en een paar rooie strepen

Foto-7SED7QOX-D.jpg

Foto-4BM68GDD-D.jpg

Een zijdeur gemaakt

Foto-N4JVMZ4J-D.jpg

Foto-XNDCAXJL-D.jpg

De achterzijde voorzien van wat reclame borden

Foto-64HH73T3-D.jpg

Voorzijde voorzien van belettering

Foto-BLAVSXHI-D.jpg

Met de tijd komt er nog wat kleine dingen bij.

Nu bedenken hoe ik het tank gedeelte ga maken , het word met overkapping en aan twee zijde kan er dan zeg maar getankt worden.

Lastige is om de tank units te maken dus dat word uit het hoofd wat op maat maken.

Zoals te zien maak ik een zeg maar wat verouderd tankstation , vond dit wel grappig inplaats van een ultra moderne uitvoering.

Voor de rest word hij grootdeels uit restanten materiaal of materiaal wat hergebruikt kan worden gemaakt

Groet Ivar

Laatst bewerkt:
Mooie transportkist, kun je niet een klep aan de voorzijde maken met wegklapbare steunpoten? Pak je gelijk 2 vliegen in een klap

De voorkant alwaar de deur en raam in zit dat is de klep .

Ik maak een losse dak unit met steunpalen , ik heb een ho tankstation die ik een beetje als voorbeeld kan gebruiken om na te maken in schaal ongv 1:14;)

Arjan , dit is popenhuizen muur papier , dit was op rol en aan te brengen als behang .
Ik had dit ooit van mijn moeder gekregen zij maakte in het verlee poppenhuizen , helaas kan ik het haar niet meer na vragen wat het merk was.

ik heb op het net nog gezocht maar kon het niet echt vinden.

Je kan wel op treingebied van het merk noch muur platen kopen , ook met grote baksteen formaat omdat je ook spoor G hebt.

Vandaag nog in de avond bezig geweest met het tankstation

De overkapping gemaakt

Foto-WOT8JA3E-D.jpg

Foto-UM6S3QUY-D.jpg

Foto-4FSU88PV-D.jpg

De materialen die zijn gebruikt

frame werk van staal
binnen balken van hout
de steunpilaren van hout
steun voet van rest plaat materiaal van 8 mm dikte

Ik heb de steunplaat wat groter gehouden om een goeie ondersteuning te waarborgen .
De bovenzijde heb ik demontabel gehouden , wilde de constructie inklapbaar maken maar dat werd te onstabiel.

Foto-RHVK3WXS-D.jpg

Foto-KNA6QEJY-D.jpg

De hoogte heb ik bewust wat hoger gehouden om de trucks met antenne ook er door te kunnen rijden en je hebt zo wat meer zicht op de truck.

Op de ondersteuning tank units gemaakt van rest hout materiaal

Foto-XRK4BLAD-D.jpg

Foto-ZGSTR4PO-D.jpg

Foto-AAPDNPTU-D.jpg

Foto-B77GBJLL-D.jpg

Even wat getest met de rc trucks

Foto-JW33YDO6-D.jpg

Foto-FXYLROTS-D.jpg

Foto-UR3OUOGW-D.jpg

Voor de rest word het tankstation al aardig een tankstation :D

Als we weer verder gaan vervolgen we de update's

Groet Ivar

Jan , bedankt

We proberen er binnen mijn kosten/materiaal en kunnen wat van te maken.

Sommige dingen kunnen beter maar dat komt met de tijd , eerst maar is wat bouwen en uitproberen en weer leren van wat we in het vervolg anders of beter kunnen maken , het blijft hobby :D

Groet Ivar

Vervolg tankstation , alweer wat kleur aangebracht , ik weet het is niet in super orginele uitvoering maar ik vond het leuk een beetje oud gedateerd tankstation te maken ;)

Foto-WQWSMWLM-D.jpg

Foto-RLIJLQX8-D.jpg

Foto-AHNQZ873-D.jpg

Groet Ivar

Mooie pomp :)

waar komen de tank units vandaan ?

ik had al wat gezocht maar vond niet echt wat of te klein of te groot .

Leuk Jan dat je ons volg van uit Ierland !

Mooi gemaakt allemaal , het is voor mij de eerste keer om op grote schaal gebouwen en aanverwante te maken dus het is bij mij allemaal uit proberen en testen .

Ik hoop met de tijd kwa details wat beter te gaan werken , maar voorlopig hebben we al iets da's toch altijd beter als niets ;)

Afgelopen weekend nog met een kist bezig geweest en de andere kisten in combi gezet om de mogelijk heden te bekijken wat er gedaan kan worden om ze in te zetten als soort loods distributie centrum.

Foto-64F3LNL8-D.jpg

Foto-AVHFQBI7-D.jpg

Foto-HENOEYVL-D.jpg

Foto-AHLDWRJE-D.jpg

Foto-ADZMA6SW-D.jpg

groet ivar

Back