Trumpeter Bismarck 1/200 RC

Dag beste Modelbouwers,

Ik ben nieu w op dit forum dus stel ik me meteen maar even voor,
Ik ben Lub de Vries en woon op Urk,

veel ervaring met Rc scheepsmodellen heb ik niet, maar de uitdaging om van een statisch schip iets varends te maken leek me wel wat.
De modellen van Hac hette en Graupner waren te duur, totdat Trumpeter met dit ding op de proppen kwam zetten, een betaalbare Bismarck:
full

full

full

Helaas heb ik geen fotos kunnen m aken aan het begin van de bouw, dus hier volgen enkele fotos van hoe ver ik ben: Romp in de verf
full

Camouflage
full

Motorsteuntjes zelf gemaakt,
full

full

full

full
full

full

full

full

Al met al lukt het redelijk allemaal, van de week komt de 3e schroefas binnen, het is ook nog de bedoeling om de 4 hoofdkanonnen te laten draaien en om de boot te voorzien van verlichting.

Dit was het tot zover, als jullie tips op/of aanmerkingen hoor ik het graag, als ik weer een stapje verder post ik wel een fotootje

Mvg Lub de Vries

Laatst bewerkt door een moderator:
het is een erg mooi schip om te bouwen, wil hem zelf ook eigenlijk gaan bouwen.

Wat je nog kan doen, is zo'n extra houten dek kopen. Dan wordt hij nog veel mooier.

Motorsteuntjes zelf gemaakt,

Lub, Ook ik heb soortgelijke steuntjes gemaakt, maar heb daarbij de koelsleuven in de motor helemaal afgedicht. Bij jou zit het gelukkig niet helemaal dicht, maar aan de achterkant zuigen de motoren hun koellucht aan. Dat gooien ze er aan de voorkant bij de koolborstels weer uit. Even opletten dat je motoren niet warm lopen. Bij mij ging er eentje bijna in de fik. Verder veel succes met de bouw. Groeten, Klaas.

Hallo Lub,

kende dit model eigenlijk niet van Trumpeter en gezien dat die, zoals je zegt, redelijk betaalbaar is. Ziet er allemaal fraai uit, (ook even op google gekeken)! Zelf met een 1:100 bezig maar doordat ik veel in buitenland ben (en ook nog rc vlieg) gaat dat niet zo snel. Deze Bismarck is dan zelfs een optie om mee te nemen ;-) Zal je bouw volgen. Succes.

Groeten Peter

Even een korte update:
Van de week 3e motor+schroefas eringezet:
full

full

Meteen getest in de singel achter,
zonder roer en besturing: Kaarsrecht :thumbsup::D:thumbsup:

Nu bezig met de Turret+besturing
full

Deze komt van de week hopelijk binnen:
full

Dit was het weer, als ik weer verder ben horen/zien jullie het wel,