@Franck: Nee hoor, de nieuwe gaan tot 15C! piek en bij 8C continue is er nog meer dan 80% capaciteit beschikbaar. Ik haal ze hier:
http://www.rrelektronics.nl/ Prijs is nog niet vastgesteld.
@Emile: Naar mijn ervaring vervangen 3Kokams ongeveer 10 Nicad's of 10 laag ohmige Nimh's. Een 4s3p configuratie vervangt dan een pack van ongeveer ruim 13 x 3,6 Ah! Ik weet niet wat jullie allemaal van plan zijn maar ik heb zo'n pack van 1200 4s3p op het oog om in een funflyer te doen welke bij forum lid "Zorro" nu door een 10cc tweetakt is aangedreven........
Waarschijnlijk gaat er door de extra spanning te veel stroom lopen en moet je naar meer windingen of lichtere belasting.(Robbe Rojet rotor?)
Probleem van EDF en pylon modellen is dat zuinig vliegen en sparen niet leuk is. (Piek belasting=continue belasting.)
Het is inderdaad een behoorlijke revolutie in de elektro wereld geworden.
Ik kan me zo snel niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst met zo'n "condensator" (Kokam talk voor een NiCad of Nimh cel

) heb gevlogen. Oh ja er zit er nog een in mijn zender.(Dat is dat ding dat halverwege de tweede Kokam vlucht piept dat ie al weer leeg is!)
Afgelopen zaterdag bij de indoor meeting in Markelo weer een nieuw fenomeen meegemaakt: Te veel (ondoseerbaar) vermogen in mijn IFO, bij een vliegtijd van 25 minuten! Als ik uit een hover omhoog ging vroegen de mensen zich af aan welke draagbalk dat bungee cord vast zat!
Rare jongens, die Kokams.