Tsja, sorry: welke heli?

• Topicstarter Topicstarter Smokey Joe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Smokey Joe

Guest
Ik weet 't, iedere newby stelt dezelfde vraag, maar ik vind geen specifiek antwoord op de mijne, dus ik waag 't er maar op.

Ik heb niet veel ervaring (alleen met 'n Picooz Pluto) EN ik heb geen onuitputtelijke portemonnee (is van uienleer).
MAAR ik heb al wel begrepen dat je uiteindelijk toch naar een CP gaat willen.

Als ik de prijzen vergelijk, dan kost 'n CP maar €20 meer dan 'n coax. Een FP is (vreemd genoeg) dan wel weer 'n heel stuk duurder.
De aanschafprijs is dus niet zo'n overweging, lijkt me.

Wat wil ik ermee:
1. Met rustig weer buiten vliegen. Misschien ook binnen, als 't niet te groot & wel stabiel vliegt, maar niet per sé nodig.
2. Snelheid is niet van belang: ik ben geen racer (ik rij '97 Corsa automaat), hooguit op de motor (Triumph Sprint ST ABS) (off topic?)
3. Schade vliegen is niet een groot drama (hooguit financieel): ben best handig.
4. Goede sim (waarbij de heli goed overeenkomt met dat wat me door jullie aangeraden wordt).
5. Op termijn 'n videocameraatje eraan misschien.
6. Zo realistisch mogelijk stuurgedrag.

Vergeleken heb ik de Lama v3 en v4 en de Honeybee CP3 (allen E-sky). Waarom E-sky? Verreweg 't goedkoopst & redelijk goed aan onderdelen te komen - die dan ook nog niet de hoofdprijs kosten.

Ik hoop op 'n advies, of een tip naar 'n ander draadje (ik heb al wel dagen- & nachtenlang hier draadjes afgelopen, maar wie weet heb ik toch wat gemist).

Als je hier de draadjes hebt afgelopen, heb je inderdaad een aantal dingen gemist :rolleyes:

Een Cp ligt zeker niet rond het bedrag van een Coax
Je zal vast een dure coax kunnen vinden, en die dan vergelijken met een extreem goedkope Cp, maar wil je er wat langer mee doen dan 2 dagen, zul je toch het budget moeten verruimen.

Tweede wat je gemist hebt is de formatenkwestie.
Ga je buiten vliegen, is een 500 of 600 gewenst.