Tsja, sorry: welke heli?

• Topicstarter Topicstarter Smokey Joe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Smokey Joe

Guest
Ik weet 't, iedere newby stelt dezelfde vraag, maar ik vind geen specifiek antwoord op de mijne, dus ik waag 't er maar op.

Ik heb niet veel ervaring (alleen met 'n Picooz Pluto) EN ik heb geen onuitputtelijke portemonnee (is van uienleer).
MAAR ik heb al wel begrepen dat je uiteindelijk toch naar een CP gaat willen.

Als ik de prijzen vergelijk, dan kost 'n CP maar €20 meer dan 'n coax. Een FP is (vreemd genoeg) dan wel weer 'n heel stuk duurder.
De aanschafprijs is dus niet zo'n overweging, lijkt me.

Wat wil ik ermee:
1. Met rustig weer buiten vliegen. Misschien ook binnen, als 't niet te groot & wel stabiel vliegt, maar niet per sé nodig.
2. Snelheid is niet van belang: ik ben geen racer (ik rij '97 Corsa automaat), hooguit op de motor (Triumph Sprint ST ABS) (off topic?)
3. Schade vliegen is niet een groot drama (hooguit financieel): ben best handig.
4. Goede sim (waarbij de heli goed overeenkomt met dat wat me door jullie aangeraden wordt).
5. Op termijn 'n videocameraatje eraan misschien.
6. Zo realistisch mogelijk stuurgedrag.

Vergeleken heb ik de Lama v3 en v4 en de Honeybee CP3 (allen E-sky). Waarom E-sky? Verreweg 't goedkoopst & redelijk goed aan onderdelen te komen - die dan ook nog niet de hoofdprijs kosten.

Ik hoop op 'n advies, of een tip naar 'n ander draadje (ik heb al wel dagen- & nachtenlang hier draadjes afgelopen, maar wie weet heb ik toch wat gemist).

Als je hier de draadjes hebt afgelopen, heb je inderdaad een aantal dingen gemist :rolleyes:

Een Cp ligt zeker niet rond het bedrag van een Coax
Je zal vast een dure coax kunnen vinden, en die dan vergelijken met een extreem goedkope Cp, maar wil je er wat langer mee doen dan 2 dagen, zul je toch het budget moeten verruimen.

Tweede wat je gemist hebt is de formatenkwestie.
Ga je buiten vliegen, is een 500 of 600 gewenst.
Wil je echt alleen met rustig weer buiten vliegen, zou een 450 ook nog kunnen. In nederland kan het zijn dat je dan wel eens een stevige tijd niet vliegt. De esky cp kan dan, vraag is of hij het volhoud...

Voor een camera hoef je niet heel moeilijk te doen, een flycam one past onder vele heli's. Ga je voor een full size camera, moet je echt weer aan die 600 maat gaan denken..

Qua stuurgedrag, snelheid en andere dingen zit je goed zolang je geen Coax neemt.

Ik begrijp dat je al een lichte voorliefde voor de prijzen van de esky hebt..
Heb je verder nog eisen aan een heli naast de prijs?
Als ik de topics op dit forum moet geloven, ga je die knutselvaardigheden nodig hebben om de esky in de lucht te houden...

Mijn mening:
Wil je met kalm weer buiten kunnen vliegen.Tot windkracht 2+ maximaal...........
Wil je goedkoop instappen en toch 'echt' leren helivliegen.............
Koop jezelf dan een Walkera HM-UFLY-S
Paar extra Lipo packs erbij en je kunt voor uren en uren vliegervaring opdoen.
Het merk Esky zou ik echt even links laten liggen.(FP alsmede CP)
Je wenst eerder veel 'zorgeloze' vlieguren op te doen dan vrij vaak te moeten sleutelen aan je Esky heli om zoiets vliegend te houden.
Ja...........ik weet dat de meningen hierover verdeelt zijn.
Maar indien je toch ooit voor een Esky heli zult kiezen.........kom je er wel achter.(Esky sucks)
Sukses met je keuze.
Vr Gr E

Ha gelukkig, reacties! Bedankt alvast!

@Student: mja, klinkt logisch - een dure coax vergelijken met een goedkope cp. Dat deed ik omdat ik de kwaliteit niet echt kan beoordelen, vandaar mijn vraag, want ik weet dat hier veel kennis en ervaring aanwezig is - en dat scheelt mij natuurlijk een boel frustratie! Ik vind knutselen niet erg, maar 't moet wel in verhouding staan tot het aantal vlieguren natuurlijk.

@Dylan: Walkera had mijn aandacht ook al getrokken. Ik meen nu van jou (ook weer) te begrijpen dat dat kwalitatief toch beter is dan E-Sky. Wel 'n stukkie duurder. De UFLY-S is 'n FP, begrijp ik uit de JouwBuis van XHeli; dan valt de prijs niet echt uit de toon.

Is 't mogelijk om te simmen zonder een TX? Ik zag ergens een opmerking over Heli-X maar kon niet goed opmaken of dat te gebruiken is met alleen 't toetsenbord en de muis. Ik mis dan natuurlijk wel 't gevoel van de TX, da's logisch, maar kan 't?

Zo te horen kan ik E-Sky beter laten staan, of zijn er ook goede ervaringen mee?

[mod]Volgens mij is de zoekfunctie inderdaad zeer gewillig en de opsomming van Aldert is helemaal super natuurlijk! Makkelijk gaat het op een forum met bijna 20.000 leden niet worden, want dan krijg je net zoveel meningen.... [/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back