Tsunami 10 probleem

Ik heb een Tsunami 10 in mijn Holiday gesoldeerd, maar hij werkt niet lekker samen met mijn cd rom motortje, een beetje moeite met opstarten en tijdens het vliegen rare geluidjes produceren. Met een CC10 werkte de cd rom 100%. De motor begon tijdens het eerste vluchtje heel erg moeilijk te klinken en stopte ermee, ik probeerde hem opnieuw op te starten maar hoorde de bekende piepjes niet meer. Thuis aangekomen heb ik het opnieuw geprobeerd en daar deed hij het weer. Ik weet echt niet wat voor timing hij standaard staat en kan ik dit probleem wel oplossen door de timing te veranderen met een PC kabeltje? Of blijft het een @#%~!# :evil: regelaar?

Ik denk dat hij niet genoeg gekoeld wordt
Ik zag hem bij jou zitten tussen de accu en het piepschuim.

Dat zou ook kunnen verklaren waarom hij het thuis weer deed (afgekoeld)
Hij ging op het veld ook pas na een paar minuten vliegen haperen.

mijn tsunami is daar ook erg gevoelig op, daarom hangt hij nu buiten de romp.

Dylan

Tsunami is eigenlijk een 8A regelaartje. Voor 10A heel goed koelen.
Zat mischien draadje los? Bij 2 van de 3 draden blijft regelaar wel proberen om te starten. Soms lukt het zelfs een beetje piepend en kreunend.

Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat het een koeling probleem is want hij trekt maar 5 A, en zelfs als de motor en regelaar nog koud zijn heeft hij al moeite met opstarten. Ik vind het alleen jammer dat ik nu het kabeltje moet gebruiken en dan vervalt de garantie bij een regelaar waar ik nu al helemaal niet tevreden mee ben.

Ik ben de contacten nagelopen omdat Harold en Michiel al aangeven dat er een los draadje zit, en onder het krimpkousje zat dus een contactje te rotzooien. :oops: Geef ik die nieuwe regelaar de schuld en er is niets aan de hand. :oops:

benvlieggraag zei:
Geef ik die nieuwe regelaar de schuld en er is niets aan de hand. :oops:

bij mij ging het precies hetzelfde :wink:
Al gemaild naar de leverancier ed. :oops:

maarja, blij dat het probleem opgelost is!

Back