Tsunami doet het niet !

• Topicstarter Topicstarter Lama
  • Startdatum Startdatum
L

Lama

Guest
Ik heb een Shockflyer Edge gekocht met de volgende setup:

motor: HET-RC Typhoon -Micro 6/30
ontvanger: Multiplex Pico 5/6 35Mhz #5 5920 ( 4- 9 V )
voeding: Graupner Lipo 700 (3cellen ) 11,1 V
3 servo's : Saturn Feater S62
regelaar: Tsunami - 10

De servo's reageren goed, maar de motor doet helemaal niets.
Alles is goed aangesloten. De Tsunami 10 heeft een voeding (rood-zwart) die naar de lipo's gaat. Een servo kabel ( orange-bruin-rood) die naar de ontvanger gaat. En de 3 orange draden die naar de motor gaan.
Als ik nu alles aan zet bewegen de servo's goed. Maar krijg de motor niet draaiende. Ook hoor ik geen piepjes van de regelaar. Wat zou er mis kunnen zijn en heeft iemand dit al eerder gehad.

gr,

Bastiaan

Misschien het stekkertje verkeerd in de ontvanger gestoken, je zal echt niet de eerste zijn of een draadbreuk.

Groetjes, Jannman

stekkertje is niet verkeerd om aangesloten op ontvanger. Kleuren schema rose orange bruin is gelijk aan de servo's. Draad breuk zou kunnen in die 3 kleuren kabel. Kan het alleen niet meten, want dan moet ik de krimpkous wegknippen en dan vervalt mijn garantie denk ik.

Bastiaan

idd ik moet ermee terug.. zal wel geen probleem zijn.

Maar dat duurt nog zo lang ( vrijdag avond) en ik kan bijna niet wachten om mijn schockflyer te proberen.

Heb het ook nog niet eerder gelezen hier op het forum, dat een regelaar het gewoon echt niet doet.

bedankt allemaal

groeten,

Bas

Voor het geval dat de motor kapot is: motor aandrijven met een Dremel o.i.d. en de 3 spanningen tussen de aansluitingen meten. Deze moeten gelijk zijn.

Ok bedankt Ron... hier heb ik wat aan.
Ik ga het morgen testen ik zal melden wat de uitslag is.

groetjes

Bas

Met het feit dat de ontvanger en servo's verder goed werken weet je dat in ieder geval de accu goed is aangesloten op de regelaar, deze maakt via de BEC regeling de 5V voeding voor de ontvanger.
Ik heb dezelfde regelaar en herken het piepjesgeluid. Dit word door de motor geproduceerd, de regelaar stuurt hoogfrequente pulsjes door de motor en dat hoor je als "piepjes".
Als jij dat niet hoort bij inschakelen is: of de regelaar stuk, of de motor niet goed aangesloten/niet in orde?

Ik heb een andere ontvanger geprobeerd en daar bij deed hij ook niets en de servo's wel.

Op de vraag staat de regelaar op lipo ???

Ik kan niets instellen op de Tsunami.. er zit een krimpkous omheen en kan nergens bij komen ook geen heel klein knopje.

Ik ga er morgen mee terug naar de winkel.

Ik dacht dat de regelaar standaard op NiCd/NiMH staat en dat je via zo'n pc-kabeltje hem softwarematig op LiPo kan zetten, maar misschien heb ik het helemaal mis :oops:
Gelukkig zijn er genoeg bollebozen op dit forum die het wel precies weten!

Aan de andere kant: als een andere regelaar ook problemen geeft, zou het ook aan de motor kunnen liggen.
Geeft een niet-LiPo pakket ook problemen?

Nee ik heb er ook gewone ni cad cellen op gehad maar geen muziek.

Is altijd balen om weer terug te moeten naar de winkel.

Bij de bouw van mijn heli had ik 0 % problemen zelfs niet bij het invliegen. Gelijk in 1 keer alles goed dus het kan een keer tijd worden dat ik wat pech krijg.

Hoort er allemaal bij.. en het is hobby

Komt allemaal goed.

Back