Tt-01 fast car

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi luitjes.

Nu ik bij de deur zit ga ik een snelle versie bouwen van de TT-01.
Ik begin met een conversie pack van de TT-01.
Dat is van glasfiber.
Dat scheelt al enorm in het gewicht.

De draagarmen assen ophanging wordt allemaal grondig aangepakt.
Die worden van aluminium gemaakt en gemonteert.
Er komt alleen het beste van het beste in of aan de auto.

Er komt de snelste motor in die ik nog moet zoeken.
Hij moet natuurlijk zo snel mogelijk kunnen lopen.
Er worden zo nu en dan fotos van de bouw gemaakt.

Als het goed is komen de eerste onderdelen van de week binnen bij de winkel.

KIJK DUS REGELMATIG OP DEZE TOPIC.
 
zoiets dus.
ik had er een 5000kv motor op zitten met een 120amp regelaar.
de zwaarst vertanding enz.
het ging wel hard ja maar boven de 75/80km ging het niet meer.
dit moest ook heel hard gaan. maar heb er nooit volgas mee kunnen rijden.
hij gaat gewoon zwefen en je hebt dan geen grip meer.
het kan wel maar dan moet je de bodum helemaal dicht maken en een body er op met veel downforce.
om hem op de weg te houden boven de 70 km moet je je gaan verdiepen in 1:1 sportautos waarvan de bodum dus dicht is.
kijk maar een naar de dtm auto's dan snap je wat ik bedoel.
maar hard gaan op het asvalt was mijn ding niet en heb hem toen weg gedaan.
gr Sander.
autott01003.jpg

autott01046.jpg
 
Hey,

mooi dat je een snelle wagen gaat maken.

maar, alu zal je auto niet sneller maker, noch sterker. het zal enkel gewicht toevoegen, veel gewicht

en als je een snelle wagen wilt dan ga je toch proberen alles zo licht mogelijk te maken?

dat graphite chasis is wel aan te raden, dat is licht en zorgt voor een stijvere auto.

maar verder veel succes!!!
 
@ NiTrO:

Aluminum is ligt!;)

@ pukkie:

Ik zal er geen brushless onder de 12T in gooien. Want dat trekt het allemaal niet meer! Want diffjes zijn gewoon van plasic. En kan je niet in aluminum krijgen.
Dat is dan binnen een maand wel weer stuk. Misschien nog iets eerder.
Als ik jou was, zal ik er een 13Turns brushless setje van LRP voor kopen.
Ik heb die ook nog tekoop. Want ik heb me tt-01's omgebouwd met weer een andere motor. Vraagprijs: 70,-.

Mvg Ivar.
 
12T Trekt hij prima hoor. Heb zelf ook een carbon tt-01 en deze trekt al jaren 5,5 en 9T zonder problemen. En dan rij ik nog met 3S lipo ook.

;)

@ NiTrO:

Aluminum is ligt!;)

@ pukkie:

Ik zal er geen brushless onder de 12T in gooien. Want dat trekt het allemaal niet meer! Want diffjes zijn gewoon van plasic. En kan je niet in aluminum krijgen.
Dat is dan binnen een maand wel weer stuk. Misschien nog iets eerder.
Als ik jou was, zal ik er een 13Turns brushless setje van LRP voor kopen.
Ik heb die ook nog tekoop. Want ik heb me tt-01's omgebouwd met weer een andere motor. Vraagprijs: 70,-.

Mvg Ivar.
 
elke auto kan wel 3,5 Turns aan maar het ligt ook aan je rijstijl.

als je als een mogool optrekt, en vol gas wil remmen.
dan krijgen de diff´s veel te voorduren maar als je rustig aan vol gas gaat rijden.
loop alles gewoon normaal.
 
ik heb zelf een TL01 gehad een klote chassis (Volgens sommig hier) maar daar zal gewoon een 5,5 Turns Brushless in en daar heb ik bijna een jaar mee gereden en daarna verkocht
 
ik ga eerst de auto klaarmaken met de diff draaarmen assen en dergelijke.
voor de schokdempers ga ik verstelbare dempers op zetten.
daarna ga ik me eens goed verdiepen in de motor en vertanding.
dat moet goed gebeuren.
 
ik ga eerst de auto klaarmaken met de diff draaarmen assen en dergelijke.
voor de schokdempers ga ik verstelbare dempers op zetten.
daarna ga ik me eens goed verdiepen in de motor en vertanding.
dat moet goed gebeuren.

Misschien een rare vraag, maar waarom koopt u geen Xray, Tamiya TRF of Wat voor top auto dan ook.
Een TT01 + opties zal meer gaan kosten dan menig competitie auto en zal nooit zo goed rijden.
Het zal nooit een goede auto worden, hij is er gewoonweg niet voor gemaakt.
 
Misschien een rare vraag, maar waarom koopt u geen Xray, Tamiya TRF of Wat voor top auto dan ook.
Een TT01 + opties zal meer gaan kosten dan menig competitie auto en zal nooit zo goed rijden.
Het zal nooit een goede auto worden, hij is er gewoonweg niet voor gemaakt.

+1

Zal waarschijnlijk ook nog harder lopen als de TT-01 met een zelfde motor. Alleen al omdat je veel meer keuze hebt in het vertanden van je wagen. TT-01 is aardig beperkt in het maken van de eind ratios.
 
daar ben ik het zeker mee eens koop een goeie auto en laat die bloed hard lopen
 
@ vincent k.

Ik wil de auto gaan gebruiken voor het driften.
Dus dan moet het optisch er ook goed uitzien.

Daarnaast ga ik er nog een on road en een off road bij kopen.

Die andere on road wordt er 1 van het merk X-ray.
Welke type weet ik nog niet.
Die ga ik dan gebruiken om hier in de buurt op circuits te gaan racen.

De off road ga ik gebruiken ga ik gebruiken om bij de vereniging wedstrijden te rijden.

Alles wordt electro aangedreven.
 
als je de auto wilt gaan gebruiken voor driften heb je niks aan de snelste motor die je erin wil leggen. Je hebt eerder koppel nodig. Een 5,5T brushless motor is al snel overkill voor te driften. Ik heb zelf een 8,5T brushless motor en die is eigenlijk al net teveel van het goede om te driften.
Alu draagarmen heb je ook helemaal niks aan. deze kun je vaak niet eens afstellen (camber) Daarnaast zijn er veel fijnere drifters te koop voor veel minder geld dan een compleet omgebouwde tt-01.
Een drifter moet er inderdaad ook mooi uit zien, dat hoort gewoon bij het driften. Maar dit kun je vooral bereiken door een mooie set velgen en een heel mooi gespoten en aangekleed kapje met verlichting etc etc. Je chassis zit onder de kap en zie je helemaal niets van als je rijdt. Voor een leuke drifter kijk eens naar bijvoorbeeld een trf 415 of 416. Zit standaard al mooi alu en carbon op en meer dan voldoende afstelmogelijkheden
 
ik heb er al kunstof en verstelbare armen bij bestelt.
Kan ze er altijd nog even aanzetten en kijken wat het gaat doen.
Komt allemaal wel goed.
zal wel regelmatig wat hier op het forum posten.
 
Als je zeker met dat ding gaar driften, dan ga jehet niet trekken.
Ik die dus aan driften (1:1 & 1:10) en wat Robin zegt, klopt helemaal.

Ik zal zeker GEEN 5.5T brushless er in gooien. Want dat gaat echt allemaal stuk. Want als je even fout gaat, omgaat/spinnen. Dan moet je achteruit. Maar dat trekt dat ding allemaal niet.;)

Ik heb hier zelf 2 TT-01s.

1 met een brushed motor 12T.
1 met een brushed motor 23T.

En rijden prima. Gaan snel. Maar heb voor die met 12T motor toch dit jaar nog nieuwe tandwielen in moeten doen. En ik heb hier ook nog een TRF 415 staan. Voor opbouw. En dan ook mee te driften, begin ik ook mee om er eerst een 9.5T brushless in tedoen. En dan later zie ik wel of ik er een 5.5T brushless in doe.

Maar als ik jou was, zal ik het maar zo maken als dat je toch al doet. En dan kan je zelf kijken wat het nou allemaal doet. TIP: lock je achter diff (gaat dan stukken makkelijker)
 
Ik heb al een aner chassis op het oog.

Het is van het merk X-ray. type T3.
Het model is helemaal van carbon.
De wielen worden met riemen aangedreven.
Ze gaan veel sneller door de riemen.

Ik heb vanmiddag met de DEMO versie gereden.
Hij ligt beter op de weg.
Ze kunnen ver over de 100 kmh.
Plus je kunt er mee racen op het circuit.
Maar je kunt hem ook zo naar een driftauto ombouwen.
Wielen motor en vertanding wisselen.
Binnen 10 minuten is dat klaar.

Ik denk dat ik dat chassis ga bestellen.

ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen
 
Ik heb het chassis bestelt bij de lokale modelbouwzaak hier.
Ze bellen me als hij binnen is.

het meeste van het chassis is van carbon.
Met een dek tussen de voor en achter diff.
Dat is beter voor de auto.

ik hou jullie op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top