Tt-01 of Ta-03

• Topicstarter Topicstarter Dynamiic
  • Startdatum Startdatum
D

Dynamiic

Guest
Hallo mensen,
Ik ben nu op vakantie in Hong Kong op visite bij mijn familie.
En zoals jullie weten zijn de dingen in hong kong veel goedkoper dan in
Nl. Dus ik heb ff wat inkopen gedaan.
Ik heb paar gear sets gekocht, banden en een SP 7.5 T reventon motor + ESC.

Nu is de vraag waar zal ik hem in zetten? Ik heb thuis een tt-01 en een
Oude vertrouwde TA-03.
Ik heb wat gegooled en veel mensen zeggen dat de Ta-03 beter is voor driften enz. En dat de tt-01 alleen goed is net veel hopups.
Oh, de ta-03 is trouwens met de motor in de Front.

Maar nu wil ik het ff duidelijker weten.
Kunnen jullie mij bijv de pro's en de con's vertellen over beide modellen?

Alvast bedankt, kevin

Ben niet bekend met de TA03 maar als je zegt dat het een oud model is zullen onderdelen misschien al moeilijker worden?Als je dan een leuke brushless erin zet rijd je misschien liever iets stuk in de tt01 dan met de TA03.Afin zo zou ik denken.

De TA03 is veruit de betere auto. 't is de door ontwikkeling van de TA01 en 02. Alle onderdelen van een TA03 zijn verkrijgbaar. De TT01 is echt een instapmodel waarvan het lastig is om het model echt snel en handelbaar te krijgen. De wegligging van een TA03 is standaard al een stuk beter dan de TT01.

De betere keuze is het setje in de TA03 te monteren; de snaar aandrijving en differentielen zijn beter bestand tegen het hogere vermogen van de BL motor.

Ja daar zat ik ook al aan te denken.
Veel mensen zeggen dat je de hele auto moet "hop uppen" om hem goed te krijgen terwijl de ta-03 al standaard goed is.
En ik kan inderdaad nog alle parts kopen.
Het enige wat uit productie is is de auto zelf.

Zoals ik al zei heb ik geen ervaring met de TA03,dus als mensen zeggen dat deze gewoonweg beter rijd en steviger is om een brushless setje in te steken dan geloof ik dat gerust.
Maar ik heb wel ervaring met 2 tt01's en in tegenstelling tot wat velen beweren,kunnen deze wagentjes perfect overweg met een leuke brushless set.Had er zelf een 10,5 turns en een 12 turns in en een kennis reed met een 6 turns...Nooit problemen gehad en toch bijna 1,5 jaar redelijk asso gereden.De tt01 kan om een beetje leuk te rijden inderdaad wel wat hop ups gebruiken,maar al bij al is dit een zeer leuk chassis vind ik.

Persoonlijk ben ik van mening dat een TT-01 onder gewaardeerd is, dit vanwege omdat het enkel om een instap modelletje gaat.
Ik heb zelf ook een TT-01 en echt veel hop-ups heb je niet nodig om deze wagen zeer goed te krijgen.
Met 'n TT-01R E-type chassis heb je alles op het chassis aanwezig om de wagen van een zeer goede wegligging te voorzien, het komt er gewoon op neer hoe goed je de wagen hebt gebouwd en hebt afgesteld.
Persoonlijk zou ik nu ook geen 7.5T motor in een TT-01 steken maar er zijn wel mensen die het doen.
Ik zou het eerder bij een 17.5 of max 13.5T motor houden om het potentieel van het chassis volledig te kunnen gebruiken, anders ga je het chassis over powered maken en welk een grotere slijtage met zich meebrengt.

Het TA03 chassis is idd een beter chassis dan een TT-01, het zal die power veel beter aan kunnen maar ook met dit chassis is het bouwen en afstellen van groot belang.
Qua afstellen van het chassis denk ik zelfs dat je met 'n TT-01R meer kunt instellen dan bij een TA03, vooral de damper posities en droop (welk 2 belangrijke setup aspecten zijn)
Om droop bij een TA03 te kunnen instellen moet je dit met je dampers doen, bij een TT-01R kun je dit aan de hand van vijsjes doen.

Hoe moet ik de ta-03 dan afstellen? Op welke afstellingen van de dampers bijv.
Ik wil meer voor driften hebben.

Back