TT-01 ombouw naar drift.

nou weer even een update.
heb de carbon upperdeck er op gezet.
het past gewoon onder de corbonplaat van de stuurconversion.
ik dacht eerst dat ik er iets aan moet bewerken maar dat hoeft dus niet:D.
ik heb de type-E tandwieldeksel er op, omdat daar gaatjes bovenin zitten voor het upperdeck van de type-E die zijn nodig voor de stuurconversion.
maar alles past opelkaar.
ook heb ik andere shocks, ze zijn een stuk spoepeler dan de YR shocks.
verder zijn er nu nog de type-E diff deksel's onderweg met die mooie carbon shock touwers:p.
en een counter stuur conversion is ook onder weg.

dus binnen kort weer een update.

gr Sander.

autott01409.jpg

autott01410.jpg

autott01411.jpg
 
ja ik ben nog verder gegaan met de tt-01 drift hoor.

heb idd de CS er op gehad, maar dat is geen succes.

de tanden waren na 1 uur rijden al op.
dus heb de vaste 3racing as weer gemoteerd.
ook heb ik nu HPI T-Drifts banden werkt ook veel beter dan de tamiya superdrift.
ook de TT-01 E diff deksel met carbon demper houders.

ook ben ik bezig met een niuwe body, een honda s2000 van HPI.

hier nog even een fototje van de CS en de niuewe body die nog niet klaar is.

gr Sander.

autott01412.jpg

autott01413.jpg

autott01414.jpg

autott01415.jpg


en de carbon houders met nieuwe en betere dempers.
autott01416.jpg

autott01420.jpg


en de nieuwe body.

autott01511.jpg

autott01512.jpg

autott01513.jpg

autott01514.jpg

autott01515.jpg

autott01516.jpg

autott01517.jpg

autott01522.jpg
 
Gaaf topic! Mooie auto, en duidelijke uitleg. Even een wellicht domme vraag. Ik driftte vroeger met een BMW E30 (echte, geen RC), want ik moest achterwielaandrijving hebben. Hier zie ik 4wd. Heeft dat een voordeel? Mijn eerste instinct zou zijn om de motor inderdaad voorin te hangen, voor het gewicht, maar het voordif en de assen er helemaal uit te laten.

Dank voor info,

Hugo (die al een tijdje met het idee speelt een drifter te bouwen...)
 
de auto is inmiddels al weer verkocht.
driften was toch niet mijn ding.
het bouwen en verbouwen wel ;).

voor een drifter is een 4wd eigenlijk het beste.
een 2wd drifter in rc is bijna tot niet te doen.

het achterdiff locken werk het beste.
en het voor diff moet je draaiend laten.
wat heel goed werkt is een one-way diff voor.

zo krijg je altijd tracktion maar bij het remmen blokeren alleen de achter wielen zodat je een handrem effect ktijgt.
en de voorwielen blijfen rollen zodat je grip houd en zo beter de auto kunt besturen.

zie het als een oude auto zonder abs, als je hart remt en de voor wielen blokeren kun je sturen wat je wilt maar hij glijdt gewoon rechtdoor.
met abs blijfen de wielen rollen en kun je sturen.

hoop dat je wat wijzer geworden bent ;).

gr Sander.
 
Mooi bouwverslag, heb met plezier zitten lezen!! Ik heb wel een vraagje, ik sta ook op het punt een tt-01 te bouwen, maar nu vroeg ik me af, of er bij de hop-ups die je gebruikt hebt ook een Manual zit, zodat je weet hoe wat in elkaar moet.

Gr Sjors
 
Hey Sjors,
De meeste hopups spreken voorzich hoe ze gemonteerd moeten worden.
Bij de grotere hopups zoals het stuursysteem, daar zit een manual bij.
Maar dat zit er bijna altijd bij bij grote hopups.

Gr sander.
 
Hey Sjors,
De meeste hopups spreken voorzich hoe ze gemonteerd moeten worden.
Bij de grotere hopups zoals het stuursysteem, daar zit een manual bij.
Maar dat zit er bijna altijd bij bij grote hopups.

Gr sander.

hee Sander,
Bedankt voor je reactie!
Oke, dan weet ik dat, Ik begin gewoon met een kaal frame, en ga zo opbouwen.
ben al in het bezit van een TT-01, dus ik heb al een servo, ontvanger etc. Dus dat scheelt:p
 
Back
Top