TT-01 opvoeren

• Topicstarter Topicstarter TAMIYA_DT-02_TT-01
  • Startdatum Startdatum
T

TAMIYA_DT-02_TT-01

Guest
Hallo,

Ik heb nu al enkele weken mijn tt-01 type E en hij gaat goed, ik heb er een 17T brushed opgezet+kogelagers en drift al aardig:D,
maar ik wil hem sneller laten gaan en ik vraag mij af of ik er andere tandwielen op kan zetten zonder de motor te overbelasten:(,

mvg,

Kan gerust in het TT01 topic. Maar oke je bent nieuw...

Welke gearing heb je nu steken ? Nog altijd de stock gearing ?
Dat is 68 op 19 ??? Ik weet het niet juist uit me hoofd.

tandwielen en een tempgun kopen en gaan uitproberen.en is een andere accu ook nog een oplossing.

Ik heb nog de stock gearing maar ik denk als ik andere tandwielen koop dat de motor niet krachtig genoeg is,
En ik heb een batterij van 4500mah NiMh, is dit een groot verschil tov een Lipo?

ik heb de volgende onderdelen besteld,

-Tamiya aluminium propeller shaft & joint
-de aluminium motormount
-55&58t spur gear
-22&23t pinion gear
-ball bearing set voor type E

En ik ben ook nog van plan om er brushless op te zetten maar dat is iets voor over een jaar ofzo,xD,

Die bestelling is al zeer goed. Brushless set hoeft eigenlijk niet. De TT01 kan ook niet zoveel hebben. Als ezrun een 17.5 Setje heeft zou ik die nemen met 2s lipo. En dan ga je al goe gaan.

Ik ben van plan om er inderdaad een ezrun setje in te gooien, deze zijn zeer goed betaalbaar en de prijs/kwaliteitsverhouding is ook heel goed.
Maar ik was eigenlijk van plan om er 8,5 turns brushless in te steken,:?

En ik ga een lipo kopen van 4270mah 7,4V 2c van flightpower
want deze is in promotie en kost dus 33 euro:D

Laatst bewerkt door een moderator:
de regelaar is letterlijk in rook opgegaan met een lipo batterij(4600) en andere tandwielen, ik heb 2 keer kunnen rijden tot er rook uitkwam, dan heb ik de regelaar uit men dt-02 gehaald en deze is nu ook uitgevallen.
Waar vind ik een goede brushless motor+regelaar, hebben jullie er 1 te koop of eventueel een nieuwe regelaar.:confused:

de regelaar is letterlijk in rook opgegaan met een lipo batterij(4600) en andere tandwielen, ik heb 2 keer kunnen rijden tot er rook uitkwam, dan heb ik de regelaar uit men dt-02 gehaald en deze is nu ook uitgevallen.
Waar vind ik een goede brushless motor+regelaar, hebben jullie er 1 te koop of eventueel een nieuwe regelaar.:confused:

Heb je niet een 3cell lipo?

Als je de standaard ESC hebt, tja is te verwachten. Die kan geen 17 Turns aan. Leuk om naar up te graden is een ~10 turns brushless setje, kan je een tijd vooruit.

En beide regelaars konden Lipo aan?

Reed de wagen wel soepel ?

Kan zijn dat je de verkeerde gatjes hebt genomen voor de motor vast te zetten? Waardoor deze enorm stroef moest gaan lopen en dat zorgt voor enorm veel weerstand..

Een electronische regelaar van tamiya kan een 2s lipo aan. Ik heb in m'n tt01 een 2s lipo 5000Mah 30C gehad. Moest wel de badkuip bij dremelen..

Ik heb een 2 cell lipo, de 17 turns motor was geen probleem voor de sand viper of tt-01 de sand viper had er zo'n 2 jaar probleemloos mee gereden, de tt-01 een paar maand tot ik overschakelde op een lipo.

En ik heb de juiste gaatjes genomen hoor, reed soepel en driftte zeer goed tot hy doorbrandde.
ik heb ook al gelezen dat er bij deze regelaars een grote tolerantie is, sommige kunnen al wat meer aan dan andere.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back