tt-01 problemen wielmoeren

• Topicstarter Topicstarter jaccotjuhhh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jaccotjuhhh

Guest
hallo
ik heb mijn tt-01 nu al een weekje of 2.
drift prima maar afentoe vliegt het moertje eraf(bij de wielen).
iemand enig idee om het te handhaven?

PS: het kan zijn dat het rubbertje in het moertje is versleten omdat ik die gekregen heb van een vriend omdat hij er mee stopte (en nog wat andere spullen)

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo
ik heb mijn tt-01 nu al een weekje of 2.
drift prima maar afentoe vliegt het moertje eraf(bij de wielen).
iemand enig idee om het te handhaven?

PS: het kan zijn dat het rubbertje in het moertje is versleten omdat ik die gekregen heb van een vriend omdat hij er mee stopte (en nog wat andere spullen)

Ik neem aan dat je bedoel het moertje wat je wiel vasthoud?
Maw je verliest weleens een wiel tijdens het driften? ;).
Ik denk dat je hem gewoon strakker moet vastdraaien.
Je kan er locktide in doen, maar dan krijg je hem weer zo moeilijk los ;).

Ik neem aan dat je bedoel het moertje wat je wiel vasthoud?
Maw je verliest weleens een wiel tijdens het driften? ;).
Ik denk dat je hem gewoon strakker moet vastdraaien.
Je kan er locktide in doen, maar dan krijg je hem weer zo moeilijk los ;).
dat is toch voor schroefjes?
en als ik het dan toch doe moet ik dan bijv locktide 50 of locktide 270 nemen? (of een ander getal)
en wat is dan het verschil tussen locktide 50 en locktide 270?:confused:

Koop gewoon nieuwe moertjes.

Dat kost echt bijna niets.......!!
ja kan ook maar dan vliegen ze er nog steeds zo snel af

dat is toch voor schroefjes?
en als ik het dan toch doe moet ik dan bijv locktide 50 of locktide 270 nemen? (of een ander getal)
en wat is dan het verschil tussen locktide 50 en locktide 270?:confused:

Thread Lock is voor het "vastzetten (locken) van schroefdraad (thread)".
Kan dus voor alles gebruikt worden waat schroefdraad op zit.

Wat het verschil is kan ik je niet vertellen aangezien ik het nooit gebruikt heb, maar vele mede forummers het standaard hebben liggen verzoek ik je even hun reactie af te wachten. Maar volgens mij is rood permanent en blauwe threadlock is verwijderbaar, maar pin me er niet op vast.

Je moet géén locktite gebruiken op je wielmoeren. Als je nieuwe neemt zitten de wielen voorlopig weer goed vast. Het zijn dezelfde moeren als men in wedstrijden gebruikt en daar lopen de wielen ook niet los. Het is nu eenmaal een slijtage onderdeel en dient zo nu en dan gewoon vervangen te worden. Leer daar mee leven want klooien met locktite op je wielmoeren is geen strak plan. Die moertjes kosten een paar euro bij de lokale modelbouwzaak...

Oh enne... Wielmoeren hebben niks met de wielbasis te maken dus ik heb je titel even aangepast... ;)

Laatst bewerkt:
Als je het doet, dan met blauwe inderdaad.
Maar persoonlijk zou ik ook gewoon een paar nieuwe borg moertjes kopen.
Er zijn er ook die aan de binnenkant wat inkepingen hebben, waardoor ze er moeilijker af komen.

Maaruh, wat heeft dit met je "wielbasis" problemen te maken? ;)

mhaha jaa k kon geen andere titel bedenke:banana:
*edit : de cijfers houden gedeeltelijk ook in wat voor lijm het is (hout,metaal,cilinder,...)

ik denk da k gewoon nieuwe moertjes ga halen.
want ik heb van me opa gehoord (hij heeft geraced met stockcar) dat het rubbertje in het moertje is versleten.

maar bedankt voor jullie hulp!

Dat "rubbertje" is geen rubber maar een ring van nylon. Het zijn zelfborgende moeren waarbij die nylon ring voor de borging zorgt. Als deze té vaak los en vast is gezet zal deze slijten en moet hij vervangen worden...

Nieuwe moertjes is dé oplossing...

kan je die nylon ringen ook apart kopen? en zijn die dan goedkoper dan gewone moertjes? en kan je die er gewoon inschuiven of moet ik ze erin lijmen?

kan je die nylon ringen ook apart kopen? en zijn die dan goedkoper dan gewone moertjes? en kan je die er gewoon inschuiven of moet ik ze erin lijmen?

Niet om het een of ander hoor maar waarom wil je persé zo moeilijk doen? Die wielmoertjes kosten iets van 4 - 5 euro per 10!!!

Of zit er een bepaalde sentimentele waarde aan de wielmoeren die je nu hebt??? Koop gewoon een zakje wielmoertjes bij de lokale modelbouw winkel en draai die erop. Dan ben je klaar...

Versleten is versleten! Daar kan je dan niks meer aan doen. Zelfs al wil je het heel graag en verzin je alle mogelijke manieren... Face it, dat werkt niet. Het enige dat werkt is... NIEUWE!!!

Ik zet hier nog maar even hetzelfde als in een ander topic over bandenlijm... Als je niet bereid bent om een paar moertjes te kopen van een paar euro kan je beter niet beginnen met de RC modelauto sport/hobby...

Nou, nou Joost, wees blij dat er nog mensen zijn die niet wensen mee te werken aan deze wegwerpmaatschappij!
@Jaccotjuhhhhh: koop een draaibank, draai de nylon ring uit de moeren, koop daarna een plaat nylon en draai daar nieuwe ringetjes van. Lijm vervolgens de ringetjes met 2-componentenlijm in de moeren en je kunt weer weken vooruit!

De vraag is meer dan beantwoord dus ik sluit dit topic voordat het een totale nutteloze discussie wordt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back