TT-01 Tandwielverhouding

• Topicstarter Topicstarter Daltonganger
  • Startdatum Startdatum
D

Daltonganger

Guest
Beste heren,

Ik heb een keer eerder wat vragen gesteld over een TT-01, Hier op heb ik toen fantastisch antwoord gekregen, daarom heb ik toen toch gekozen voor het hop-uppen van m'n TTtje, Nu heb ik zo Hot Cup motor van Carson er in zitten, en heb alle tandwielen, Alles is gekogellagert, drijfas vervangen, vering is nu oliegedempt, andere bandjes, etc. Ik werk nog wel met Teu-101BK. Maar nu blijft de snelheid me tegenvallen, Ik ben benieuwd wat jullie me aanraden als Tandwielverhouding. Ik rij vooral op straat. en wat is een andere optie nu om hem wat sneller te laten lopen ?

Ik hoop op een hoop tips van jullie !
Ik koop me onderdelen trouwens bij PK, TedRC of Rcmart.

Met vriendelijke groet,

Ruben

Je kan denk ik het beste zelf een beetje uittesten. Veel mensen hebben waarschijnlijk een andere motor als die van jou erin zitten en kunnen dus niet zeggen als je bijvoorbeeld 22 Tands pinion erin doet, hoe de auto dan nog optrekt of wat de snelheid dan is.

In principe, zolang je vol gas geeft en je banden slippen weg, heb je
a) te weinig grip
b) te veel vermogen
Mocht het b zijn, dan kun je een wat grotere pinion nemen voor meer topsnelheid maar minder trekkracht. Let echter wel op de temperaturen, een te zware vertanding kan slecht voor je motor zijn.

Is een kwestie van proberen. Ikzelf wil 21/55 proberen met mijn 21t ansmann motor,
heb de spullen nog niet binnen dus heb het ook nog niet getest..

Dus als ik het goed begrijp, Hoe groter je Pinion, Hoe hoger de topsnelheid ? Ik rij nu 21/58, dat valt me beetje tegen, Ik ga zo maar even sleutelen, En hou jullie op de hoogte ;).

Zie het als de versnellingen van een fiets. Heb je een lichte versnelling, hoef je weinig vermogen te leveren (trapt heel erg licht), kun je heel snel op trekken maar kun je uiteindelijk niet zo hard.
Heb je een zware versnelling (grote pinion), trek je langzamer op, moet je motor veel vermogen leveren en is de topsnelheid hoog.

Je kunt trouwens naast tandwielverhoudingen ook nog kijken voor een snellere motor he.
Een tamiya super stock motor bijvoorbeeld. Die past ook nog eens op de originele regelaar.

Ik heb even gezocht, De tand verhouding van 25/55 is toch wel goed, Ook vond ik 22/58 wel lekker lopen, Heb nu 23/58, Heb eigenlijk in die paar uur elke combinatie getest. Nu heb ik even zitten zoeken op Rcmart, en heb dit gevonden:
Motor: HackMoto - Yeah Racing:
(Yeah Racing Hackmoto RC Motor 15T #MT-0001 MT-0001 - Motor - 10-22T - rcMart.com -)

ESC: Futuba FET Mc 330 CE -
(Futaba FET Speed Controller MC330CR - ESC -Car FET - rcMart.com -)

Want heb ondekt dat ik nu soms problemen heb met wegtrekken, Dus denk dat het standaard Teu-101BK het niet meer trekt, en met die Futuba kan ik altijd nog meer eruit trekken.

Misschien is het toch handiger een Xray aan te schaffen ;).

Maar die is al 450 dollar, met nog niks er in.

Gr. Ruben

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat vinden jullie van dat motortje en die schakeling,

Google is mijn grote vriend. maar daarmee vind ik heel veel verschillende meningen.

Daarom graag iemands ervaring ?

Back