tt-01 upgraden of ta-05 aanschaffen

• Topicstarter Topicstarter gose
  • Startdatum Startdatum
G

gose

Guest
Mijn zoon en ik hebben een tt-01.
We rijden voornamelijk op parkeerplaatsen.
Nu willen we een beter rijdend model, nu is de vraag de tt-01 upgraden of verkopen en een ta-05 aanschaffen?

Ik zou de TT-01 houden en een TA-05 er bij aanschaffen. Kun je samen rijden met je zoon.
Als je een beetje rond kijkt kun je een heel leuk setje 2e hands vinden.
Heb zelf net een leukje setje verkocht. En er staat hier nog steeds wel wat leuks te koop staan.

Absoluut voor de ta05 gaan. TT01 upgraden is leuk voor de looks, niet voor de wegligging, handeling enz enz. TT01 op de plank dus en gauw naar de ta05 overstappen. Elke euro die je ook maar uitgeeft aan een hopup van een TT01 is in mijn ogen doodzonde van je geld.

een compleet gehopte TT01 rijdt nog minder dan een standaard TA05 vind ik, ik sluit me dus aan bij de rest hier :P

ik heb ze ook allebei gehad
Ben begonnen met de tt-01 en daarna op de ta-05 overgestapt.
De ta-05 is echt een enorm verschil in afstellen en kwaliteit/mogelijkheden enz. tov de tt-01.
Ik zou dus zeker voor de ta-05 gaan

ok super
is de Ta-05 ook geschikt voor parkeerplaats of te gevoelig?????
rijden jullie zelf er ook mee of alleen op circuit?

Ik reed alleen op het ciruit met de ta-05.(binnen op tapijt)
Vooral op tapijt merk je het verschil tussen de ta-05 en tt-01 heel duidelijk.
Ik denk dat hij wel geschikt is voor de pakeerplaats,alleen de snaaraandrijving daar moeten geen steentje of andere rotzooi tussenkomen.Dus het moet wel een beetje een schone parkeerplaats zijn.

Misschien is een TB-02 dan een oplossing. Die is cardanaangedreven.

de ta05 is PRIMA voor de parkeerplaats! Niks mis mee. Je kan hem ook als beginnersauto op het circuit gebruiken, maar op de parkeerplaatst is hij prima!

Voor rijden op parkeerplaats zou ik ook sneller kijken naar een cardan aangedreven auto. De TB-03 is ookal weer een tijdje uit, schijnt erg goed te rijden.

chassis.jpg

de ta05 is PRIMA voor de parkeerplaats! Niks mis mee. Je kan hem ook als beginnersauto op het circuit gebruiken, maar op de parkeerplaatst is hij prima!

Plak wel de gaten bij de diffs af met een stukje lexaan en iosolatietape, anders werken de diffs als stofzuigers voor rommel.

Riemen zijn dingen om je broek omhoog te houden :mrgreen:

Voor circuitgebruik is riemaandrijving wel in orde, omdat op een circuit nu eenmaal minder vuil ligt.

Voor al de rest zou ik gaan voor een cardan aangedreven wagen.

De Ta-05 is prima mee op een parkeerplaats te rijden,echter geen klinkers maar asfalt, een extra plaatje aluminium aan de onderkant van het chassis ,in het midden naar achteren, is geen luxe, dit voorkomt 1,steentjes tussen de spurs en differentieélen, en 2 als je keer over iets heen rijdt of over een put rijdt ,is niet gelijk je chassis beschadigd .

Werkt bij mij prima, en heb al diverse setje rubbers versleten op de parkeerplaats en nog geen overbodige slijtage e.d .

Kortom de Ta-05 is prima geschikt voor de parkeerplaats en heeft als voordeel tov de tt-01 de kogellagers e.d waardoor de auto beter "rolt".

suc6

Zeker voor een ta05 erbij gaan
Heb ze zelf allebij ta05 sinds kort overgekocht
Merk nu al de grote verschillen in afstellen etc.

Back