Tt-01e

Hallo allemaal,

Ik ben sinds deze week in bezit van een TT-01E
Ben helemaal compleet nieuw met RC modelbouw en ook wel genoemd een nOOb.

Ik zit met een aantal vraagjes.

Ik heb wel meteen met de bouw kogellagers meteen erin gezet ook in het stuurgedeelte en de as vervangen door een alu versie.
Voor de rest is hij helemaal standaard

Nu zit ik met het volgende heb al veel gezocht enzo maar kon niet precies vinden op het forum sorry als ik dubbele vragen heb.

Ik wil er eigenlijk een brushless motor inleggen binnekort voor minder onderhoud en meer snelheid maar weet niet hoe het nu zit met welke motor in dit chassis kan en mag zonder alles naar de gort te rijden.

of zijn er ook leuke brushed motors die ook meer snelheid hebben en niet te veel onderhoud?

Hebben julie hier ervaring mee, voor wat voor soort motor en een leuke prijs kwaliteit verhouding?

Ik hoop dat jullie deze noob kunnen helpen :D

Groetjes Mark

Eeh Mark,

In de tt-01e zit een 540 motor.
Als je een brushless setje wil nemen zou ik als ik jou was niet verder gaan dan een 8.5t motor. Ik heb zelf een 13.5t Ezrun setje. Die zijn veel te koop op ebay en deze bevalt zeer goed. In het begin reed ik met 7.2v nimh accu's, maar toen ik dat iets te sloom vond worden ben ik over gegeaan op 3s lipo's. Nu slijt alles wel iets sneller, maar de kosten zijn voor mij goed te overzien.
Hopelijk heb je hier wat aan? :)

Gerjan

maar met lipo's moet je ook een andere esc weer hebben denk ik of kan die bij zon 13.5t Ezrun gewoon daarop?

Voor een bruhless heb je sowieso een andere esc nodig ;)
De esc die je bij een Ezrun setje krijgt, heeft lipo cut-off

Wil je op een parking rijden of wedwedstrijden?

Wedstrijden gewoon stock houden of een 17.5T boosten.
Parking weet ik niet, snelheid ga je nooit genoeg van hebben op een parking..
10.5T niet vertimed heeft een leuke snelheid..

Ik heb zelf een TT01 en was er ook relatief nieuw mee. Ik heb de auto net een aantal weken.
Ik heb inmiddels via ebay een ezrun 9T besteld. Ik ben (zie maar mijn andere auto's) ook wat snelheid al gewend.
Ik ben mij zelf ervan bewust dat ik mijn auto snel sloopt, maar dat vind ik niet erg.

Ik heb laatst een Tt01 gezien met een 13T en moet zeggen dat dit ook rap ging. Ik heb voor de 60a gekozen omdat ik denk dat deze minder snel warm word en eventueel ook in mijn Rustler kan gebruiken.

Stap sowieso over op lipo's. Deze blijven krachtig tot het (bijna) eind en hebben meer torque dan de Nihm accu's.

LiPo's kan je nu ook gebruiken.
Je merkt vanzelf dat de fut er uit gaat en dan zit je nog ruim boven 3.5V per cel is mijn ervaring.

als de fut er uit begint te gaan dan zit je volgens mij al te laag hoor.
heb er bij mij nog niets van gemerkt.ik rijd wel met lipo buzzer omdat ik dat cutoff gedoe niet zo vertrouw het moest toch maar eens niet werken ;) en denk dat die buzzer iets vroeger aangeeft om te stoppen dan de motor zou doen.normaal heb ik de buzzer niet nodig maar heb liever 2 keer de controle voor moest er toch iets mis gaan bij 1 van de 2

3.5V per cel is ruim boven de norm (3.2V).

Om te merken dat de fut eruit is moet je uiteraard wel flink gasgeven, met stapvoets rijden zal je het niet merken :p

Dus jij draagt ook nog bretels, omdat je je broekriem niet vertrouwt?

is een goede gewoonte hoor,er zal wel al meer dan 1 keer een lipo gesneuveld zijn doordat men de regelaar per ongeluk op nimh laat staan na het rijden op nimh cellen en daarna op lipo.
maar zo ver had je vast niet nagedacht toen je deze commentaar schreef ;)

1 tip voor lipo accu's,
je hebt op marktplaats een soort display (led verlichting, kost zowat geen stroom) waaropstaat hoeveel stroom er nog in zit. Dat ding staat volgens mij afgesteld op de 3.5 ofzo. Anders slaat ie af en je kan het altijd zien in je auto

Back