TT vs QuickUK clutch

raptor_07.jpg

Vanmiddag spinde m'n Raptor al op bij minimaal stationair. Vreemd, moet de koppeling wel zijn. Motor er even gauw uitgehaald en ik trof een haarscheurtje aan op de centrifugaal koppeling. Waarschijnlijk ligt de oorzaak bij een te dunne clutch liner...

Ik kan een nieuwe van QuickUK kopen ter waarde van $35,- óf een standaard Thunder Tiger van $12,-. Ik vraag mezelf af of deze upgrade de moeite waard is. Voor hetzelfde geld heb je 2 TT's, die in totaal misschien langer meegaan?

Waar kan ik dikkere clutch liner vinden dan het standaard spul, en waar kan ik het beste naartoe voor QuickUK Upgrades?

Wat in de diverse verslagen gelezen heb is dit een bekend probleem van de versie 1. Ik weet niet wat precies het verschil is maar het is opgelost met versie 2. Ik weet alleen niet of de maat anders is. Ik denk het wel want in de conversie kit zit een bel en een koppeling.

3832.jpg

Maar stuur eens een mailtje naar John van helikraft en je hebt zo je antwoord.

gr Remco

dat is het meest bekende probleem van de v1 rappys, de quick uk koppelingen werken probleemloos.
andere oplossing als je voor de tt koppling gaat is het inlijmen van nog een liner en dan afdraaien tot je maar een 10de speling hetbt tissen de bel en liner, dan houd ie het ook prima uit, maar als je geen draaibank hebt is de quick uk de beste oplossing, en zorg dat je motor perfect is uitgelijnd op de bell anders pakt ie niet met beide zijden gelijk en gaat ie weer stuk.

Hee Jorrit,

Wat je ook kan doen is eerst een stukje papier in de clutchbell lijmen met epoxy en gelijk daarna de originele liner.

Als de ruimte te groot is dan gaat de clutch inderdaad niet lang mee :roll:
waarschijnlijk moest je ook heel veel gas geven voordat de bladen mee gingen draaien of niet?

Groeten,
Marcel

Door de centrifugale kracht zet de koppeling uit waardoor hij grip krijgt op de clutch bell, die er netjes omheen zit.

@Gerard.nl

Dat uitlijnen gebeurd dat enkel met de "spacers"? Indien anders, graag een goede raad.

Mvg
Luc

een optimale koppling heeft rondom ongeveer een tiende mm tussen koppeling en liner, de uilijning gebeurt niet met de spacers (ik neem aan det je die plaatjes bedoeld die bij de tt50 motor zitten) maar met de boutjes waarmee je de complete motorsteun met motor op het frame vastzet.
gewoon goed controleren of je koppeling niet aangrijpt op de bell als je met de hand de starteras in de start richting doordraaid.

De koppeling in mijn Raptor V1 ging er al na 6 vluchten uit. Sindsdien heb ik meer dan 90 vluchten gevlogen met een QuickUK versie.

Ik heb nog een QuickUK koppeling voor de V1 liggen, aangezien ik mijn Raptor V1 verkocht heb, kun de hem wel overnemen voor de helft van de prijs.

Mail me maar als je interesse hebt.

Groeten,
Bas.

gelukkig is de v2 clutch beter, 250 flights en nog geen enkel spoor van slijtage.

Ik heb op mijn huidige (V1) koppeling 405 vluchten zitten.
De originele brak al na 70 vluchten.

Back