Tug & Salvage Parade Rotterdam

Misschien niet een een onderwerp wat je hier zou verwachten maar wilde jullie dit niet onthouden. :D

Grootste sleepbotenparade ter wereld in Rotterdamse haven
Als onderdeel van dit evenement zal op 26 april ter hoogte van de Cruise Terminal Rotterdam van 15.15 uur tot 17.30 uur een sleepbotenparade worden gehouden waarbij organisator ABR Company Ltd probeert om zoveel mogelijk sleepboten in de Rotterdamse haven bij elkaar te krijgen.

:pim: :wink:

Hallo,

dat is een mooi evenement. Ik ga zeker even kijken, de snipperdag is al aangevraagd. Ik ga een plekje reserveren op de cruise terminal.

Bedankt voor de tip.

René

jammer kan helaas niet :cry: :cry:
moet stage lopen
ik zou er wel zeer graag bij willen zijn, maar ja moet toch ook aan de toekomst denken he

Heeft ook een vrijedag genomen en gaat opzeker tal van plaatjes schieten.

De lijst van deelnemde schepen is beschikbaar naarmate de datum van 26 april dichterbij komt. :D
Er zullen een tal van oudgediende stoomslepers zijn maar ook het moderne spul :wink:

Ik zal de lijst als hij beschikbaar is hier wel op zetten voor de liefhebbers.

Gr Martin

Weet iemand hier al meer over?
Ik ga morgen zeker kijken,maar ik ben wel nieuwssgierig welke er allemaal komen.

gr. Jerp

Ben vanmiddag eventjes wezen kijken. Vond alleen de Waker al zeer de moeite waard! De kracht straalt er vanaf 8O

Gelukkig zat ik aan de goede kant... Andere kant moet haast wel last gehad hebben van het lekkere weertje terwijl er foto's geschoten werden.

Trouwens nog een mede Forumgenoot wezen kijken? Kwam ineens een koffertje van Robbe Futaba tegen :roll:

Allemaal lijkt me toch niet zo'n heel erg strak plan... Het zijn er nogal wat :roll:

waker3gu.jpg

Hier een foto van de Waker bij een strak blauwe lucht. Zeker één van de mooiste foto's die ik heb weten te maken... Misschien zijn er ook nog anderen met mooie foto's?

Is zeker weze kijken en heeft erg veel foto's, maar niet alleen de de Waker was indruk wekkend door zijn grote, maar de schpen van Kotug en smit waren zeker de moeite waard.

Maar ik zal zo wat foto's posten

Gr Martin

Zo als beloofd,

normal_slp1.jpg

Een puch off tussen de Fairplay 27 en de Thetis

normal_slp2.jpg

De SD Gironde van Kotug

normal_slp3.jpg

De Svitzer Marken uit IJmuiden 90 gr links af voor de Erasmusbrug

normal_slp4.jpg

Rondje 360 gr

normal_slp5.jpg

De 3 werkpaarden uit de Rotterdamse haven van Fairplay, Kotug en Smit

Indrukwekkend of niet :wink:

Gr Martin

@Mario88 :oops:
En wat dacht je van het eten en de koffie. :oops: :oops:
Allemaal naar de klote zeg maar op de grond ermee :? mvg Frederik :D :D

@ Frederik

hahaaha nou ik inderdaad wat benauwde gezichten gezien van schippers dan wel meevaarend volk , De koffie droop aan de binnenzijde van de ramen op de grond van de stuurhut :lol: Tsja dat heb je als je in een oud museum stuk rond dobberd en er komt dan zo'n stuk geweld van Koren voorbij daveren, dan blijft er geen koffie meer in je mok :P

Gr Martin

@Martin '70
Ja dat klopt ook wel van dat model :oops:
Maar het casco is van een of andere Smit dacht ik zo :oops:
mvg Frederik :D :D

Yep,

was zeker de moeite waard om vanuit het diepe zuiden naar Rotterdam te rijden.
Het resultaat: 340 foto's en een uur video !!!!!!! om lekker lang na te genieten :lol:
Ben nu bezig om de video naar dvd te branden, straks de foto's op CD en zo alles veilig stellen om vaak te bekijken

André

wow 340 foto's :wink: had er maar een stuk of 180 maar des al niet te min was het zeker de moeite waard. Ik zag vanavond zelfs een foto die ik ingestuurd had naar TV Rijmond op de TV voorbij komen :P

Ik zeg maar zo eigenlijk hoord dit topic niet direct onder werkschepen maar je moet eerst enthousiast worden door het kijken naar het groot bedrijf om te gaan bouwen op schaal :wink: en ik moet zeggen ben weer behoorlijk enthousiast :D

Gr Martin

PS

Andre als je nog foto's hebt van het roteren van de ASD slepers hou ik mij aan bevolen, had wel een telelens bij me maar zat er eigenlijk voor op de verkeerde positie.

Back