tuimelschijf aantuurprobleem Blade CB130X

Sinds een tijdje heb ik Blade Red Bull BO-105 CB130X (BNF). Voor de besturing gebruik ik een DX8, mode 3. Alle functie doen het prima, tot ik ga optoeren. Als ik de heli op werkvermogen heb draaien, kan ik de tuimelschijf niet meer aansturen. Dit gebeurt bij de DMX en bij DM22 instellingen. De DX8 is ingesteld volgens de handleiding van de heli en alle mixen staan uit. Bij de aansturing met een DX6 van een kennis van mij ken ik geen problemen. Hoe is dit probleem op te lossen? De winkelier weet het niet. Wie kan mij hiermee helpen?

Een DX 6 kopen... mode 3 is tamelijk vreemd voor blade modellen. Een simpele zender biedt dan de oplossing.

Ik ervaar hetzelde met een Blade 350 die ik niet werkend krijg op een DX 6i maar met de DX5 lukt het gewoon.

Mode 3?
Heeft men dat nog?

Mode 1, ok. Meestal niet voor heli's. Maar wordt wel gedaan.
mode 2 is voor heli's eigenlijk een beetje wat nu normaal is..

Offtopic: Ik dacht juist dat mode 1 Amerikaans is, ik bedoel dat het gros in Amerika op mode 1 heli vliegt en Europeanen eerder mode 2 prefereren. Kan het mis hebben natuurlijk.. maar als je op youtube kijkt zie je bij de Amerikanen heel vaak de zender uitgevoerd in mode 1, afgaande op dat de rechter stick niet in de centrale positie staat als bij de linker stick in mode 2 waarbij daar de linker stick wel gecentreerd zit als de rechter stick in mode 2.

mode 1 en 2 heeft daar niet zozeer mee te maken.
Mode 1 is in nederland ook zeer bekend. Voornamelijk bij de vleugelvliegers.
Gaan die dan heli leren, doen ze dat ook in mode 1.
Er zijn er zelfs die vliegtuigen mode 1 vliegen, en heli's 2.
Ik zou dat niet kunnen iig, teveel schakelen, teveel automatische dingen in mijn achterhoofd :mrgreen:

En daana is het gewoon een kwestie van hoe je het aangeleerd krijgt.
Ik zie bij ons in de club ook voornamelijk mensen binnenkomen die al mode 2 gewend zijn, vanuit de zender die ooit bij hun coaxiaal heli zat.
Veel zenders die in nederland verkocht worden, staan standaard al in mode 2.
Dan krijg je instructeurs die ook mode 2 gewend zijn, en dit dus ook doorgeven.

Mode 2 is iets algemener, iets logischer voor mensen die vliegtuig EN heli vliegen.
vind ik.

Back