Tundertiger GT5 fbl unit

Ik zelf vlieg geruime tijd (3/4 jaar en ca. 200 vluchten) met een GT5 wat me opvalt is dat er geen reacties zijn op het MBF zijn daarom deze kick, in de hoop dat er mensen reageren en we onze ervaringen kunnen delen.

Op welke heli vlieg je met de GT 5?

Ik heb een GT5.1 op mijn Raptor G4, deze heeft echter nog niet gevlogen.
De handleiding is niet echt gemakkelijk maar het gebruik van de unit is wel "aangenaam". Hopelijk vliegt het nu nog ook ;).

Mvg,
Niki

Ik vlieg ook de GT5 naar tevredenheid. Instellen gaat net wat anders dan andere heli's, maar erg makkelijk dat je gewoon een display op het veld hebt zodat je ziet wat je doet. Zo heb je tenminste geen laptop nodig of ledjes uit je hoofd leren om de boel op het veld af te stellen.

Op welke heli vlieg je met de GT 5?

ik vlieg op een mengelmoes heli.
Dwz het chassis van een Century swift 550.
1150k motor
spinblade 550 of hnp razor pro 550 main blades
quick uk 90 tail (plastic)
main servo's hyperion ds20
fut bls 251 op de staart
fr sky rx
Mikado logo 20 swashplate
eigenbouw flybarlesshead conversie.
ICE 100 regelaar (nu al meer dan 2,5 jaar minstens wekelijks in gebruik)
4s accupack,s
2x dualpower 3700 35C (nu in hun 3e jaar, zeer goed, geen verlies merkbaar)
1x nano tech 4000 20C 3/4 jaar (presteerd nu minder dan de dual power)
1x lemon rc 3700 35C 1/4 jaar oud, en OK.
Gewicht: vliegklaar incl accu ca. 2300gram
+-1600 headspeed
mild 3d 7 min.

Laatst bewerkt:
@ SRXer: dat kan tellen qua knutsel gehalte.
Ben je tevreden van deze setup?

Ik heb nog even een vraag over de gt 5.
Op mijn nitro lopen de balkjes stilletjes aan vol.
Dit merk ik vooral op bij stationair draaien op een betonnen ondergrond.
Is dit iets om me zorgen over te maken?
De motor is aan het inlopen dus deze trilt nog wel net iets meer dan normaal is.

Mvg,
Niki

Tijdens vliegen gaat dit voor ongewenste input zorgen. Aan de andere kant kan je helikopter een hoop trillingen kwijt als deze niet meer op de grond staat. Merk je dat je helikopter drift tijdens hoveren?

Tijdens vliegen gaat dit voor ongewenste input zorgen. Aan de andere kant kan je helikopter een hoop trillingen kwijt als deze niet meer op de grond staat. Merk je dat je helikopter drift tijdens hoveren?

Ik heb de heli nog niet langer dan 5min gehooverd en ik vond de heli heel stabiel. Maar of die 5min een referentie zijn ? Ik hoop van het weekend de heli nog wat verder te kunnen inlopen. Ik hou de balkjes nauwlettend in het oog.

De unit is gemonteerd met de originele tape. Hoe is bij jullie de gt 5 gemonteerd? De servo kabels heb ik met wat spelling gemonteerd om geen trillingen via de kabels door te geven.

Mvg,
Niki

@ SRXer: dat kan tellen qua knutsel gehalte.
Ben je tevreden van deze setup?
i

Hoi wel, ik ben wel tevreden, hiervoor een 3G gehad van align, welke in vrijwel dezelfde setup duidelijk anders was.
Deze overleed doordat een sbec stuk ging en 22V op alle delen zette.
de swash servo's hebben dit overleefd en zitten er nog op.
Daarna de TGY900 van turnigy gehad deze deed het, maar een zeer kritieke span in de parameters. wat resulteerde grote crash.
Nu de GT5 op de swift zit ben ik tevreden wezenlijk beter dan de vorige systemen en komt het dichtst bij flybar.

Back