tuning hpi rs4-3

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door TnT nelis, 1 dec 2003.

  1. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    hallo mede hobbyisten,

    ik rij met de hpi rs4-3 nou vroeg ik me af wat kan er allemaal getuned worden maar wat kost dat dan ook ik heb http://www.gdesigns.nl/rcracing/tuning_tips.php?action=oneonderhoud&id=2 daar wel wat dingen gelezen maar geen prijzen en aangezien ik niet weet hoe ik dat allemaal moet gaan zoeken dacht ik ik vraag het ff.

    gegroet Nelis.
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    uitlaat header : 20 euro
    koelkop : 45 euro
    carb : 60 euro
    versnellingsbak : 85 euro
    turnbuckles : 20 euro
    motor : 250 euro
    etc.... wel allemaal nederlandse prijzen vaak in het buitenland een stuk goedkoper.
     
  3. hilbren

    hilbren Guest

    het is ook belangrijk om te weten wat je er mee wil bereiken, pas als je dat weet dan kun je beginnen met tunen. verder kun je voor prijzen op www.pkracing.nl kijken.

    (pkracing wordt volgens mij op dit moment geupt want hij is super lelijk)
     
  4. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    ik vindt optrekken echt het coolst maar top is ook leuk. denk dat ik eerst een versnellingsbak koop en dan zie ik wel weer verder.
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
  6. hilbren

    hilbren Guest

    je zou ook je wegligging kunnen verbeteren door bijvoorbeeld stuggere veren te nemen oid
     
  7. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    nou ik heb tot nu toe geen last van slechte wegligging als ik in een spin wil raken moet ik echt moeite doen dus dat is wel goed denk.
     
  8. hilbren

    hilbren Guest

    goede wegligging wil niet alleen zeggen dat je niet in de slip hoeft te raken maar het betekend ook dat je met hoge snelheden bochten moet kunnen maken.

    voorbeeld heb je wel eens geprobeert om met volle snelheid 180 graden te keren op een weg,... dat lukt je niet he?? je moet remmen :twisted: als je nu je auto zo aanpast dat je minder hard hoeft te remmen om door die bocht te komen dan heb je ook snelheidwinst 8)
     
  9. Guest

    Guest Guest

    Welke veren zijn dan het beste of goed voor je auto?
     
  10. hilbren

    hilbren Guest

    ja ik weet ook niet of dat direct en alleen aan je veren ligt, het was maar een suggestie. je kan het beste naar een modelbouwzaak gaanwaar ze zelf ook met dat soort auto's rijden daar kunnen ze je wel adviseren. (ligt heel erg aan je auto en je setup)
     
  11. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    nou als ik flink wat gas geef en stuur is nix aan het handje.

    er is nu wel 1 ding gebeurt ik had dus niet goed in geschat mijn bocht en een botsing met een laag randje kon niet vermeden worden sindsdien zit er een klein slag in mijn rechter achterwiel en slijt het wiel iets harder maar ben er nog niet helemaal uit waar het aan ligt maar denk aan het gedeelte waar je je wiel aan vast draait waar de dogbone naartoe gaat.
     

Deel Deze Pagina