hallo mede hobbyisten, ik rij met de hpi rs4-3 nou vroeg ik me af wat kan er allemaal getuned worden maar wat kost dat dan ook ik heb http://www.gdesigns.nl/rcracing/tuning_tips.php?action=oneonderhoud&id=2 daar wel wat dingen gelezen maar geen prijzen en aangezien ik niet weet hoe ik dat allemaal moet gaan zoeken dacht ik ik vraag het ff. gegroet Nelis.
uitlaat header : 20 euro koelkop : 45 euro carb : 60 euro versnellingsbak : 85 euro turnbuckles : 20 euro motor : 250 euro etc.... wel allemaal nederlandse prijzen vaak in het buitenland een stuk goedkoper.
het is ook belangrijk om te weten wat je er mee wil bereiken, pas als je dat weet dan kun je beginnen met tunen. verder kun je voor prijzen op www.pkracing.nl kijken. (pkracing wordt volgens mij op dit moment geupt want hij is super lelijk)
ik vindt optrekken echt het coolst maar top is ook leuk. denk dat ik eerst een versnellingsbak koop en dan zie ik wel weer verder.
nou ik heb tot nu toe geen last van slechte wegligging als ik in een spin wil raken moet ik echt moeite doen dus dat is wel goed denk.
goede wegligging wil niet alleen zeggen dat je niet in de slip hoeft te raken maar het betekend ook dat je met hoge snelheden bochten moet kunnen maken. voorbeeld heb je wel eens geprobeert om met volle snelheid 180 graden te keren op een weg,... dat lukt je niet he?? je moet remmen :twisted: als je nu je auto zo aanpast dat je minder hard hoeft te remmen om door die bocht te komen dan heb je ook snelheidwinst 8)
ja ik weet ook niet of dat direct en alleen aan je veren ligt, het was maar een suggestie. je kan het beste naar een modelbouwzaak gaanwaar ze zelf ook met dat soort auto's rijden daar kunnen ze je wel adviseren. (ligt heel erg aan je auto en je setup)
nou als ik flink wat gas geef en stuur is nix aan het handje. er is nu wel 1 ding gebeurt ik had dus niet goed in geschat mijn bocht en een botsing met een laag randje kon niet vermeden worden sindsdien zit er een klein slag in mijn rechter achterwiel en slijt het wiel iets harder maar ben er nog niet helemaal uit waar het aan ligt maar denk aan het gedeelte waar je je wiel aan vast draait waar de dogbone naartoe gaat.