turbine bouwen met een turbo

Hallo mede forumleden;

Daar ik al vele PULSE-JETS gebouwd heb,ben ik er een beetje op uitgekeken (en de buren ook :p).
Maar graag zou ik eens een turbine bouwen met een turbo van een auto.
Heeft daar iemand ervaringen mee , of heeft daar iemand plannen van die hij - zij zou willen delen met mij??
Het zou een turbo worden van een Mitsubishi,een kleintje dus.
Van een EVO hebben we er ééntje,maar die vind ik veels te groot & te duur ook om deze te verknoeien.

Alvast dank

Barry

Hallo mede forumleden;

Daar ik al vele PULSE-JETS gebouwd heb,ben ik er een beetje op uitgekeken (en de buren ook :p).
Maar graag zou ik eens een turbine bouwen met een turbo van een auto.
Heeft daar iemand ervaringen mee , of heeft daar iemand plannen van die hij - zij zou willen delen met mij??
Het zou een turbo worden van een Mitsubishi,een kleintje dus.
Van een EVO hebben we er ééntje,maar die vind ik veels te groot & te duur ook om deze te verknoeien.

Alvast dank

Barry

Hallo Barry.
toch moet ik je vertellen dat je beter met een grote turbo kan beginnen.
Die kleinere (wat versta jij onder klein? ,wieltje van 60mm?) lopen niet zo makkelijk.
De lucht hoeveelheid is lager en dat is wat moeilijker met de verbrandingskamer.

Dit is de kleinste turbo turbine die ik kon vinden.
Het is een k3 turbo met een 2038 compressor van 66mm.

Ik weet niet wat jij groot of klein vind ,maar hier kun je mischien ook wat mee.
Turbocharger
Succes,

Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Bedankt Gerald - en Martin voor de snelle informatie.
deze bevatten wel een ton aan leesvoer,dus ga ik eerst maar een juist uitzoeken hoe alles in zijn werk zit.
Word vervolgd.

dag barry

leuk dat er weer iemand een turbo/turbine project start

ik bouw ze al jaren in div grote zowel op gas als op vloeibare brandstof met en zonder nabrander

als je info wilt hoort ik het graag

oh ja al je een tubo gaat zoeken zoek er 1 zonder wasthegate ofwel de overdrukklep
je heb er veel werk aan deze dicht te krijgen en zonde van je tijd

groet niels

Back