Hallo,
Ik heb een vraag over de turbines met uitgaande as die gebruikt wordt in helicopters zoals de Jetcat PHT-3 of Jakadofsky Pro 500. Ik begrijp dat de aandrijving afgetapt wordt middels een vertragingskast ingebouwd in de turbine vanaf de turbine as. Ik heb nog geen opengewerkt model of tekeningen gevonden op het net, maar ik had wel een patent tekening gevondenn (AU2002325603) waarop lijkt dat de vertragingskast bestaat uit een aantal tandwielen die gekoppeld is aan de turbine as. Ik weet ook dat patent tekeningen niet altijd de werkelijkheid weergeven, maar als we van deze tekening uitgaan dan bestaat deze uit een twee traps vertragingskast waarbij de eerste trap (tandwiel) tussen de compresser en de verbrandingskamer zit. Wat ik niet begrijp is dat dus een groot gedeelte van de toestroom geblokkeerd wordt door de eerste trap......of zit het in werkelijk anders?
Mvg,
Peter
Ik heb een vraag over de turbines met uitgaande as die gebruikt wordt in helicopters zoals de Jetcat PHT-3 of Jakadofsky Pro 500. Ik begrijp dat de aandrijving afgetapt wordt middels een vertragingskast ingebouwd in de turbine vanaf de turbine as. Ik heb nog geen opengewerkt model of tekeningen gevonden op het net, maar ik had wel een patent tekening gevondenn (AU2002325603) waarop lijkt dat de vertragingskast bestaat uit een aantal tandwielen die gekoppeld is aan de turbine as. Ik weet ook dat patent tekeningen niet altijd de werkelijkheid weergeven, maar als we van deze tekening uitgaan dan bestaat deze uit een twee traps vertragingskast waarbij de eerste trap (tandwiel) tussen de compresser en de verbrandingskamer zit. Wat ik niet begrijp is dat dus een groot gedeelte van de toestroom geblokkeerd wordt door de eerste trap......of zit het in werkelijk anders?
Mvg,
Peter