Turbine kogellagers 22x8x7 volledig keramisch nu 50 uur + ?

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
G

Ger Kovacs

Guest
Ik heb binnenkort weer nieuwe lagers nodig maar helaas heeft Sandor de 22x8x7 niet meer op stock.
Wie weet waar deze lagers verder nog in Nederland te verkrijgen zijn?
Hoorde dat ze bij Jetpower voor 42 eurie's per stuk over de toonbank gingen :?

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ger,de lagers zijn mij bij frankturbine duitsland te koop aangeboden voor 46euro , ook wij zijn druk op zoek naar andere mogenlijkheden,ik heb ook een aanbieding 39euro zien staan maar moet dat weer even opzoeken.
Mischien heeft iemand weleens bij acer reacing wat besteld en daar ervaring mee heeft ,ik zag op de site van hun dat ze kogeltjes los verkopen dus moeten we maar eens uitzoeken setje Ceramic Nitride Pro Series Differential Balls $12.99/pack and FREE SHIPPING WORLDWIDE

ik hoor graag of iemand al eens besteld heeft.
groetjes Rene.

Beste Ger,
Ik zelf heb ze al 2 keer bij Medusa besteld voor 48,50 p/st. excl. verzendkosten.
E.e.a. leverd geen enkel probleem.

mvg Rene

TNX mannen, ga de optie's na, probeer eerst Milan te pakken te krijgen en anders verder het rijtje af voor nieuwe lagers.

Over die second life lager's, heb slechte ervaring met omgebouwde C3 lagertjes, namelijk zodra de keramische balletjes een beetje dof gaan worden zijn ze gewoon op en loopt de turbine wel redelijk stil maar er blijft een ruisend geluid bestaan, ook draait de turbine niet echt soepel met de hand.
Mijnsinziens is vervanging door orginele GRW lagers de beste optie, dan draait de turbine weer als een zonnetje en gaat weer minstens 25 uur mee.
Misschien gaan de lagers wat langer mee in een 8 > 9 kilo trust turbine maar niet in een turbine met 70mm wielen :?

Grt Ger.

Ger
Ik kocht de lagertjes gewoon bij GRW en bestelde ze via de fax of e-mail
Kreeg dan een proformanota terug met het bedrag wat ik moest overmaken
en binnen 3 dagen aangetekend thuis.
www.grw.de
1 tot 19 stuks EUR 51.79 D608/602 839 netto excl verzending
Wel wat duurder maar een eerlijke toko en geen rompslomp
Even gekeken op hun site en ja hoor het kan nog steeds

Gr,Ronald

Hoi,

Kijk aan die Ronald daar heb je wat aan, toppie Ronald.

Ene medusa is ook toppie, wel eerst geld overmaken, dat lijkt me normaal en geen onderdeeltje van 1,5 eurie bestellen en onder rembours laten versturen,
dat werkt helemaal niet.

Hier in rotterdam, spaanse polder zit een heel erg uitgebreidde groothandel. Laatst had ik nieuwe lagers nodig voor een 9cc methanol motor. Die hadden ze na opmeten meteen gevonden voor mij. Daarbij had ik de mazzel dat ik het pasje van m'n oom heb meegekregen, de rogam rotterdam is van hem dus hij heeft korting bij groothandelaren! :wink:

Die zaak heet trouwens SFR ! Kan zo snel geen website vinden maar ze zitten centraal in de spaanse polder, makkelijk te vinden met straatnaam.

Het leuke is dat ze daar zo'n beetje alles hebben wat mogelijk is op lager gebied! :D
succes!

gr,

niels

Bedankt mannen.

Hoop info :wink:

Gelijk de eerste poging geslaagd bij Milan in Oosterhout, 2 lagertjes voor totaal 92 euro.
Zitten er inmiddels in en de turbine loopt weer als nieuw :D

Ger Kovacs zei:
Bedankt mannen.

Hoop info :wink:

Gelijk de eerste poging geslaagd bij Milan in Oosterhout, 2 lagertjes voor totaal 92 euro.
Zitten er inmiddels in en de turbine loopt weer als nieuw :D

Ger milan heb je daar ook een telefoon nummer van of web site. gr Gerrit Jan

volledig keramisch

Ben benieuwd.

Nooit meer versleten lagers?????

http://cgi.benl.ebay.be/608-Full-Co...emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item53dcdec554

Een beetje aan het surfen geweest en dit tegen gekomen.
Volledig keramisch, dus ook de binnen en buiten ring van SI3N4 keramiek.
En voor een schappelijke prijs van +/- 35 euro de stuk.
Mijn ervaring is dat van de stalen/keramisch (hybride dus) de stalen buiten ring het eerst last krijgt van pitting, als deze ook van SI3N4 is moet het lager volgens mij nog veel langer mee kunnen dan de gemiddeld 25 tot 50 uur, maar tot ver over de 50 uur.
Zit te twijfelen deze lagers te bestellen en ze te gaan gebruiken in een turbine met een 74mm compressorwiel met een 70mm turbinewiel, (volgend project na de 44er)

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back