Turbine nakoelen

Hallo,
Als ik mijn simjet 700 uitschakel toert de xicoi ecu telkens de startmotor op tot aan 20000 rpm om hem na te koelen. Soms hoor ik dat de lagertjes dat niet zo graag hebben na enkele keren droog opgetoerd te worden tot aan zo een hoog toerental. Kan ik de ecu niet bijstellen dat hij minder toeren draait bij het nakoelen? In de manual van xicoi vind ik in alle geval niks.

M.v.g. A

Hallo,
Als ik mijn simjet 700 uitschakel toert de xicoi ecu telkens de startmotor op tot aan 20000 rpm om hem na te koelen. Soms hoor ik dat de lagertjes dat niet zo graag hebben na enkele keren droog opgetoerd te worden tot aan zo een hoog toerental. Kan ik de ecu niet bijstellen dat hij minder toeren draait bij het nakoelen? In de manual van xicoi vind ik in alle geval niks.

M.v.g. A

minder toeren gaan draaien met het na koelen zou betekenen dat je het gevolg van slechte lagers van je motor of start motor of de meenemer pakt niet lekker op de spinner gaat aan pakken.
Je moet dus de hoor zaak proberen te vinden en verhelpen van het denk ik krijsend geluid wat je hoort.
Het kan dus je start motor of turbine lagers zijn .
misschien staat de meenemer wel niet goed recht op de spinner en druk je het turbine lager scheef.
Het toeren tal verlagen is niet de oplossing van je probleem
20000 klopt niet het is in te stellen van 2000 tot 5000 toeren
gr Gerrit Jan

Hoe kan ik hem instellen tussen 2 en 5 k?
Mijn wren koelt idd tot rond de 5 k , deze trekt telkens op tot 20k seconden lang.
Het zijn wel degelijk de lagertjes van de motor die ik hoorde grommen, het is nu na een 20 tal runs gelukkig nog maar één keer voorgekomen.

Grtz A

Ik woon in Belgie, West-Vlaanderen, is er niemand van jullie die niet te ver van mij woont en mij eens wil helpen met het fijnstellen van de ECU, want ik denk dat de startup ook beter moet kunnen.

Grtz A

Back