S
SCRT Pilot
Guest
Hoi,
Heb een project in gedachten voor als ik de auto af heb waar ik nu mee bezig ben.
Hiervoor wil ik een turbojet of turbofan gaan gebruiken. Maar een kant en klare turbine (zie Conrad) kost een klein vermogen. Ik meen dat een turbofan met dezelfde core engine meer stuwkracht levert dan een turbojet.
Ik kan enige onderdelen zelf (laten) maken maar zie het niet zitten om zelf een turbinewiel met stator te bouwen en daarom vraag ik me af of er tegenwoordig kant en klare turbinestages (axiaal) te koop zijn. Wellicht als spare part van een kant en klaar exemplaar. Kan iemand mij aan een tekening of link helpen waarmee ik verder kom? Merken zijn ook welkom dan kan ik daarmee verder zoeken.
Als voordeliger alternatief denk ik aan een ducted fan met zuigermotor maar voor zover ik iets kan vinden op internet blijven deze erg achter in stuwkracht. Sterkste die ik heb gezien heeft een stuwkracht van ca. 11N terwijl de turbojet van Conrad 165N stuwkracht levert. Gevonden ducted fans waren overigens allemaal bedoeld voor elektromotoren.
Is de bedoeling dat het in een auto komt en daardoor valt een pulsejet denk ik af. Heb daar tekeningen van gekocht en op internet wat over gelezen. O.a. dat de koeling kritisch is en ik vrees dat het in een auto, welke t.o.v. een vliegtuig lang stilstaat en niet zo snel gaat, met de koeling fout gaat. Het ding wordt roodgloeiend.
mvg
Heb een project in gedachten voor als ik de auto af heb waar ik nu mee bezig ben.
Hiervoor wil ik een turbojet of turbofan gaan gebruiken. Maar een kant en klare turbine (zie Conrad) kost een klein vermogen. Ik meen dat een turbofan met dezelfde core engine meer stuwkracht levert dan een turbojet.
Ik kan enige onderdelen zelf (laten) maken maar zie het niet zitten om zelf een turbinewiel met stator te bouwen en daarom vraag ik me af of er tegenwoordig kant en klare turbinestages (axiaal) te koop zijn. Wellicht als spare part van een kant en klaar exemplaar. Kan iemand mij aan een tekening of link helpen waarmee ik verder kom? Merken zijn ook welkom dan kan ik daarmee verder zoeken.
Als voordeliger alternatief denk ik aan een ducted fan met zuigermotor maar voor zover ik iets kan vinden op internet blijven deze erg achter in stuwkracht. Sterkste die ik heb gezien heeft een stuwkracht van ca. 11N terwijl de turbojet van Conrad 165N stuwkracht levert. Gevonden ducted fans waren overigens allemaal bedoeld voor elektromotoren.
Is de bedoeling dat het in een auto komt en daardoor valt een pulsejet denk ik af. Heb daar tekeningen van gekocht en op internet wat over gelezen. O.a. dat de koeling kritisch is en ik vrees dat het in een auto, welke t.o.v. een vliegtuig lang stilstaat en niet zo snel gaat, met de koeling fout gaat. Het ding wordt roodgloeiend.
mvg