turbine stage

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
S

SCRT Pilot

Guest
Hoi,

Heb een project in gedachten voor als ik de auto af heb waar ik nu mee bezig ben.

Hiervoor wil ik een turbojet of turbofan gaan gebruiken. Maar een kant en klare turbine (zie Conrad) kost een klein vermogen. Ik meen dat een turbofan met dezelfde core engine meer stuwkracht levert dan een turbojet.

Ik kan enige onderdelen zelf (laten) maken maar zie het niet zitten om zelf een turbinewiel met stator te bouwen en daarom vraag ik me af of er tegenwoordig kant en klare turbinestages (axiaal) te koop zijn. Wellicht als spare part van een kant en klaar exemplaar. Kan iemand mij aan een tekening of link helpen waarmee ik verder kom? Merken zijn ook welkom dan kan ik daarmee verder zoeken.

Als voordeliger alternatief denk ik aan een ducted fan met zuigermotor maar voor zover ik iets kan vinden op internet blijven deze erg achter in stuwkracht. Sterkste die ik heb gezien heeft een stuwkracht van ca. 11N terwijl de turbojet van Conrad 165N stuwkracht levert. Gevonden ducted fans waren overigens allemaal bedoeld voor elektromotoren.

Is de bedoeling dat het in een auto komt en daardoor valt een pulsejet denk ik af. Heb daar tekeningen van gekocht en op internet wat over gelezen. O.a. dat de koeling kritisch is en ik vrees dat het in een auto, welke t.o.v. een vliegtuig lang stilstaat en niet zo snel gaat, met de koeling fout gaat. Het ding wordt roodgloeiend.

mvg

Hallo.

Mischien is dit wat voor je:

www.jetmax.ch

Heeft zowel turbine wielen als stators te koop.

Kijk even op www.traplet.com want daar kun je boeken bestellen voor de kj66 motor met tekeningen.

Of mischien heeft iemand van dit forum ze zo liggen en kun je ze tegen een kleine vergoeding overnemen.

Als je voor de rest geen reactie krijgt , dan mail je mij maar even ,dan kan ik wel voor een bouw beschrijving zorgen.

Het compressor wiel is te bestellen bij Turbo Hoet in Belgie .

Veel succes

mvg,

Martin.

Bedankt voor de snelle reactie. Jetmax site mag ik van mijn PC niet bekijken, kan hem zo snel niet duidelijk maken dat ik de baas ben, of hoor te zijn. Moet ik morgen even over bellen hoe dat in te stellen.

Wat ik me trouwens afvraag over een micropuller is wat voor koppeling je gebruikt. Zie op een foto een motor of deel daarvan (staat op/voor draaibank) met een PTO waaraan een flens zit. Deze gaat naar de achteras denk ik. Zit hieraan een vliegwielkoppeling of bestuur je deze met een apart kanaal?

mvg

Hallo.

Probeer anders in het zoek programma google.
Type de naam Dieter Albisser in ,wie weet kom je dan verder.

Achter het zogenaamde freepower gedeelte zit en centrifugaal koppeling uit een helicopter van het merk vario.

Het is eigenlijk het zelfde als met rc auto's
De koppeling grijpt aan als de motor op toeren komt.

Martin.

Back