Turbine test afgebroken ...schout gered!!!!!!

Hallo allemaal.zondagmiddag weer een nieuwe poging gedaan om de turbine op kero te laten draaien!
Eerst de turbine gestart op gas ,opgejaagd naar 22000 toeren en ja hoor de electronika ging netjes mee en al snel hoorde we na eerst wat geroggel dat de turbine op eigen kracht begon op te toeren! snel gasfles dicht en alles leek goed te gaan!
wauw geen vlammen achter uit de turbine dus de instellingen van de parameters die we van jou kregen Sandor klopte helemaal ,perfect dus.
oh jee wat gebeurde er ineens lekkage?
drup drup flop en daar verdween de turbine in een grote vlammen zee!!
dus snel de brandblusser erop en de mooi glimmende turbo veranderde snel in een blauw wit gekleurde turbine!
door ons snel ingrijpen waren snel alle vlammen gedoofd en gelukkig bleef de schout gespaard!!
Al snel kwamen we er achter waar de lekage vandaan kwam. een slang van de keropomp bleek de oorzaak!
4mm toch te ruim passend ondanks de tyreaps die we eromheen hadden geklemd!
Motor weer geheel uitelkaar gehaald en toen elk onderdeel weer schoongespoeld! alles weer gemonteerd en alles draaid weer zoals het hoord!
Dus nu eerst alles maar weer op de testbank!!
Maar nu met 3mm keroslang!
Groetjes Rene.
 
Ik heb je turbine gezien als er niets aan loopt moet de turbine lopen. controleer het turbine leitsysteem . . Alleen op gas moet hij al zelfstandig kunnen draaien . Maar pas dan op de turbine moet wel voldoende smering krijgen .Als de motor op gas wil draaien dan moet hij het op vloeibare brandstof ook doen. Dus op gas laten draaien zelfstandig en vloeibare brandstof er bij en als hij dan niet acceleleert is er echt iets mis.
De verbrandings kamer is niet goed of het leitsysteem achter.Ik heb wel eens een hot spot gehad door het niet aan liggen van een injectie naald.
of een aan loper .maar niet willen draaien nog niet mee gamaakt
 
Klopt Gerrit we hebben de turbine nu losliggen en hebben gezien dat er wat fout zit met de brandstof toevoer,de naalden zitten er recht in en mischien wat te lang.
Ook gaan de ringen te strak om de verbrandingskamer ,dus we maken een nieuwe ring.
groetjes rene.
zet binnenkort een foto op m,n site, met de nieuwe ringleiding.
groetjes Rene.
 
Hallo Gerald, na veel meten en controleren kwamen we erachter dat de NGV de juiste hoek heeft en bij toeval ondekte ik dat de achterdeksel van de verbrandingskamer te los om de NGV past en een ruimte van 1mm opening heeft ,dus dat geeft te denken!
Dus nu maken we een nieuwe deksel die strak past.
Verder willen we een nieuwe astunnel maken met de nieuwe lager veren en wat meer verbeteringen gelijk doorvoeren.
We hopen dat het dan wel goed gaat.
gr Rene.
 
Back
Top