Turbo Combustion Chamber V.S Non Turbo Combustion Chamber

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
M

MeX101

Guest
haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Turbo is een benaming, heeft niets met een turbo te maken maar het verschil zit in de soort plug.

De normale verbrandingskamer is bedoeld voor normale pluggen met een koper ringetje.
De turbokamer is bedoeld voor een turboplug wat ook gewoon een gloeiplug is maar iets anders vormgegeven, conisch aan het uiteinde.

Voordeel van deze plug is dat wanneer eenmaal ingedraaid de plug naadloos in de verbrandingskamer valt en nog eens heel goed afdicht wat een stukje extra performance geeft.

Maar hoe kom je nu weer aan 11 poorten ?
Het zullen wel 8 spoelpoorten zijn en 3 uitlaatpoorten.

haha dat is me wat

hmm, denk toch dat motorke serieus gaat. Bijna evenveel vermoge als 22cc motor. K denk da ne scooter (50cc) zelfs maar 4 a 5 pk heeft

JOOT#2 zei:
hmm, denk toch dat motorke serieus gaat. Bijna evenveel vermoge als 22cc motor. K denk da ne scooter (50cc) zelfs maar 4 a 5 pk heeft

een scooter mag (legaal) maar 0.6 KW hebben. Dat is ongeveer 1 pk. Bitter weinig dus en een beetje modelauto heeft dat al. Daarbij is een modelauto ook nog eens veel lichter.

Koppel is heel belangrijk.

PK = koppel x toeren

Een motor met veel koppel kan gewicht vooruit laten gaan, veel toeren en minder PK betekent al veel minder koppel....

Overigens is de 3.1 PK een leuk gegeven maar zal het met 16% nitro op een testbank nooit halen.

die gegevens zijn vaak een beetje overdreven en naar boven aferond, om je alvast een beetje op te *******, overigens heeft een beetje scooter al rond de 8pk onbegrenst :idea:

Dirk Jan zei:
JOOT#2 zei:

een scooter mag (legaal) maar 0.6 KW hebben. Dat is ongeveer 1 pk. Bitter weinig dus en een beetje modelauto heeft dat al. Daarbij is een modelauto ook nog eens veel lichter.

Een brommer/scooter mag 0.5kW hebben, dat is nog geen PK (0.7 is ongeveer 1PK) paar week geleden is DeepSpace z'n MT op de rollerbank geweest en oom agent vertelde ons de 0.5 :) Hij had 1.4 overigens :P dus dat was een flinke boete :)

[/offtopic]

haha dat is me wat

Back