"Turnigy 1/10 Brushless 2WD Offroad Serie" Algemeen Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door xXxRemkoxXx, 4 dec 2012.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.784
    Locatie:
    Flevoland
    Beter dan huilen, toch? ;)

    Of ie sneller gaat hangt natuurlijk van de wortel af. Al eens een lipootje geprobeerd? :D


    Maar inderdaad, het levert interessante beelden op. :D
     
  2. xXxRemkoxXx

    xXxRemkoxXx

    Lid geworden:
    18 feb 2011
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Capelle aan den ijssel
    Klopt..!! :)



    a.s. Dinsdag kom ik weer terug van m'n werk.. :D

    Dan maar weer eens kijken of nog een leuk duin achtig stukje grond kan vinden in de buurt.
    Tot nu toe heb ik redelijk safe gereden met de buggy, en dan maar eens kijken of dit ding ook wat ruiger werk aan kan..
     
  3. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    Ik heb een vraag die serieus bedoeld is maar misschien niet zo word opgevat haha.
    Ben aan het kijken voor een Turnigy SCT en twijfel tussen een 4WD en een 2WD. Er zijn hier vast wel mensen die willen vertellen waarom ze voor een 2WD hebben gekozen. Lijkt mij dat een 4WD altijd in het voordeel is. Maar ik hoor graag het tegendeel.

    Is het niet zo dat de Turnigy 2WD snel gaat tollen vanuit een bocht?
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.784
    Locatie:
    Flevoland
    Bij 2WD is het voorzichtiger op het gas, bij optrekken, en in bochten. Dat is een uitdaging, maar je kan er ook gebruik van maken om de achterkant gecontroleerd te laten uitbreken. Met 4WD komt dat wat minder kritisch, en moet je meer moeite doen om de auto bewust te laten glijden, maar de extra grip heeft natuurlijk voordelen. Persoonlijk vind ik de afwisseling, door dit verschil in karakter, erg fijn.
     
  5. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    Ja dat uitbreken lijkt me juist wel leuk om onder de knie te krijgen. Rijden jullie allemaal met de KIT versie of de ARR? Want ik zie een paar bladzijdes terug dat de KIT versie ook alu schokdempers heeft. Al zie ik niemand die dit bevestigd heeft.

    ** sorry moet beter lezen zijn originele fotos van hobbyking. **
     
  6. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    604
    Locatie:
    Deventer
    Hoi Remco,

    Ik prefereer de KIT tegenover de ARR, allereerst is een 35A esc niet genoeg voor het model. Ook is een auto zelf bouwen uiteraard zeer leerzaam. De alu schokdempers zou ik je trouwens niet op doodstaren deze zijn niet heel geweldig;) Ok, ze lekken niet, maar echt heel lekker dempen doen ze ook niet, met name het terugveren is ronduit slecht te noemen.
     
  7. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    Oke ik verwacht voor dat geld ook geen wonderen maar zie er op youtube genoeg mensen plezier mee hebben. In de NL hobbykingwinkel hebben ze een 10.5 trackstar 3730 motor op voorraad icm met een 60 of 120A esc. Lijkt mij prima of is dit te gek voor deze auto. Kijk hoe meer power hoe beter maar het moet wel heel blijven.
     
  8. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Met 60A kom je wel toe,meer is natuurlijk altijd leuk.
    Ook voor als je beter begint te rijden en toch ooit is een zwaardere motor wilt is het leuk om een zwaardere esc te hebben.Kost meer maar dan heb je wel wat.
    Nu kom je met een 60A esc ook al redelijk ver hoor.
    120A en meer is naar mijn idee echt voor op 4s en meer cellen lipo te rijden.
    Als je bij 2s of 3s lipo blijft is 60A genoeg.
     
  9. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    604
    Locatie:
    Deventer
    60A esc is meer dan voldoende, in combinate met een 8.5t motor heb je dan een heerlijke snelheid op 2s.
     
  10. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    Oke dan is het ESC verhaal duidelijk. Alleen de motor nog. Jij hebt het nu over een 8.5t motor terwijl ik een 10.5t voorstelde, is de 10.5 te zwak? Ik weet niet goed waar ik nu naar moet kijken het aantal turns of kV. Wat ik begreep is bij een brushless motor niet direct af te leiden hoe goed/sterk/snel de motor is aan het aantal turns.

    -edit-
    Inmiddels een auto besteld. Dus binnenkort lekker gaan bouwen.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2013
  11. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    604
    Locatie:
    Deventer
    Oh, met een 10.5 kom je goed rond hoor. Beter dan goed zelfs ;) Voordeel van een 60a esc. is dat je dan in de toekomst ook altijd nog een zwaardere motor kunt steken.
     
  12. Appie Kuipers

    Appie Kuipers

    Lid geworden:
    9 feb 2012
    Berichten:
    227
    Nieuwe body!

    Zo, nu met nieuwe Jconcepts Highflow body!
    T'wordt tijd voor wedstrijd sc![​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    Zo, de auto zit in elkaar ( gemonteerd;) ) op de kap na. Net even een eerste rondje gereden erg gaaf dat 2WD. Nu nog finetunen en de ESC afstellen wat betreft het remmen en punch. En cirsusaso je komt idd goed vooruit met die 10.5 motor. Ik heb alleen toch voor de 120A esc gekozen. Scheelde niet veel en handig voor de toekomst.

    *opmerking* mocht je de kit versie kopen dan is de kap niet pre-cut zoals wel op de site staat.

    @app mooie kap! past deze gelijk? en voor welk model heb je hem besteld? een slash?
     
  14. Appie Kuipers

    Appie Kuipers

    Lid geworden:
    9 feb 2012
    Berichten:
    227
    RemcoINC, slash?, nee 2wd Turnigy SC, kap past redelijk goed, alleen de wielkasten iets bij moeten knippen! Originele body is echt PRUT!
     
  15. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    Ja ging er even vanuit dat er geen turnigy bijstond en dat je een compatible merk moest kiezen.
     
  16. Appie Kuipers

    Appie Kuipers

    Lid geworden:
    9 feb 2012
    Berichten:
    227
  17. peerdeman

    peerdeman

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Warmenhuizen
    Ik rij al een behoorlijk tijdje met de Turnigy buggy. Hij weet zich redelijk staande te houden tussen alle Slash, Blitz en sc10 geweld bij ons op het Boekelermeerbaantje in Alkmaar.

    [​IMG]

    Inmiddels zijn de draagarmen, spur en pinion vervangen door Kyosho onderdelen. Verder rij ik met Proline holeshots en andere dempers. Qua looks heb ik er een andere vleugel opgezet (conrad).

    Wat de 35A esc betreft ben ik het niet helemaal eens met medeforummer CircusAso. Een 60A esc is beter maar t.o.v. een Slash of sc10 is de Turnigy buggy erg licht. Ik rij inmiddels een jaar met het standaard meegeleverde BL setje en dat gaat nog steeds prima. Om de buggy een beetje schadevrij te houden moet je er sowieso niet te wild mee rijden. Een zwaardere motor lijkt me dan ook niet verstandig.

    Ik moet wel eerlijk zijn: naast de buggy heb ik ook een slash en een sc10 die wel een 60A esc hebben....

    Gr. Bas
     
  18. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    Een vraag: hoe hebben jullie de slipperclutch afgesteld? Ik heb hem nu staan zoals in de handleiding stond. Maar daar stond ook dat het voor elk terein anders is. Hoe weet je of ie goed afgesteld staat?
     
  19. Appie Kuipers

    Appie Kuipers

    Lid geworden:
    9 feb 2012
    Berichten:
    227
  20. RemcoINC

    RemcoINC

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Maarssen
    Bedankt appie dat is een duidelijk filmpje.
     

Deel Deze Pagina