Turnigy 1500kv motor en 25A ESC draairichting

Hallo allemaal, heb even geprobeerd de zoekfunctie te gebruiken maar deze had geen resultaten.

Ik heb dus een;
borstelloze motor, outrunner 1450kv
3S 1000Mah Lipo
Turnigy Sentry 25A ESC

Gister avond alles even aangesloten, pieperdeblieb, alles werkt. Alleen de draairichting is verkeerd.
Simpel op te lossen, twee draadjes tussen motor en ESC omgedraaid en voila, we draaien de andere kant om.

Alles weer los getrokken, touwtjes natuurlijk niet gemerkt, dat zou te makkelijk zijn.

Motor met steun en al op me Swiftje gelijmd, alles weer aangesloten, draait.
Weer verkeerde kant op.
Twee draadjes weer omgedraaid, pech gehad, esc doet zijn normale power up, maar motor draait niet. Hij slaat wat in beide richtingen. (draait links en rechts om, maar geen volledige cirkel)

Dus stekkers weer omgedraaid, zelfde probleem.

Vanochtend weer geprobeerd en hij draaide weer zijn normale rondjes,
in de verkeerde draairichting.
Wissel weer twee draadjes om en weer exact hetzelfde probleem.

Iemand een idee wat hier fout gaat? en wat ik waarschijnlijk de eerste keer anders heb gedaan waardoor het toen wel goed ging maar nu niet meer?

Alvast bedankt.

Hoi Thomas.

Had net het zelfde probleem als jij.
Werk met 2,4 gHz zender ontvanger.
Alles werkte, behalve de motor.
Bindplug terug in de ontvanger geplaatst en terug met zender gebonden, draaide de motor verkeerd.
Draadjes gewisseld, motor maakte een links rechts beweging en dat was het.
Plug terug in ontvanger, terug binden en alles werkte normaal, plug uit de ontvanger, alles werkt behalve motor.
Nu heb ik de bindplug in de ontvanger gelaten.
Moet nu wel bij telkens batterij aansluiten eerst weer binden om alles normaal te doen werken.
Normaal is dit wel niet, maar heb er door mijn weinig kennis geen andere oplossing voor gevonden.

Johan.

Sommige regelaars kunnen softwarematig de draairichting omschakelen. Kijk eens in de gebruiksaanwijzing van de regelaar. Het kan zijn dat jouw ontvanger in combinatie met je zender dit (per ongeluk) veroorzaakt.

Probeer eens eerts de zender aan te zetten, en dan de esc-ontvanger. Of andersom ? Of is de "fail-safe" van je ontvanger misschien geprogrammeerd in een stand die de 25A Sentry regelaar ziet als een commando om in programmeermode te komen.

Lastig uit te zoeken, maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken.

Volhout

Bedankt voor de reacties, zou het kunnen dat de low voltage cut-off van de regelaar zijn werk aan het doen is?

Heb de lipo's namelijk nog niet opgeladen. Straks is proberen, mocht dat niet werken zal ik is naar de failsafe kijken.

Al heb ik het model programma gereset voor instellingen te maken voor elevon.

Bedankt voor de hulp, en die klok ga ik onthouden.

Thomas

Back