turnigy 2.4 ghz zender ervaringen?

hallo allemaal,

Ik heb een turnigy 2.4 ghz 9 kanaals zender en een hk450 heli.
Heb nu de heli zo goed als afgebouwt en wil de zender instellen etc.
Maar ik kom er niet uit.. servo's doen niet wat ze moeten doen denk ik..

Iemand ervaring met deze zender samen met de hk450 heli?

Groeten jeroen

tunigy 2.4 ghz

Ik heb de zender ook maar heb af en toe het probleem dat de software in de zender vast loopt en er tijdelijk even geen controle meer is. Dus deze zender en ontvanger gebruik ik dus niet voor een heli. Ik heb wel wat ervaring met deze zender dus als je je vragen wat kan specifieren zal ik deze proberen te beantworden.

grt Ed

Ik heb de zender ook maar heb af en toe het probleem dat de software in de zender vast loopt en er tijdelijk even geen controle meer is. Dus deze zender en ontvanger gebruik ik dus niet voor een heli.

Even kort-door-de-bocht: een heli, die 'even' niet meer reageert op de zender :rolleyes:,

Hoeft wat mij betreft geen verdere uitleg meer :confused: ...

Groet,
Robbie

Trouwens, nog wel bedankt voor het eerlijk antwoorden, veelal verneem je dit pas nadat het verkocht is...

Ja ik dacht dus voor dat geld wil ik wel even kijken wat deze zender en ontvanger kunnen maar na een paar vastlopers en een vette crash durf ik hem niet meer in een heli te zetten. Heb hem nu in een spitfire zitten ook van hk maar daar heb ik nog steeds niet mee gevlogen.
Wat ik wel gevonden heb is alternatieve software maar om die in de zender te krijgen moeten er kabels in de zender gesoldeerd worden om de aansluiting tussen computer en zender te realiseren. Ben helaas de link kwijt maar met google kom je een heel eind. Misschien dat dat een oplossing is. Er is ook een backlite (ledverlichting voor het scherm) printje in de handel waarbij de aansluiting naar de computer al in gebouwd is ook weer google :shock:

grt Ed

Waarom wil je heel wat tijd gaan stoppen in een zender die het daarna misschien gaat doen?

Een wrakke zender kan je meer geld kosten dan een dure, goede zender ooit zal doen

Waarom wil je heel wat tijd gaan stoppen in een zender die het daarna misschien gaat doen?

1. Omdat het anders een onbruikbaar ding is
2. Het misschien wel een leuke uitdaging kan zijn
3. Je vanwege het weer toch niet buiten kunt vliegen...

;);););)

Een wrakke zender kan je meer geld kosten dan een dure, goede zender ooit zal doen

Ik zou die zender niet meer gebruiken (al was het maar voor de veiligheid van anderen en jezelf) voor vliegende en / of snelbewegende ....tuigen.

Als je hem gebruikt voor bv een rustig varend (zeil)bootje of rc tank kan er niet zo bar veel verkeerd.

Groet,
Robbie

Dan komt het goed :mrgreen:

dan kan het je hoogstens een nat pak kosten, of je krijgt een balletje tegen je hoofd (in het geval van een schietende tank)

Ik heb heli ingesteld alleen zodra je daar op klikt vraag de zender om een paar mogelijkheden:

1:
2: 90 graden
3-1: 120 graden
3-2: 120 graden
4: 90 graden.

Wat word hij mee bedoelt?

P.s. zodra ik de zender aanzet stoort hij me draadloze internet verbinding:shock:

Ik heb heli ingesteld alleen zodra je daar op klikt vraag de zender om een paar mogelijkheden:

1:
2: 90 graden
3-1: 120 graden
3-2: 120 graden
4: 90 graden.

Wat word hij mee bedoelt?

P.s. zodra ik de zender aanzet stoort hij me draadloze internet verbinding:shock:

Dat zijn de swash types.

Als hij continu erop stoort, zit hij op dezelfde frequentie, of hij zend heel breed over meerdere kanalen uit

De futaba en spectrum "kijken" of een kanaal in gebruik is, en huppen continu van kanaal naar kanaal
Dat doet de jouwe dus niet

Dus of het draadloze internet een ander kanaal geven (kan soms), of de zender

Of gewoon niet in huis testen

een zender afbreken is niet moeilijk er mee werken is wat anders .
het kan zijn dat er hier en daar wat aan scheelt, maar het is uw eigen keuze met welk toestel je bestuurd .
ik heb nog geen enkel probleem gehad met deze zenders .

Back