Turnigy 3d-h op Trex 500

Discussie in 'Flybarless' gestart door steloe, 26 jun 2013.

  1. steloe

    steloe

    Lid geworden:
    30 mrt 2008
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Ardooie (West-Vlaanderen)
    Ik heb bij onze chineese vrienden de nieuwe flybarless unit 3d-h gekocht met Rjx kop om mijn 500 naar flybarless te brengen . Omdat er hier nog niks vermeld staat over deze wou ik klein verslagje brengen .:bye:
    De prijs van deze unit was zo gunstig dat ik dacht , hupla eventjes testen is het niks geen groot verlies ! De 3d-h ziet er heel robuust uit en mooi afgewerkt met de nodige kabeltjes en tape . Het miniscuul boekje om in te stellen mist wat duidelijke uitleg over bepaalde zaken maar ik ben er toch uitgekomen . Mijn enigste ervaring met flybarless is met de BeastX en qua instellen gelijkt het er wat op dus niet te moeilijk, maar het is geen kloon ervan . Ik heb reeds een 8 tal vluchjes achter de rug met wat licht 3d werk en het ding werkt verdorie heel goed met zelf out of the box waarden op de pot meters . Nu ik had nog geen ervaring met het flybarless vliegen maar na dit begint de microbe te kietelen .:razz:
    De Dfc kop van Rjx heb ik wel moeten aanpassen want ik kreeg de geometrie niet goed . Zijn de afstanden van de nieuwe Trex 500 anders ?
    Blijft ie goed vliegen dan koop ik misschien nog een paar .
     
  2. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    ik denk dat de geometrie fout niet in je rjx kop zit. maar inde afstand van je balls op de servo hevels.

    Maar is het niet gewoon een V1 beast x in een ander jasje? Hoe gaat de setup? zelfde als de Beast?

    Mooi dat het goed werkt iig. Houd ons op de hoogte hoe deze unit blijft presteren!
     
  3. steloe

    steloe

    Lid geworden:
    30 mrt 2008
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Ardooie (West-Vlaanderen)
    Eventjes een update over de Turnigy 3d-h .

    Reeds een 30 tal vluchtjes achter de rug en de 3D-H werkt nog altijd zeer goed
    zelf bij meer agressievere moves blijft ie zijn werk doen . :yes:

    De BeastX op mijn Vision90 kreeg ik niet goed , steeds een wobble op de kop zelf na pot 1 helemaal op min waarde , daardoor heb ik nu de BeastX op mijn Trex500 gemonteerd en komt de 3D_H op de vision om uit te zoeken wat er mis is . Kleine test met Trex en beast werkt goed .
    Dus na monteren en afstellen van de 3D_H op de Vision zullen we zien hoe deze werkt op een grotere heli . Update volgt .
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Wanneer?

    FWIW: Het is geen BX-kloon, maar een Bigaole kloon. Flashen met BX FW brickt 'm !
     
  5. steloe

    steloe

    Lid geworden:
    30 mrt 2008
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Ardooie (West-Vlaanderen)
    Wanneer ? euh nu zeker !!

    Eerste vluchtje was ok , eerst wat aanvoelen of alles juist staat en kijken of ie geen rare trekken had maar bij tweede test begon de heli juist na het opstijgen te wiebelen en plots ging hij op zijn kop .... paniek , throttelcut erop en een "landing" op de kop . Resultaat: tandwielset naar torquetube stuk +gears van een servo .
    Reden : 1 cel van rx lipo kaput waardoor mijn stroomvoorziening te laag was , gelukkig was ik nog niet in vlucht . Intussen staat ie terug vliegklaar maar ik moet nog een andere lipo bestellen . Nu ga ik voor dubbel pack . Wordt vervolgd .;)
     

Deel Deze Pagina