Turnigy 4x6S Lithium Polymer Battery Pack Charger (PREORDER)

TG4.jpg

A30.jpg

Hallo ik wil een nieuwe lader kopen zodat ik sneller mijn lipo's kan laden.

Nu zit ik te denken aan deze set wat denken jullie??

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4x6S Lithium Polymer Battery Pack Charger (PREORDER) $99.99
en
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 25A 14v DC Power Supply for Chargers (350W) $56.56)

zo kan ik dus 4 lipo's samen laden lijkt mij wel wat.

ik heb nu deze lader Toemen Modelbouw - Shop Detail

Hope to hear from You

2s 5000
2s 5200
3s 5000
4s 5000
4s 4500
5s 5000

van verschillende merken: IP/zippy/Turnigy/Graupner/

2s 5000
2s 5200
3s 5000
4s 5000
4s 4500
5s 5000

van verschillende merken: IP/zippy/Turnigy/Graupner/

Als je Accu's 2C of meer laadstroom aan kunnen.
Dan heb je aan deze lader niet heel veel.

Je kan max 6A per poort laden.

Kijk ook eens naar de iChargers van HK

Specs zijn niet compleet, hoeveel vermogen kan deze per poort leveren.

Als je met een 200W voeding dit ding kan voeden, betekend dit dat iedere poort maar 50W aan kan. dan kun je jouw 5s 5000 met 0.5C laden

Ook mag je voor iedere andere poort balancer leads bestellen want zoals ik het daar zie, zit er maar voor 1 poort balancer leads bij.

Bart,

Ik laad eigenlijk altijd op 1c weet niet beter en voelt wel safe!
Voordeel van 2c is alleen 2x zo snel?

Bij deze lader kan ik 4 lipo's samen laden dat is dus na een dag rijden in 2 uurtjes (ongeveer) 8 lipo's vol toch?

Heb 5 x een 4/5s lipo, 4 x een 3s lipo en 10 x een 2s lipo.

4?? dat neemt wel veel ruimte in niet??

Waarom die keuze?

Heb een voeding van 13,8 volt 50 ampére >>> hiermee kan ik de flightpacks van mijn Pilatus PC 6 electrosleper van 3,2 meter spanwijdte ( 4 stuks van 6 cellen 4000 mAh. twee serie en dan ook nog eens hetzelfde parallel goed voor 12 cellen 8000 mAh. ) goed mee laden.
Wil ook niet meer dan maximum 1,5 C laden .
Heb zo 12 packs klaarliggen (6S4000 ) Zippy's

De vliegtuigen nemen véél meer ruimte in als die vier ladertjes ( Heb ook nog de Megastar waar slechts twee van die packs inkomen )

> Ik laad eigenlijk altijd op 1c weet niet beter en voelt wel safe!
> Voordeel van 2c is alleen 2x zo snel?

Lees mijn post nog eens, ik vermoed dat je met jou 5s 5000 niet verder komt
dan 0.5C (is al 2 uur laden dus) , en met jou 4s 5000/4500 niet
verder dan 0.6C ( ook veel langer laden als 1 uur voor een accu.

Die max 6A haalt hij alleen maar met 2/3s pakketten. Jou huidige lader
heeft precies het zelfde, als ik het correct heb, is het ook een 6A lader
50W. Meer dan 3s is gewoon langzaam laden.

Als jij je 5s 5000 met 1 C wilt laden heb je minimaal een 100W lader, dat
zou de boven genoemde lader dis en totaal 400W voeding voor nodig hebben.

Bart,

Er schijnt binnenkort een zwaardere versie van deze lader uit te komen, met 100W/ kanaal ipv de 50W die deze versie heeft. Misschien daar even op wachten?

Groet,
Gerben

Als je zon lader wil kun je ook deze nemen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Quattro 4x6S Lithium Polymer Multi Charger $144.95

Specs zijn gelijk en deze is wel op voorraad.

Zon lader kan handig zijn als je werkt met veel lipo,s.
Je kunt er in 1x 4 aan hangen en bij veel lipo,s scheelt dat toch lopen om telkens te wisselen.
Wel is het zo als al eerder gezegd dat grote pakketten niet met 1C geladen kunnen worden om dat er per uitgang maar 50w ter beschikking is.
Als je altijd rustig thuis laad is dat dus een goede oplossing.

Ikzelf ga liever voor een sterke lader en 2 lipo,s die je met 5C kunt laden voor een kist.
Zodat terwijl ik vlieg de ander opgeladen is als ik weer land.
Zo vlieg je dus continu.

Nadeel: Je moet 220/12v bij de hand hebben maar dat is bij een vliegclub meestal geen punt, in mijn geval is dit geen punt.

Voordeel: je hebt maar 2 lipo,s nodig die ook nog eens zeer goede specs hebben wat het vermogen te goede komt.
En stel na 2 jaar zijn de lipo,s op dat koop je gewoon 2 nieuwe.
Ipv dat je b.v 6 nieuwe lipo,s moet kopen die je misschien ook nog eens maar gebruikt voor 1 kist.
Bij meerdere kisten krijg je anders een mega hoeveelheid lipo,s waarvan de een nog goed de ander weer minder etc.

Maar de reacties van zon hc 4 in 1 lader zijn wel positief.
Wat voor jouw beter is moet jezelf bepalen.

Ik snap zelf niet helemaal waarom je altijd met de max aantal c moet laden .
Het is een mooie thuis lader voor weinig.
En het in en uitpakken doe ik thuis ook al niet meer.
Ik heb thuis 2 laders staan en 2 in de koffer.

Ook het eenmaal aansluiten van 4 accu,s is zeker super,en denk dat hij voor 90% van de mensen voldoet .

Groeten Wiebe.

Wiebe

Ik heb maar 1 accu per kist en wil die in 12 minuten vol kunnen gooien
Dan moet je wel met 5C laden, en om nu 6 x 11s 5000mAh thuis te laden, en dan mee naar het veld te nemen, nee danku. Dat is 1650 euro aan accu's, en dat voor 1 vliegtuig. Ik koop voor dat geld liever een ander vliegtuig en twee dikke laders ( 1kW per stuk ).

En daar bij des te meer accu's in huis des te groter de kans dat er iets mis gaat. En ik laad dus niet thuis, is dus ook weer een stuk veiliger.

Bart,

Ik snap zelf niet helemaal waarom je altijd met de max aantal c moet laden .
Het is een mooie thuis lader voor weinig.
En het in en uitpakken doe ik thuis ook al niet meer.
Ik heb thuis 2 laders staan en 2 in de koffer.

Ook het eenmaal aansluiten van 4 accu,s is zeker super,en denk dat hij voor 90% van de mensen voldoet .

Groeten Wiebe.

1.....
Zoals ik in mijn vorige bericht al hierdoor kun je werken met minder lipo,s.

Als je laad met 5C dan duurt het laden bij mij zon 12 minuten.
Dus ik vlieg met lipo 1 terwijl lipo 2 aan de lader ligt.
Als ik land is mijn 2e lipo al weer bijna vol.

Oftewel je hebt maar 2 lipo,s nodig voor 1 kist en je kunt non stopvliegen

2.....
Dit betekend na b.v 2 seizoenen ook maar 2 nieuwe lipo,s kopen ipv 5 of 6 om nonstop te vliegen

3.....
Minder gesleep met lipo,s

4.....
Zeker als je grote lipo paketten hebt is 2 ipv 6 kopen een stuk prettiger...

5.....
5C lipo pakketten presteren beter dan 1C pakketten

6.....
5C lipo pakketten (met 5 C te beladen)presteren beter geladen met 5C dan met 1C dus ook al heb ik geen haast dan nog laad ik ze met 5C

Volgens mij zien jullie mijn bericht als een aanval ,dat is het niet!

Het is wel zo dat veel mensen in mijn omgeving niet van die dikke pakketten hebben .
Wel meer vliegtuigen vaak vliegen we 3 vliegtuigen op een middag en dan heb je aan 2 accus per vliegtuig genoeg.

En continu door willen vliegen is er sowieso niet bij ,daarvoor zijn we te gezellig.[koffie ed]
Ik denk dat voor mensen met meerdere tuigjes die niet al te groot zijn hij gewoon moet voldoen.
Niet iedereen vliegt met 10s 5000mah lipo,s de 2200mah 3s zal eerder in de buurt komen .

Maar het is zo als je veel met dikke lipo,s vliegt kun je beter wat anders zoeken .
Of ze sneller wilt laden als 1c.

Groeten Wiebe.

Mijn lipo's zijn voor mijn auto's en kan ik niet met 5c laden max is 2c.

Ik ga graag op het strand rijden met verschillende auto's. Laden daar is niet echt een optie het zou in de auto kunnen terwijl ik op het strand aan het rijden ben. Wel heel vervelend als er dan iets mis gaat auto van 20.000 euro weg en een groot deel van mijn hobby:(

Een hoop lipo's is daarom mijn keuze.

> Volgens mij zien jullie mijn bericht als een aanval ,dat is het niet!

Zag het niet als een aanval, maar wilde wel even de ander kant van het verhaal laten horen. Van het ene uiterste naar het andere.

Hij geeft daarbij aan dat hij ze met 1C wil laden, dat gaat dus gewoon niet lukken met deze lader.
Maar volgens mij heeft hij zijn zin al lang op deze lader gezet, omwille wat voor een spec. deze ook heeft. Want inhoudelijk heeft hij nog niet gereageerd op mijn stelling.

Hoop dat je er veel plezier aan beleeft.

Bart,

Laatst bewerkt:
Zie het niet als een aanval hoor...
Gemiddelde kist maat is 1.6 meter denk ik.
Dat is ongeveer 6 cell lipo van 4000mAh en meer.

Dan is 2 lipo,s een stuk goedkoper. Zeker gezien een lipo na 2 jaar toch wel puffloos wordt.
3 cell 2200 is bij ons wel zon beetje het lichste waar men mee vliegt.
Als je daar veel mee vliegt dan maakt het inderdad weinig uit maar ik gaf alleen een paar reden waarom het een voordeel kan zijn. Het is namelijk niet alleen maar voor de snelheid maar kan zorgen voor betere prestaties, minder kosten etc etc.

Aan de topic starter lekker kopen die lader is de beste optie voor jouw of er moet nog een 4 in 1 komen die wat sterker is op korte termijn.

Back