Had deze "module" eerst op mijn Futaba T6EXP zitten, maar kwam uiteindelijk kanalen te kort.
Dus over gezet naar een 50 dollar 9 kanaals RC van Turnigy: een groot succes.
Ik post dit omdat andere forum gebruikers er misschien ook wat aan hebben bij de upgrade van hun Graupner/JR/Turnigy/etc. naar UHF aangezien deze bijna allemaal dezelfde module aansluiting hebben aan de achterkant.
In het FPV Forum gepost omdat je voor normaal modelvliegen dit soort apparatuur eigenlijk niet nodig hebt.
Om te beginnen heb ik de pinout opgezocht van dit type module aansluiting:
1. Antenne: voor oudere modules (35mhz etc) direct naar de spriet antenne.
2. Ground/-
3. + direct vanaf batterij
4. 6Volt (bij mijn goedkope turnigy bleek deze ook ground/- te zijn)
5. PPM/PCM signaal
Voor de zekerheid onder de motorkap van de Turnigy 9X gekeken (duidelijk te zien dat de 6Volt ook gewoon aan de ground zit) :
Kabeltje van een oude standaard formaat servo afgeknipt, aan het UHF systeem gesoldeerd, wat krimpkous om de individuele draadjes en daarna om de draad als geheel:
Past precies (bruin PPM, rood -, oranje +) :
Omdat ik nog wel eens een andere module wil gebruiken moet hij makkelijk te verwijderen zijn, daarom heb ik 2 gaatjes geboord om hem vast te kunnen binden met een tyrip:
Het eindresultaat voor/achter:
Dus over gezet naar een 50 dollar 9 kanaals RC van Turnigy: een groot succes.
Ik post dit omdat andere forum gebruikers er misschien ook wat aan hebben bij de upgrade van hun Graupner/JR/Turnigy/etc. naar UHF aangezien deze bijna allemaal dezelfde module aansluiting hebben aan de achterkant.
In het FPV Forum gepost omdat je voor normaal modelvliegen dit soort apparatuur eigenlijk niet nodig hebt.
Om te beginnen heb ik de pinout opgezocht van dit type module aansluiting:

1. Antenne: voor oudere modules (35mhz etc) direct naar de spriet antenne.
2. Ground/-
3. + direct vanaf batterij
4. 6Volt (bij mijn goedkope turnigy bleek deze ook ground/- te zijn)
5. PPM/PCM signaal
Voor de zekerheid onder de motorkap van de Turnigy 9X gekeken (duidelijk te zien dat de 6Volt ook gewoon aan de ground zit) :

Kabeltje van een oude standaard formaat servo afgeknipt, aan het UHF systeem gesoldeerd, wat krimpkous om de individuele draadjes en daarna om de draad als geheel:

Past precies (bruin PPM, rood -, oranje +) :

Omdat ik nog wel eens een andere module wil gebruiken moet hij makkelijk te verwijderen zijn, daarom heb ik 2 gaatjes geboord om hem vast te kunnen binden met een tyrip:

Het eindresultaat voor/achter:

Laatst bewerkt: