Turnigy 9xr instellingen voor miniquad?

Ik heb alle channels en mixers van mijn turnigy 9xr door elkaar. Ik heb deze voor weinig gekocht van iemand. Ik heb voor de miniquad een DJT module gekocht en heb de zender inmiddels kunnen binden met de d4rII. Nu heb ik met mijn zoon een Blackout mini gebouwd maar snap niks van de manual op internet. Heeft er iemand de juiste settings (mixer ofzo) voor de miniquad en eventueel hoe ik Failsafe aan kan zetten?

Laatst bewerkt:
Goede vraag.. Ik heb geen ervaring met de 9xr.. Wel met de 9x waar ik custom firmware in geladen heb.. Alles valt en staat met de mixer.. Hier kun je alle kanalen instellen en aan schakelaars koppelen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb kanaal 6 gekoppeld aan AIL switch en gezet op 100 source max.. In cleanflight dit gekoppeld aan horizon en rate mode.. Meer niet.. Schakelaar uit is horizon mode, schakelaar aan is rate mode

Niet dat m'n Blackout weg vliegt als ik geen verbinding meer heb. Heb vooral last met het armen van de quad. In CF en op de zender krijg ik de throttle niet omlaag. Morgen verser kijken.

Failsafe is in te stellen in CF.. Een bepaalde throttlw positie of bij gebruik van gps waarschijnlijk zelfs een RTH.. Je stick uitslagen zijn in te stellen in de zender, volgens mij in het menu STICK.

Als je het idee hebt dat alle channels en mixers door elkaar zitten. Dan kun je beter dat "model" wissen en een nieuw vers model aanmaken. De default setting daarvan moeten al voldoende zijn om een quad te besturen (let op GEEN helicopter setting of mixings instellen). Volgens mij draait er een versie van ER9X firmware op de Turnigy 9xr dus je kan daarover wel het een en ander bij elkaar googlen. O.a. hoe je een Vliegmodus schakelaar instelt en aan kanaal toewijst.
Failsafe stel je in op de D4RII (staat precies omschreven in de handleiding daarvan) EN op de Naze32 in cleanflight.

Failsafe instellen is vrij simpel, gewoon ontvanger koppelen. Dan met throttle op 0 het knopje F/S 1 sec indrukken. Wel even testen...zonder props :-)

Setting failsafe Failsafe is a useful feature in which all controls move to a preset position whenever the control signal is lost for a period of time. D4R-II supports failsafe function for all channels. Follow the steps below to set failsafe positions for each channel:

1) Bind the receiver first and turn on both the transmitter and receiver;
2) Move the controls to the desired failsafe position for all channels;
3) Press briefly the F/S button of the receiver (less than 1 second). The GREEN LED of the receiver will flash twice, indicating the failsafe position has been set in the receiver. To disable the failsafe function, re-bind the receiver.

Back