Turnigy Accucel 6 haalt niet meer dan 4A bij opladen lipo's

Ergens heb ik al eens iets gelezen over een soortgelijk probleem, alleen weet ik niet meer waar.
Het probleem is dat mijn lipo-lader, de Turnigy Accucel 6, niet de maximum oplaadcapaciteit bereikt van 6A.
Hij blijft steken bij 4A.

Eerst dacht ik dat het lag aan de voeding die ik gebruikte, zo'n goedkope chinese brolvoeding.
Maar sinds een paar maanden heeft deze de geest gegeven en nu gebruik ik een computervoeding. Het probleem blijft echter, bij het opladen geraak ik slechts aan 4A.

Wat zou hier het proleem kunnen zijn?

het kan zijn dat je lader niet meer dan 50W per uitgang geeft, dus in dit geval:
50:4= 12,5V dus je kunt max 12,5volt met 6A laden.
misschien overbodig, maar ik probeer maar

Die van mij ook, max 4,1A, af en toe flipt ie op 4,2.
Ik dacht ook dat het aan mijn voeding lag, nee dus zo te horen, thnx.

Bij veel laders loopt de opgegeven maximale laadstroom terug als je meer cellen gaat laden. Dat zetten ze er niet bij. Vermogen wordt dan de beperkende factor.

E.e.a. is duidelijk zichtbaar met deze handige tools bij keuze van nieuwe lader en voeding:
Zie
The Script Asylum (zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-itmes, toevoegen aan favorieten?)
-> RC calculations
rccalculations.jpg

-> electrical
-> Lithium battery chargers
en
-> Charger calculator

het kan zijn dat je lader niet meer dan 50W per uitgang geeft, dus in dit geval:
50:4= 12,5V dus je kunt max 12,5volt met 6A laden.
misschien overbodig, maar ik probeer maar

???????

Wattage is volt*amperage... 50w/4a is idd 12.5v, dus tot dat voltage doet ie 4a... 50/6 is 8.3 dus wil je die 6a halen moet je niks laden wat boven de 8v uitkomt

Back