turnigy accu's Blade mSR...

Beste,

Ik heb deze accu's hier liggen: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 138mAh 1S 10C (Kyosho, E-flite, Parkzone Etc)
en ik laad ze op met mijn lader die bij de Blade SR zat, en ik vlieg mijn Blade SR met deze accu's.
Alleen als ik ze opgeladen heb stopt de heli er na 10 sec. al mee.
Ik heb er hiervoor al twee teruggestuurt voor nieuwe alleen de nieuwe doen precies hetzelfde...
Weet iemand wat de oorzaak is?

J.G

Ze kunnen de gevraagde stroomsterkte niet leveren. Een Blade mSR vraagt rond de 1,5 ampere. Een 10C accu van 138 mAh kan maximaal 1,38 Ampere leveren. Daarbij komt ook nog dat ze vaak de specs iets overdrijven en de accu misschien in het echt 7C is. Bestel maar eens de Nanotech 130 of de Turnigy 160, die zullen het beter doen.

JG

Ook even je topictitel aanpassen, staat Blade SR, daar kan je met dit soort batterijen de leds van de ontvanger doen branden bij wijze van spreken;)

Stevo

Hey

Hyperion accu's werken veel beter als die turnigy's!

Groeten

Zeker, maar ze zijn ook 4 tot 5 keer zo duur. Ze gaan ook wel langer mee, en hebben meer "punch" maar de Nanotech 130 is toch ook nog steeds een goed alternatief of de gewone Turnigy 160. Ik zou niet de Nanotech 160 nemen, die is wat aan de zware kant voor zo'n lichte heli, en een deel van de extra capaciteit gaat op aan het tillen van dat extra gewicht.

Back