Turnigy FBL100 3D, mcpx kloon?

Chow

Forum veteraan
Geen idee of deze al voorbij gekomen was maar bij deze..

Turnigy FBL100 3D

fbl100-main.jpg

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy FBL100 3D Micro Helicopter (RTF) (Mode 2)

Zag er goed uit , er is zelfs vrijdag avond mee gevlogen door een van de piloten daar , op zij'n kop met de bladen aan ge grond en weer verder.
Hij schijnt beter te vliegen dan de org.

gegroet ;)

misschien dat je het bordje van de mcpx erin kan zetten en hem dan met je spektrum zender vliegen.

mvg thom

Zag er goed uit , er is zelfs vrijdag avond mee gevlogen door een van de piloten daar , op zij'n kop met de bladen aan ge grond en weer verder.
Hij schijnt beter te vliegen dan de org.

gegroet ;)

Ik ben niet zo van de micro heli's tot nu toe dan:rolleyes:
Ik was ook 1 van de gelukkige die er zaterdag een lipootje mee mocht vliegen van de HK guys en moet zeggen dat het best verslavend is zo'n klein mormel:D
Vliegtijd van de standaard lipo(2st 300Mah mee geleverd) was niet zo lang maar er zijn 500Mah pakketjes waar je zeker 4 1/2min mee kan vliegen en kosten geloof ik een euro of 7 p/st

Al met al voor dat geld is het een leuk speeltje (zal zo rond de 90,- zijn)

Greetz,

Jeroen

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu een tijdje mee gevlogen, en kan niet anders concluderen dat hij prima vliegt.
Durf zelfs te zeggen dat hij iets strakker vliegt dan de MCPX V2.1 ;)

Maar je zit wel vast aan de meegeleverde zender uiteraard..

Inmiddels ook met 2.4GhZ module voor Spektrum, Futaba en meer merken leverbaar. Goedkoper als rtf en met je eigen zender te besturen (en belangrijker; te programmeren)
Ik overweeg de aanschaf.

Groet, Rick.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb deze sinds begin deze week dinsdag in huis. Kan dus perfect op Spektrum (DX9 in mijn geval) met de HT8 module.

Niet vergeten om vooraf de HT module in mode JR te zetten in geval van Spektrum. De mode LED moet dan rood zijn, voor Futaba moet de LED groen zijn (staat ook in de handleiding).

Throttle channel moet worden gereversed dus opletten bij het binden! Best connectoren motor en staartmotor even van de printplaat losmaken.

Throttle en pitch curves heb ik (voorlopig) uit de handleiding overgenomen die erbij kwam (JR type zender).

Alle andere parameters had ik ook eerst uit de handleiding overgenomen die bij de heli kwam, maar ondertussen heb ik deze aangepast aan de instellingen die terug te vinden zijn in de setup instructions voor de Spektrum DX6i zender van de Hisky FBL100 heli (Zijn dezelfde heli's). Die zijn hier terug te vinden:

http://www.hobbyeurope.com/docs/default-source/manuals/hisky-ht8-module-setup-instructions.docx

Throttle hold heb ik voorlopig throttle curve vlak 0% en pitch curve vlak -100%. Ben niet van plan om onmiddellijk autorotaties te gaan uitvoeren.

Heb er 6 nanotech 300 mAh 45C celletjes bijbesteld. Er komen 2 300 mAh 30C lipo celletjes bij. De 45C zijn wat dikker, maar als je de bestikkering ervan af haalt passen ze net.

Ondertussen even tijd gehad om 3 celletjes leeg te hoveren binnen. Eerste indruk: leuk dingetje met veel power. Nog iets te zenuwachting voor mijn kunnen (maar dat is een kwestie van instellingen verder aanpassen). Afwachten hoe het met de staart zit wanneer ik wat heb kunnen rondvliegen (al ben ik helemaal geen 3D vlieger). Staart zou wat minder in problemen geraken in vergelijking met de MCPX (heb ik hier en daar gelezen).

Back