Turnigy HP50 50cc niet af te stellen

Beste forum leden,

Ik heb me een HP50 aangeshaft van iemand die beweerd dat deze perfect loopt....voor de HK tegenstanders;)....blijkt uit reviews toch een goede motor te zijn.

Er zou enkel de terugvoernippel van carter naar carb vervangen zijn wegens een scheurtje.

Ikzelf krijg deze motor niet aan de praat.:evil:
Wou absolut niet starten.

Ondertussen reeds andere CM6 boegie gestoken....hielp niet.
Verschillende voedingen ...lipo met Ubec...gewone 4.8v accu...hielp niet.

Carburator set vervangset gestoken....membramen en toestanden...een beetje beter....te staten met heel veel moeite...en niet af te stellen....stationair blijft hij niet draaien....enkel volgas...Tussenstuk van carb naar carter gevlakt en nieuwe pakkingen gemaakt....een beetje beter maar dezelfde verschijnselen...


Wie kan mij raad geven....weet het echt niet meer:(
 
Ik heb me een HP50 aangeshaft van iemand die beweerd dat deze perfect loopt....voor de HK tegenstanders;)....blijkt uit reviews toch een goede motor te zijn.

Er word zoveel onzin geschreven in de reviews .
Ik lees ze niet eens meer .

En als je een motor koopt van iemand die beweerd dat hij perfekt loopt , waarom heb je hem dan niet laten lopen bij de koop ?

Een 3W , zenoah of DA koop ik nog wel eens ongezien , maar nooit een china motor .

Wat voor carb . zit er op ? (orginaal)

Mvg Johan

Mvg Johan
 
Hij kon dit zogezegd niet met de buren....gezien hij effectief nieuw uitzag ....je weet hoe dat gaat...veel te goed is half gek !

De motor zou wel een jaar op zolder hebben gelegen naa de laatste run ?

Carb is een Walbro wt-946 zou origineel moeten zijn...hier heb ik de volledige rebuild set van vervangen...

Grtz, Marco.
 
Als ik de bougie er uit haal.....de choke dicht en de uitlaat dicht hou ....kan ik de benzine laten komen zoals het moet....bougie er in en dan zou het kunnen dat hij een beetje loopt of toch probeert aan te slaan.
 
Hij kon dit zogezegd niet met de buren.....

Ik moet hier ook wel eens een motor kort testen .
Kunnen de buren ook niks van zeggen , doen ze ook niet.;)

Heb je alles na schema ingebouwt van de walbro ?
Weet je kentnis niet op motoren gebiet.
http://www.walbro.com/media/21907/WTseries.pdf

Een grasmaaier rep.dienst kan je carb ook even afdrukken met 0,2 bar

En als je alles opbouwd en een meter benzin slang tussen carb en motor zet kan je zien of de carb goed werkt.
Met choke dicht moet hij van alleen aanzuigen als je de motor via de prop aan werft .
(accu kan je van de ontsteking laten.)

Mvg Johan
 
Op zichzelf aanzuigen doet hij bijna niet....enkel als ik de uitlaat ook dicht houd.
Kan het ook een lucht lek zijn in de carter of tussen carb en carter?
 
filmpje

Ik heb afgelopen jaar ook een motor laten lopen van een collega , deze zij ook dat hij niet goed aan het lopen was te krijgen.
Dit filmpje is geschoten bij een buiten temperatuur van 37 graden.
.

De persoon had de aansluitingen van de cab. niet goed aan gesloten , de motor loopt 100 %.

Hier zit een walbro copy op en geen enkel probleem...

Welke demper gebruik je , dat doet ook zeer veel...

gegroet :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Turnigy HP 50

All,

Helaas heb ik ook ooit de fout gemaakt om deze motor nieuw te kopen, ook de mijne was nauwelijks te starten. De problemen die ik heb gehad zijn:

1. Een defecte ontsteking, de eerste serie ontstekingen waren erg slecht en branden eigenlijk direct uit, hiervoor heb ik van HK een nieuwe ontvangen (heb je een vonk, bougie eruit, ontsteking aan, massa maken en met de hand ronddraaien).
2. De propellor meenemer bleek gescheurd te zijn, waardoor deze iets verdraaid was t.o.v. het bovenste dode punt, gevolg ontseking veel te vroeg en dus niet aan de praat te krijgen.
3. Het vacuum gaatje tussen het carter en cilinderkop (klein gat onder het grote inlaatgat) was niet open, pakking zat verkeerd gemonteerd
4. De afdichting tussen de carburateur en het carter lekt, hier zat bij mij een hele harde pakking tussen, deze vervangen voor een zachtere.
5. De rotatieschijf (of hoe het ding ook heet) binnen in de motor is afgebroken.

Kortom, prima motor -:) helaas nog geen enkele keer langer dan een paar seconden gelopen.

Laatst heeft hij wel zijn eerste vlucht gemaakt, van de werkbank naar de vuilnisbak. Nooit meer!
Zoek een goede 2e hands zenoah, 3W of DA, waag hier je kist niet aan !

mvg Fred de Man
 
Motor volledig uit elkaar gehaald....crank case om te kijken dat de rotary valve ok was...lijkt allemaal perfect in orde....enkel de crank case was afgedicht met een soort van silicone??? heb hier een pakking voor gemaakt en ook de aansluiting van de cilinder was niet zo goed...dit ook zo goed mogelijk afgevlakt en ook maar een nieuwe pakking voor gemaakt.

Nu slaat hij hoor je hem wel willen aanslaan......maar net niet genoeg om te blijven draaien....

Iemand nog mogelijke ideen ???
 
Ik durf maar 1 china motor blind te kopen
en dat is de DLE
ondertussen bewezen de beste china motor

Slechte of mindere merken die ik ken zijn SV DLA en THOR
de THOR word onder meer merknamen verkocht
Maar ze zijn bagger

koop een DLE daar heb je geen gedonder mee
 
Na veel proberen nu ook mijn schroefdraad van de bougie verkloot....iemand een idee waar in zo een helicoil of iets dergelijks haal? bij de brommerhandel??
Net nu hij een klein beetje normaal deed....dit dus....

Hen ondertussen een dle55 besteld voor mijn pilatus van VQ.
 
Ik zou hem toch graag herstellen en als studie objet blijven gebruiken....om echt te weten te komen hoe zo'n motor functioneerd.

Dus als iemend weet waar je zo'n cilinder kan binnenbrengen of zelf repair kits kan kopen hoor ik dat graag....
 
Breng je cilinderkop binnen bij een autostuck (waar ze onderdelen voor autos verkopen).
Daar heb ik mijn cilinderkop van mijn ZDZ laten herstellen.
Kosten waren rond de 10 euro, ze hebben er een busje ingezet.
 
Fabory heefd helicoil sets
Bale man je hebd er niet echt mazzol mee
Mijn SV 100 heefd in iedergeval nog 2 hele seizoenen gedraait
Bij het derde seizoen liep i finaal aan puin
 
Heeft deze motor niet heel veel weg van een DLE 55? die wordt toch redelijk veel verkocht tot veel tevredenheid.. Ik las nog eens terug op de HK website en daar idd redelijk wat lui die problemen hadden met starten. Veel primen en andere bougie's waren de veel voorkomende "oplossingen".
 
Motor is in behandeling voor een helicoil voor de schroefdraad van de bougie.....als hij terug is gaan we het nog eens proberen......geef het niet zo snel op.
Gisteren heb ik de DLE55 voor de eerste keer laten draaien.....heeft zo'n half tankje goed gegaan en na het silleggen niet meer aan de praat te krijgen..morgen nog eens proberen..

Zou het gaatje de in de pakking zit tussen de carb en de crankcase er echt moeten zijn...en zou dit dan niet moeten doorlopen door de afstandshouder ?

Grtz, en vliegende groeten
 
Back
Top