Turnigy HP50 50cc niet af te stellen

dat licht er aan of de membraamaansturing intern of ecstern is
als er een slangetje van je carberateur naar het spruitstuk loopt heefd i ecsterne aansturing
dan is dat gaatje niet nodig
heefd i die slang niet is de aansturing intern dan is het wel nodig

mijn dle 55 heefd ecstern vervang wel de bougie voor een ngk das beter

bij mijn 35 king was de aansturing intern geregold maar dat werkte niet voldoende
ik heb het omgebouwd naar ecstern en nu loopt de motor perfect
 
Hey....een tijdje niet meer aan geprutst....

Motor is terug met nieuwe bougie draad...zeer mooi gedaan.

Nu stel ik vast dat de piston verkeerd gemonteerd was (pijl naar inlaat) en heb deze dus omgedraaid.

Nu zuigt hij HEEEEEL goed aan en start ongelooffelijk maar waar ook nog.

Neemt heel goed aan en loopt goed.

Enkel heb ik nu het probleem dat er benzine nevel uit de carburateur komt. Iemand een idee hoe dit kan komen???



Die vreemde kerel die vertelde dat deze motor bij hem perfect draaide is een crack dit te doen met een piston die verkeerd gemonteerd zit...(eentje met extra spoelpoorten dan nog!)
 
lang leve tweedehands verkoop...

Misschien had hij gelopen, en heeft hij hem ff moeten demonteren. zou niet weten waarom, maar kan.
daarom moet zo'n ding ff lopen voor je hem meeneemt.

of de prijs moet er naar zijn
 
lang leve tweedehands verkoop...

Je weet dat je tweede hands koopt en niet nieuw. Ik heb ooit een Saito 70 overgenomen. Had veel uren gemaakt, speling op lagers, kleppen slecht, dit alles vernieuwd voor weinig, en een paar uur werk. Het is nu een van mijn beste motoren loopt letterlijk met twee klappen. Deze motor heeft me totaal onderdelen plus motor ca 70 euro gekost.... tweede hands het is zo gek nog niet!
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel het ook zoals het er staat ;-)

Als je maar weet wat je koopt, en daar schort het nog wel eens aan.
 
als een DLE goed ingelopen word dus niet te arm gebeuirt er wijnig raars mee
ook verbeteren ze hun motoren elk jaar weer
zolang je niet gaat rotzooien gaat er niks fout
dus prop vast met de voorgeschreven bouten en hoeveelhijd
juiste mengsmering
en inlopen met minerale olie
inlopen starten rijk afgesteld
en de eerste tank niet langer dan 4 minuten laten draaien
gewoon om te voorkomen dat de motor te warm word

maar bij elk merk geld
er zit wel is een misser tussen
 
Geloof het of niet...maar de HP 50 loopt en nog goed ook en met een beetje neven op stationair...dat heeft mijn DLE ook!
NA deze acties te hebben genomen.
- Zuiger omgedraait
- Onsteking vervangen
- Nieuwe schroefdraad in cilinder
- Nieuwe carburator
- Alle pakkingen vervangen.
- Crank case gevlakt.

En dan de verkoper toch maar beweren dat deze heeft gelopen????
Indien dit forumlid nog eens iets adverteerd zal ik de andere leden zeker laten weten dat ze voor deze kerel moeten uitkijken.

Wat je ook koopt....testen bij de verkoper is de boodschap...een betrouwbaar iemand maakt hier geen problemen over...
 
Back
Top