Turnigy lipo's op 35A ESC

Hoi,

Vandaag heb ik mijn EzRun 9T ontvangen. Op mijn 1600 mah NicD rijd ie niet zo lekker, en mijn andere accu's hebben een verkeerde stekker.

Nu wil ik bij Hobbycity 4mm goud pluggen kopen voor de regelaar, en dan ook maar lipo's.

Dit is nu wat ik wil kopen:

1. 3x Turnigy 2S 5000mah lipo
2. 2x een setje van 10 4mm goudpluggen
3. 1x Turnigy 3S 5000mah lipo
4. 1x Volt meter
5. Silicone wire rood en zwart

Dit kost bij elkaar 101 dollar.

Maar ik vroeg me af of de regelaar het wel gaat houden. Op het doosje staat 2S-3S maar zal dat wel goed gaan?

Ik ga hiermee in mijn e-firestorm rijden (offroad) kan ik dan beter hardcase nemen of gewoon softcase?

Er word gezegd dat ik beter hardcase kan nemen, maar waarom?

Als er nog meer dingen bij gekocht moeten worden kan dat (of als er dingen overbodig zijn) Mijn totale budget is 130 euro inc verzenden

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Een lipo lader heb ik al met een balancer. Een swallow ac/dc 2 met een losse graupner lipo equalizer

mvg Bram

Laatst bewerkt:
Als er op de regelaar staat dat ie 3s lipo's aankan, dan kan het dus gewoon. De capaciteit van de lipo staat daar verder los van, je kunt wel een 100.000mAh 3s lipo aansluiten op een 3s regelaar.

Als je offroad gaat rijden, kun je beter een hardcase lipo nemen. Lipo's zijn vrij kwetsbaar en kunnen, als er bv. een deuk in gebotst wordt, kapot gaat, of zelfs ontbranden.

Een 3s lipo gaat lukken op de 35A regelaar, maar de ventilator zal het begeven (zie handleiding : bij 3s ventilator vervangen door een zwaardere)

Soft-cased lipo's kunnen best wel wat hebben. Een deuk is niet zo erg, zolang ze maar niet geperforeerd worden.

Zelf heb ik een gedeukte lipo die het na 2j nog steeds goed doet !!

De rode hard-cased zippy's van 4000mah zijn ook heel goed (geven 25c en iets duurder)

3s is beter qua amperes, die zijn nl. minder dan met een 2s waardoor alles wat koeler loopt.

enigste nadeel is bij die 3s dat de motor waarschijnlijk te veel toeren gaat draaien en daardoor sneller slijt/sneller kapot gaat.

2s is eigenlijk beter als je wat plezier aan je spullen wilt hebben want niet alleen electronisch geef je de auto op zen donder maar ook mechanisch.

ikzelf heb trouwens enkele dagen geleden die hardcase lipo's besteld bij HC, softcase zou ik echt niet doen in een offroad.

Ik denk dat het toch gwn de hardcase van turnigy worden.
En 1 softcase 3s van turnigy

mvg Bram

3s is beter qua amperes, die zijn nl. minder dan met een 2s waardoor alles wat koeler loopt.

enigste nadeel is bij die 3s dat de motor waarschijnlijk te veel toeren gaat draaien en daardoor sneller slijt/sneller kapot gaat.
.

Dit is alleen zo als je de vertanding zo aanpast dat je het zelfde vermogen gebruikt .
ga je zonder de vertanding aan te passen van 2s naar 3 s,dan word je regelaar wel warmer .
groeten wiebe.

Maakt eigenlijk dus niks uit. Maar ik neem toch maar de hard case 2s en softcase 3s

Waarom zetten ze er een fan op die maar tot 2s kan op een regelaar van 3s?
Op hobbycity kan ik ook geen geschikte fan vinden

mvg Bram

als je dan toch een bestelling doet bij HK, doe er maar direct een infrarood temp metertje bij
link: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Infrared Thermometer (-33 ~ 180Celsius) $11.33

Ik heb nog niet zo lang geleden 2 lipo's gekocht en had er dit moeten bijkopen.
Nu wacht ik tot een nieuwe bestelling dit er bij te doen, maar waarschijnlijk wordt het binnenkort een bestellng met enkel die temp meter.

Uit ervaring weet ik dat die 9t wel heel warm wordt (gevoeld met de vinger) en dat je dus best goed vertand en dan is zo'n temp meter heel handig naar het schijnt!

als je dan toch een bestelling doet bij HK, doe er maar direct een infrarood temp metertje bij
link: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Infrared Thermometer (-33 ~ 180Celsius) $11.33

Nu wacht ik tot een nieuwe bestelling dit er bij te doen, maar waarschijnlijk wordt het binnenkort een bestellng met enkel die temp meter.

Uit ervaring weet ik dat die 9t wel heel warm wordt (gevoeld met de vinger) en dat je dus best goed vertand en dan is zo'n temp meter heel handig naar het schijnt!

en een lipo sack, nu je toch bezig bent met bestellen!

Net te laat.............

Net nog gereden op mijn NiCd cellen, de motor werd gewoon een beetje warm, maar niet heet.

Dit word dan weer wat voor de volgende bestelling

mvg Bram

en een lipo sack, nu je toch bezig bent met bestellen!

Wat moet je er dan mee?
Je zegt al te weten dat b.v in dit geval de 9T erg warm wordt.....
Dan is het extra koeling creeeren of accepteren dat hij erg warm wordt en kijken waar het schip strand.
Want wat heb je er aan als je b.v weet dat hij warm wordt, je houdt die meter er op en hij geeft aan 80 graden......

Leuk maar het doet toch niks..... Ik bedoel wat moet het cijfer je dan zeggen...
Enig nut zou kunnen zijn om de esc te meten.
Stel dat die in de beveiliging slaat bij 110 graden....
En hij wordt nu op de koelplaat al 95 graden dan zal de esc zelf al dicht bij de 110 zitten.
Maar ja als hij zo heet is dat aanraken met de vinger al onmogelijk is dan moet je zoiezo iets ondernemen.

r marijnissen.

Wat is warm? dat is altijd de definitie van een gevoel (iets wat verschilt per persoon). 50 graden voelt al als bloedheet aan.

iets wat warm aanvoelt hoeft nog lang niet boven de specificaties te draaien?

Je kan ook gwn een thermometer gebruiken. Maar bij mij word de motor niet heet, een beetje warm alleen

mvg Bram

r marijnissen.

Wat is warm? dat is altijd de definitie van een gevoel (iets wat verschilt per persoon). 50 graden voelt al als bloedheet aan.

iets wat warm aanvoelt hoeft nog lang niet boven de specificaties te draaien?

Snap je punt niet zo op mijn reactie.....

Ik bedoelde er gewoon mee te zeggen dat je niks hebt aan een temp meter
als je niet weet wat de max mag zijn.
Verder heeft zon meter weinig nut met electro.

Bij een brandstof motor kan het nog enig nut hebben.

Stel ik heb zon meter en meet mijn motor en hij geeft aan 80 graden aan.
Ja leuk.....

Meet gewoon het verbruik en ga niet over de max en zorg dat de motor niet te gek opgesloten zit.
Dat is heel wat nuttiger.

Dank u cheeta, dat bedoelde ik.

Wanneer is de moter te warm als je enkel je vinger hebt om te meten?

Dus daarom de temp meter om precies te bepalen hoe warm de motor (bij uitbreiding de regelaar) en met die info aan de slag om andere (betere) tandwielen te steken

Snap je punt niet zo op mijn reactie.....

Ik bedoelde er gewoon mee te zeggen dat je niks hebt aan een temp meter
als je niet weet wat de max mag zijn.
Verder heeft zon meter weinig nut met electro.

Bij een brandstof motor kan het nog enig nut hebben.

Stel ik heb zon meter en meet mijn motor en hij geeft aan 80 graden aan.
Ja leuk.....

Meet gewoon het verbruik en ga niet over de max en zorg dat de motor niet te gek opgesloten zit.
Dat is heel wat nuttiger.

Als ik bij mij op een 40 ampere piek kom wil het nog niet zeggen dat ik niet aan de max zit!
Mijn motor kan op dat moment wel 100 graden worden.
Mijn GM regelaar kan 120 ampere aan dus die zal het niet begeven.

Zodra mijn motor tussen de 70 en 80 graden zit weet ik dat mijn regelaar goed staat.. is hij warmer of kouder dan weet ik dat het niet goed is..
Dat is ook precies wat GM aangeeft.. Temperatuur doet er een boel toe bij electro.

Back