Turnigy marine 180 A. ESC

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Joop de Cat, 13 apr 2020.

  1. Joop de Cat

    Joop de Cat

    Lid geworden:
    14 okt 2004
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Millingen a/d Rijn
    Hallo, heb hier liggen een bovengenoemde Esc, paar jaartjes oud en nooit gebruikt.
    Nu schijnt deze standaard ingesteld te zijn voor 2-polige motoren, maar wil deze gaan gebruiken voor 4-polige motor.
    Destijds gekocht bij Hobby King, maar uit de collectie en dus ook geen firmware/software meer te vinden. Heb uitgebreid contact gehad met HK maar die hebben deze firmware ook niet meer.
    Dus nu opzoek naar deze gegevens om de Esc een update te kunnen geven.
    Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
    Groet Joop.
     
  2. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
    Hi Joop, volgens mij heb je hiervoor geen (firmware) update nodig en zou deze ESC ook met een 4-polige motor moeten werken. Misschien moet je de timing en enkele parameters configureren, maar dat staat los van een firmware update. De configuratie kun je met of zonder de programmer card doen.
     
  3. Joop de Cat

    Joop de Cat

    Lid geworden:
    14 okt 2004
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Millingen a/d Rijn
    Tja Ecstacy, normaal wordt er ingesteld met de programmeer card maar die geeft alleen wat vreemde tekens.
    Ik kan nog een andere esc eraan hangen en kijken of het dan werkt.
    Ben verder geen held met electronica dus verder dan werken met een programmeer card kom ik niet.
    Dus parameters configureren zegt me niks.
    Groet Joop.
     
  4. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
    De parameters (instellingen) kun je zowel met een geschikte programeer card als ook met jouw zender doen. In de handleiding staat beschreven hoe je dit moet doen, hiervoor heb je geen elektronica kennis nodig.
     
  5. Joop de Cat

    Joop de Cat

    Lid geworden:
    14 okt 2004
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Millingen a/d Rijn

Deel Deze Pagina