Turnigy motoren uitverkocht?!?

Ik zwom zojuist weer rond op de HK site, en het lijkt wel alsof alle Turnigy motoren uitverkocht zijn, zowel de gewone als de SK. Zijn die vervangen door iets beters, is de fabriek afgefikt, watts gebeurd? Ik wil eindelijk aan het afwerken van mijn SIG Somethin Extra beginnen, maar zonder 'torretje gaat'ie niet lekker vliegen, denk ik.

Hugo

Ze gaan iets nieuws aanbieden: HK member blog :

Ben wel benieuwd of ze voor de oude motoren ook nog nieuwe assen gaan aanbieden, want ik heb een 35-48 liggen waarvan de as knapte bij eerste keer proefdraaien met een perfect gebalanceerde prop. De as is afgebroken op de inkeping van de E-clip, de prop draait nu op een himax motor zonder vibratie.

Peter

Laatst bewerkt:
SK motors to be replaced by SK3 Series 5/29/2011
Customers may have noticed that HobbyKing is low on SK motors right now. Thats because we're about to launch the next generation of SK's, the SK3. The SK3 represents a huge leap forward in performance and price with a serious step up in efficiency and quality over the original SK series.
The SK3 should be in stock in several weeks and we will be announcing more news closer to the date. In the meantime take a look at our NTM motors for high-quality outrunners.

Duidelijk bericht. Wel jammer dat de NTM motoren die ze aanraden ook uitverkocht zijn! En hoeveel zou several weeks zijn, want die bericht was eind mei, we zijn al bijna een maand verder...

Hugo

Het hele aanbod aan voorradige spullen is gaande de jaren hard achteruit gelopen. Het lijkt erop dat ze meer prioriteit geven aan het toevoegen van nieuwe producten dan het op peil houden van producten die zich al lang bewezen hebben. Langzamerhand ben ik gaan zoeken naar alternatieven want een webshop die iets eenmalig heeft en vervolgens nooit meer, is in mijn optiek niet nuttig. :(

> leap forward in performance and price

De prijs zal wel niet zo goed zijn of ze moeten met voorwaards meer bedoelen. De grondstoffen van de magneten zijn de last tijd ver 9 voudigt in prijs, dit ga je terug zien. Bij Scorpion zijn de prijzen van de motoren gemiddeld iets van 60 tot 70% gestegen. En dan worden Scorpion motoren gewoon te duur voor wat je krijgt.

Bart,

Denk zelfs dat veel van de HK regelaars van Hi-Model afkomstig zijn of hierdoor gefabriceerd worden.
Vergelijk bvb. ook eens de JETI regelaars met de Hi-Model FLY-PRO series. Regelaars zien er identiek uit tot zelfs de krimpkous. Alleen het logo is verschillend. De prijs van de Jeti is ook vier maal zo duur.

Goed gedacht. Al die spullen komen uit een of andere Chinese fabriek van Hobbywing Technology. Geeft wel te denken over prijsverschillen...

maar zonder 'torretje gaat'ie niet lekker vliegen, denk ik.

Hugo

Je kan ook even op eBay | Electronics, Cars, Clothing, Collectibles and More Online Shopping kijken.
Ikzelf haal daar ook altijd een hoop leuke dingen vandaan voor een prijs die niet veel verschild dan die van HK (met regelmaat zelfs nog goedkoper ook)

Wel altijd even goed zoeken, met verschillende zoekwoorden ;)

En het voordeel hiervan is dat je ook nog kopersbescherming hebt van paypal
En qua verzend tijd verschild het ook niet veel met die van HK, Heb met regelmaat pakjes uit Honkong binnen 15 dagen

Back