Turnigy plush 6A stoppen er steeds mee.

Ik ben bezig met een mini quadcopter, maar het wil niet echt lukken met de regelaars.

Ik gebruik turnigy plush 6A regelaars, maar om een of andere reden kappen ze steeds af als de motoren stress te verduren krijgen. Raar, want de motoren trekken lang geen 6A. Ook staan ze ingesteld op Ni-xx dus als et goed is moet de volt cut-off ook niet lastig gaan doen. Waar kan het aan liggen dat ze steeds af slaan?

Ik gebruik een multiwii controller (jussi's miniwii), kan het daarmee temaken hebben? Dat hij steeds een tehoge throttle waarde naar de regelaars stuurt waardoor ze de kluts kwijt raken?

Timing al proberen te veranderen ???

Ergo: je zou nog je zender naar 125% kunne zetten qua endpoinst, en daar de regelaars mee calibreren, als je een te hoge th. waarde vermoed... Maar volgen mij mogen ze daar niet van over de hobbel gaan.. de 30 ampere, en de 18 ampere , van een half jaar geleden, doen he tiig niet. maa rik weet dat er van bepaalde regelaars het een en ander gewijzigd is... Het proberen waard lijkt me.

Met die Mwii controllers , en vooral in mw config moest je heel vaak de zender endpoint hoger trekken, omdat ze anders het spul niet goed zagen... Dit las je ook in de how to's
Dus zou iig eens de epa's op max zetten, en dan calibreren...

Zou gewoon proberen wbt de timing...
Referentie welke ik eerst gebruik:

0-2 polen is low
2-6 mid
6-X high

Daarna ga ik meten, in kijken welke timing de misnte stroom vraagt...

Voor de testen de quad wel evne vast houden , en vol gas geven, om te zien of de plot verschillende belastingen, de synchronisatie niet verziekt. Dit hoor je dan, dat een motor stopt, en een schreeuw geluid maakt...

KV:2200

Dimension:Φ18mm x 17.5mm (excluding shaft)

Weight:16.1g/0.57oz (not including connectors)

Diameter of shaft:Φ2mm

Length of front shaft:8mm

Resistance: 0.52 Ω

Max efficiency currency: 2A to 6A, >70%

Max working currency: 8.5A

Denk dat je ze naar die 8,5A trekt waarbij de Plushes zeggen doe het zelf maar....

Je hebt 4 motoren, dus ik weet bijna wel zeker dat je nooit op die 8,5 ampere komt...
Dan doe je iets grondig verkeerd... Btw, dat is de MAX waarde.. niet nomimaal. Maar meten is weten, dus das op zich zo gek nog niet.

Btw, zo hoort een timingsloss:

Laatst bewerkt door een moderator:
Verder lezen..
3S/10V, GWS 5030HD, 16500RPM, 5.5A, thrust 272g
2S/7V, GWS 7035HD, 10150RPM, 5.6A, thrust 215g

Drieblads kun je min of meer vergelijken met 2 blads + 1" diameter.
Dus nu draaien ze op 6x3 eigenlijk, en als 7x3.5 de 6A al niet haalt..

Ik ben nu de escs opnieuw aan et endpoint calibreren.
Zender stond al op maximale endpoints (130%).

Timingloss geluid ken ik, akelig gesnerp. ;)

Had ik al gedaan Sven... Maar zijn dat continu waardes of de piek waardes :?:

Als het gewoon de continu is kan het makkelijk zijn dat je de piek wel over die 6A heen trekt aangezien je zelf ook al aangeeft dat ze afgekapt worden op het moment dat ze stress te verduren krijgen......

Kijk ook even kritisch naar je distributie bord, en je bekabeling, dat deze de gevraagde stromen aan kan. Want op een smal draadje heb je gauw veel verlies.

Kijk ook even je solderingne na..En ga even ouderwets met de multimeter de lopende stromen meten.... Zo 1 voor 1 de keten langs gaan..

Heb net weer 2 dingen geleerd.
1. Het is wel degenlijk een timing probleem, ze janken niet maar kappen gewoon af als de sync kwijt is.
2. Programmeer kaartje doet et voor geen hol. Alleen met de stick programmeren werkt blijkbaar.

Maargoed, timing op high gezet, ik krijg ze niet meer in "failsafe" gerammeld hoe gek ik ook met de stick doe. Nu dus kijken of dat zo blijft als ik ze met de controller aanstuur. Maar het lijkt nu opgelost (niet te vroeg juichen natuurlijk).

Ik zou voor de zekerheid je regelaars opnieuw instellen en al je soldeerverbindingen nalopen.
Kappen ze er alleen met de props erop of ook zonder de props erop?
Hoeveel weegt de quad vliegklaar?

edit: ik heb dezelfde regelaars. Heb je de minthrottle moeten aanpassen in MultiWii?

Schiet mij maar lek, aan de controller wil het weer niet. het is nu zelfs nog erger.
Zonder props kun je zowieso niet zien of je timing goed is want de RPM's zijn dan te hoog.
Ik heb ze alle 4 handmatig nagelopen met de instellingen, Ni-xx, geen rem, gewoon zoals ik et altijd doe op mijn quads.
Weegt slechts 215 gram vliegklaar, dus de motoren zouden er geen enkele moeite mee moeten hebben.
Als het los op de ontvanger prima werkt ligt het niet aan de regelaars/motoren denk ik,
dus het zal iets zijn in de multiwii firmware, maar wat?

Het lijkt wel heel erg op een timing probleem, maar waarom werkt het dan los wel..
Langzaam gas opvoeren laat de motoren goed draaien, maar jas ik et gas open dan begint het spul te hakkelen.
En nog gekker, eerder aan mijn Kkuk blackboard deden ze ook al moeilijk.

Yup, rechtstreeks kan ik ze niet gek krijgen.
Aan de controller begint et gestotter meteen als je et gas open zet.
Zou er iets nieuws zijn aan de frames in multiwii 2.0?

Zonder props moeten ze wel gewoon vol gas kunnen draaien, Das ook niet schadelijk hoor. Enkel met inrunners met hele hoge kv, spat de roto uit elkaar(kan, nog nooit meegemaakt)... Beneden 3.5t met auto's moet je oppassen, me tonbelast draaien

Buitenlopers zij anders geaakt, dus dat loopt wel goed af...

Dus dat kan je nog evne testen. En vooralsnog zeg ik, kijk evne wat voor stromen er lopen, en meet je stroom voorziening even GOED door.

Ergo, en even terug naar firmware 1.7 ?? Vondt ik trouwens de stabielse versie ooit, voor de klienere quadjes.... Maar dat terzijde.. Wellicht hogere pwm rate ? en dat de regelaars da tniet aan kunnen?? Staat me ergens iets vaags van bij...
Desnoods de firmware flashen van de regelaar als dat kan ? Ook daar heb ik eens een heel stuk van gelezen...

Even aan de wattmeter, 1 motor trekt slechts 2.95A, dus te hoge last lijkt me niet et probleem.
Ik haal em van de controller, loopt als een tierelier en krijg hem niet aan et stotteren,
zet em op de controller, hakkelt als een idioot en loopt voor geen meter.

Dus er zit iets niet goed met die controller zo lijkt et.

In de oude firmware zit de code voor mijn sensoren nog niet, die hadden ze pas vanaf 1.9
Maar de code zo vernachelen dat turnigy regelaren buitenspel gezet worden geloof ik niet,
daarmee zou die alex op heel veel teentjes trappen denk ik.

Ik snap er geen bal van. :(

Die krijg ik om een of andere reden niet aan de praat.
Want blijkbaar zit ook daar mijn sensor niet standaard bij.
Ik heb et geprobeerd erbij te zetten, maar in multiwiiconfig heb ik dan geen enkele sensor reading.

Back